stijgbeugelriemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

furyke

stijgbeugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:31

ik heb binnenkort nieuwe stijgbeugelriemen nodig.
Welke vinden jullie fijn? en die niet al te duur zijn. max 45 euro.
ik wil er graag waar je de gesp onder kunt dragen.

Zijn er behalve uitrekken nog meer voordelen van riemen met nylon?
heb namelijk het idee dat dat niet zo fijn is.
mijn singelstoten zijn met nylon en vind dat erg onhandig.

heeft er ook iemand ervaring met de volgende stijgbeugelriemen:
Pour cheval: http://www.pourcheval.nl/product_info.p ... cts_id=335
ooteman:http://www.ooteman.nl/product.asp?id=50369&sgid=48608&title=Beugelriemen Standard
agradi: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4300884/39

of maakt het allemaal niet uit?

Anoniem

Re: stijgbeugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:42

Kieffer is voor mij nummer 1. Ze zijn belachelijk duur. Maar wel rekvast. En verder gewoon heel fijn. Verkleuren niet. En zijn gewoon veilig. (iets wat mijn vorige 20 euro riemen niet waren)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:56

Deze: Kieffer kunststof beugelriemen

Nooit meer andere, ze rekken absoluut niet, blijven in nieuwstaat en het onderhoud is nihil. Over gespen aan de onderkant dragen heb ik geen mening, heb ze gewoon aan de bovenkant. Neem aan dat dat met deze riemen en een hoesje ook gewoon kan.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:57

die lijken zo te glimmen.
doen ze dat ook echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:58

Nee, helemaal niet. Zien er keurig uit. En verkleuren niet.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:00

Nee, ze glimmen niet, lijken precies als leer en vallen absoluut niet op op een leren zadel.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:00

Ik heb geloof ik Passier beugelriemen met nylon erin. Ik heb voor iets met nylon gekozen omdat ik onlangs door m'n stubben beugelriemen heengekrakt ben onder het rijden. Dat was geen fijne ervaring voor paardlief en voor mij (ik zat net in een "sta" moment en dan land je niet zo fijn). Ik hoop dat het nylon ervoor zorgt dat ik de slijtage eerder signaleer en dan eerder nieuwe beugelriemen aanschaf! Aan de Stubben was namelijk helemaal niks te zien van slijtage.....

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:13

Kieffer en Stubben vind ik beide erg fijn. Stubben het fijnste, want die heb ik nu al meer dan 20 jaar op mijn zadel die intensief altijd gebruikt is en nog nooit is er iets mis mee gegaan. Het kost wat maar dan heb je ook wat!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 06:50

ja ik heb ook stubben riemen en vond ze idd erg fijn, maar doe ze nu weg omdat ik ze niet kan gebruiken met de gesp onder.
vanwege dat logo. hebben alle stubben riemen dat?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:02

Harrys Horse heeft ook nylon met soft leather omkleed, moet je ff checken onder nieuwe items op hun website. Die zijn nog betaalbaar en zien er heel netjes uit. Succes!

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:40

Ik heb de kieffer kunstleren riemen en ze bevallen zeer goed. Ik vet ze af en toe gewoon net als het zadel in en ze blijven heel mooi, het grote voordeel is dat ze niet uitrekken.

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:44

Oja, ik draag trouwens ook de gespen onderaan, heb er passanten overheen geschoven...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:48

Van een oudmedewerkster van een goede zadelmakerij heb ik ooit gehoord dat Lemetex echt super zijn, zij zelf deed al 20 jaar met dezelfde beugelriemen van Lemetex( 3 paarden met hetzelfde zadel)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:50

ik denk idd dat het toch maar een iets duurder merk gaat worden.
Heb liever dat ze een paar jaar meegaan, dan dat ik over een jaar weer kan gaan kijken voor nieuwe.

