Welk dekje onder wow zadel ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lima84

Welk dekje onder wow zadel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:46

Hallotjes,

Ik heb eindelijk een nieuwe WOW besteld, dus helemaal blij :))
Alleen heb ik nu, ik een zadel een weekje op proef heb, gemerkt dat al mijn pads (rambo, anky, merkloos) naar achteren schuiven... geen gezicht!!
Dus ik vroeg me af welke dekjes er worden gebruikt onder wow zadels door jullie??

Ik heb de zoekmachine al gebruikt, maar kon alleen maar mensen vinden die ook zeiden dat hun dekjes schoven onder hun wow, maar geen suggesties voor verbetering...

Alles is welkom!!

Groetjes,
Lima

Wildgirl

Re: Welk dekje onder wow zadel ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:47

Een lesklant van mij gebruikt de eskadron dekjes, die blijven goed liggen!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:48

Ik heb simpele dekjes van harry's horse voornamelijk onder mijn wow. Niks geen last met schuiven of wat dan ook.

Als dekjes gaan schuiven past het zadel dan wel helemaal perfect???
Laatst bijgewerkt door blackstar op 07-05-10 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:49

wat is een WOW zadel als ik vragen mag? :)
mijn HV-POLO en eurostar blijven altijd super goed liggen onder mijn zadel :j

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:54

_Bitje_ schreef:
wat is een WOW zadel als ik vragen mag? :)
mijn HV-POLO en eurostar blijven altijd super goed liggen onder mijn zadel :j

Wow is een merk voor een zadel.
Het voornaamste kenmerk voor een wow is de luchtvulling ipv wolvulling (en dan niet de luchtvulling gaan vergelijken met de wintec bv want das weer wat anders)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:03

Volgens degene die m aangemeten heeft wel :)

blackstar schreef:
Ik heb simpele dekjes van harry's horse voornamelijk onder mijn wow. Niks geen last met schuiven of wat dan ook.

Als dekjes gaan schuiven past het zadel dan wel helemaal perfect???

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:05

Ben ik toch (achteraf) heel blij dat ik niet voor een WOW heb gekozen. Ik hoor er meer negatieve verhalen over als positieve.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:08

Wat heb ik nou aan zo'n reactie ?!?

pieteritus schreef:
Ben ik toch (achteraf) heel blij dat ik niet voor een WOW heb gekozen. Ik hoor er meer negatieve verhalen over als positieve.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:13

Normaal gesproken past een zadel niet goed als het dekje gaat schuiven. Anders dekjes met een singellus (boven aan) en goed vastmaken aan de singel, dan kan die eigenlijk niet meer naar achteren schuiven.

Alleen als een dekje schuift, zeker meerdere (verschillende) dekjes. Zou ik er toch mee achter zoeken dan alleen op zoek gaan naar een dekje dat niet schuift. Aangezien 9 van de 10 keer het zadel niet goed ligt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:18

Quir schreef:
Normaal gesproken past een zadel niet goed als het dekje gaat schuiven. Anders dekjes met een singellus (boven aan) en goed vastmaken aan de singel, dan kan die eigenlijk niet meer naar achteren schuiven.

Alleen als een dekje schuift, zeker meerdere (verschillende) dekjes. Zou ik er toch mee achter zoeken dan alleen op zoek gaan naar een dekje dat niet schuift. Aangezien 9 van de 10 keer het zadel niet goed ligt.

deels ben ik het daar mee eens, een zadel hoeft niet altijd te schuiven omdat het niet goed ligt, zelfs niet als alle dekjes er onder
weg schuiven. want ik heb dat probleem gehad. Mijn zadel paste voledig, alleen aangezien mijn merrie een aparte bouw heeft
ging dat onder het rijden schuiven. Dr waren geen andere opties dan deze gel-onderlegger: http://www.huppa.nl/3461-3-large/active ... d-full.jpg
die houd alles netjes op zijn plaats.

Maar voor de zekerheid laat ik in de eerste gevallen een zadelmaker erbij halen om te kijken of het zadel wel goed ligt :j

lilalona88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:20

Ik heb ook een wow zadel! En nooit last van schuiven.
Misschien dat je leenzadel toch niet helemaal goed past!
Ik zou het even vragen aan de gene waar jij je zadel bij heb gekocht
en ik zou geen genoegen nemen met een zadel waar geen dekjes onder blijven liggen!
Ik heb gewoon anky, stubben en andere (dikkere) dekjes onder mijn zadel liggen!
Succes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:21

door de flair vulling is het zadel wat beweeglijker en daardoor schuiven dekjes soms sneller...

Ik heb Eurostar execellent dekjes die heel mooi liggen, verder BR event, Scapa en nog wel wat merken...
ik vind de niet al te dikke dekjes met een mooie pasvorm het netst liggen...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:57

De bucas max dekjes liggen er ook heel mooi onder.
Verder idd eurostar!
Van eskadron durven bij mij die heel dunne dekjes wel wat naar achter schuiven.

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:56

doe je alle klitterbandje dicht maken van het dekje aan je zadel? mis help dit

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:11

pieteritus schreef:

dan ben ik toch beneiuwd waar jij gekeken hebt, ik hoor 99% positieve reacties!

Quir schreef:

normaal wel idd, maar omdat een WOW luchtvulling heeft, is het zadel wat beweeglijker, met als gevolg dat sommige dekjes idd schuiven

Ik gebruik de Eskadron polopads, die blijven perfect liggen. Verder stubben dekjes, die liggen ook stabiel.

Ik heb ook de dunne eskadron dekjes, die schuiven bij mn ene paard wel (fjord dus rond) en bij het andere niet (dun paard :D) voor de goede orde: ik rijd ze beide met een WOW zadel

verder schijnen de BR event dekjes het goed te doen. heb ik zelf helaas niet kunnen proberen, want die zijn hier in de buurt niet te koop. Ik zweer iig bij de eskadron polopads

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:13

pieteritus schreef:

Dit is niet echt een negatief verhaal hoor... Mijn zadel ligt ook fijn, maar dekjes schuiven onder een WoW misschien eerder doordat er lucht in zit en de kussens wat meer bewegelijk zijn, net zoals andere onderdelen van het zadel.
Daarbij zijn er denk veel meer zadels waarbij de dekjes zouden schuiven, maar daarbij kun je wel gewoon het dekje vastmaken dus dat merken mensen niet.

@ TS, Scapa dekjes liggen bij mij heel fijn.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:17

Ik denk dat je als je je eigen hebt, moet zorgen dat de vulling echt goed is afgestemd op jouw paard, zodat ie perfect ligt.

Ik heb geen WOW maar ben erg blij met de suedeachtige dekjes van HH, zoals de ambiance. Iets stroever en schuiven geen mm. en erg belangrijk; niet te dik!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:08

Het paard waar ik les op volg heeft ook een wow, en daar ligt meestal een dekje van lamicell onder, lijkt
er veel op de BR event. Ik heb daarbij nooit last van schuiven :)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:11

BR Event ligt het best onder mijn WOW! Scapa classic ligt ook wel aardig, maar zweer bij mn BR events :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:16

ik rij zonder dekjes, poets mn wow wat vaker! Dekjes schuiven omdat paard rug heel mooi links rechts kan bewegen, dekjes schuiven hierdoor, ook doe ik zelf iets verkeerd met lichtrijden, ik knel soms te veel waardoor ik t dekje verschuif. ''ik heb gekozen voor zonder dekje!

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 08:46

TNX allen voor de tips!! Dat wordt nog meer geld uitgeven }>
Ik denk ook dat mijn eigen denkjes (vooral de rambo) te dik zijn. En dat mn wow ook maar voor 90% goed ligt. Het is en blijft een leenzadel die ff snel afgesteld is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:48

Nouvel schreef:
door de flair vulling is het zadel wat beweeglijker en daardoor schuiven dekjes soms sneller...

Dat wilde ik ook zeggen :D

Ik heb alleen maar BR events en die liggen perfect!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:54

Mijn dekjes (HH) schoven niet echt. Ik leg de lus bovenaan het dekje tussen het zadel en het voorste kleine kussen. Soms zijn ze wel iets vervormt. Maak ik deze lus niet vast dan schuiven ze wel naar achteren.
Ben dus ook erg benieuwd welke dekjes goed blijven liggen omdat ze wel prijziger zijn dan degene die ik normaal gebruik.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:09

Ik heb onder mijn WoW liggen BR techno, Harry's horse ambiance en een Equiline dekje, bij mij blijft Anky, maar mijn paard is rondgeribt en er moet in een dekje echt goed model zitten en stevig katoen zijn en vooral niet te dik, wil het goed blijven zitten!

Door de lucht kussens van een WoW heeft een paard ook veel meer bewegelijkheid in zijn rug en daar de luchtkussens zit er ook meer beweging in het zadel en daardoor schuiven dekjes eerder, kun je niet evt van stalgenoten wat dekjes lenen om te proberen of het goed blijft liggen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:39

Als ik bijvoorbneeld Anky's onder mn WoW had dan was ik ze na een half uur bijna kwijt. Lag voor geen meter en het zag er niet meer uit.
Dekjes met een voorgevormde rug bleven wel goed liggen, die vierkante lappen was een drama. Denk dat je gewoone ven goed moet kijken naar welke dekjes een goede voorgevormde rug hebben en die uit proberen.