M-Vainqueur: weet je toevallig ook waar je lemetex kunt kopen/bestellen?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:57

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:59

ga volgende week naar een ruitersportzaak, zal daar wel eens informeren
had eens een hoofdstel van lemetex en dat was idd erg mooi leer.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:02

ik vind de soft beugelriemen van euroriding geweldig! ook met nylon erin, maar 21euro.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:06

De Anky beugelriemen,daar zitten de hoesjes al bij!Nylon inlage met zacht leer overtrokken.
De Kieffers heb ik ook,maar die willen nog wel eens piepen met bepaalde laarzen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:44

M_Vainqueur schreef:
Van een oudmedewerkster van een goede zadelmakerij heb ik ooit gehoord dat Lemetex echt super zijn, zij zelf deed al 20 jaar met dezelfde beugelriemen van Lemetex( 3 paarden met hetzelfde zadel)

ik heb ook lemetex! weet niet of de kwaliteit nog zo is maar het leer is supersoepel en al 15 jr in gebruik. heb alleen een buitenbak en rij in weer en wind en die riemen zijn de fijnste die ik heb ,kon ze helaas niet in het roodbruin krijgen voor mijn nieuwe zadel maar als ik ze ergens vind neem ik ze meteen mee. ik heb ze ook op de kop met een hoesje [dat kan trouwens met alle riemen wel]

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:28

Lemetex zijn erg goede beugelriemen, leer is vergelijkbaar met stubben. Lemetex heb je in een smalle en wat bredere uitvoering. Zijn ook uit een stuk gemaakt. De stubben beugelriemen die ik had, waren 2 gelijmde leerlagen en dat liet los.
Kieffer kunstof zijn ook fijn in gebruik, rekken niet en blijven mooi, niet te dik onder je bovenbeen. Kunstof piept wel iets met rijden op het zadel.
Wintec webbers: handig als je geen te korte benen hebt. Het pinnetje moet niet bij je zweetblad uitkomen i.v.m. beschadigingen.
kavalkade beugelriemen enkel kunstof: fijn en blijven mooi, alleen moeilijk te verstellen en niet echt voor korte benen.
prestige leer met nylon: superzacht en stevig. Geen beschadigingen op zadel, wel wat dikker onder je bovenbeen.

(ik heb nu de lemetex, kieffer en prestige. Bovendien als je een hulsebos zadel kompleet koopt, dan heb je ook lemetex beugelriemen erbij)

Max 45 is lastig. Den dat alleen de kieffer wat goedkoper waren 40,-. De lemetex wisselt per winkel van 65-80 en de prestige kosten 87,-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:35

swatch schreef:
Wintec webbers: handig als je geen te korte benen hebt. Het pinnetje moet niet bij je zweetblad uitkomen i.v.m. beschadigingen.

Max 45 is lastig. Den dat alleen de kieffer wat goedkoper waren 40,-. De lemetex wisselt per winkel van 65-80 en de prestige kosten 87,-

Ik heb hier net nieuwe webbers liggen (zadel is nog onderweg) pinnen gaan niet meer geheel door de beugelriem heen, dus die beschadigingen lijken mij dan vrijwel onmogelijk. En er zit een hoesje om pin heen voor verdere bescherming.
Daarnaast kan je ze in 60-70-80cm krijgen.
Kosten zijn trouwens 37,95 bij Divoza en dus binnen je budget.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:37

ik heb die van pourcheval, fijn, maar rekken wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:39

swatch schreef:
Lemetex zijn erg goede beugelriemen, leer is vergelijkbaar met stubben. Lemetex heb je in een smalle en wat bredere uitvoering. Zijn ook uit een stuk gemaakt. De stubben beugelriemen die ik had, waren 2 gelijmde leerlagen en dat liet los.
Kieffer kunstof zijn ook fijn in gebruik, rekken niet en blijven mooi, niet te dik onder je bovenbeen. Kunstof piept wel iets met rijden op het zadel.
kavalkade beugelriemen enkel kunstof: fijn en blijven mooi, alleen moeilijk te verstellen en niet echt voor korte benen.
prestige leer met nylon: superzacht en stevig. Geen beschadigingen op zadel, wel wat dikker onder je bovenbeen.

(ik heb nu de lemetex, kieffer en prestige. Bovendien als je een hulsebos zadel kompleet koopt, dan heb je ook lemetex beugelriemen erbij)

Kieffers zijn ook 50 euro..

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:39

dat hebben ze bij wintec dan mooi verholpen! dan is dat zeker ook een aanrader.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:40

Ik heb beugelriemen van kavalkade, kunststof met nylon er in. ze bevallen super :D