Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 14:43

Ik heb vorig jaar een “Lammert Haanstra” longeersingel aangeschaft bij Divoza. Kort gezegd was ik erg ontevreden over de kwaliteit. Bij de eerste knapte de singelstoot al bij het passen en de tweede zitten na een half jaar gebruik al nieuwe stoten aan, vertonen scheuren in het leer en gaat het chroom roesten. Toen ik de tweede haalde heb ik de verkoper al aangesproken op de kwaliteit. Hij heeft toen "de beste" van achter gehaald, wat voor mij ook al een teken was. Bij een goede singel zijn ze toch allemaal goed?

Vorige week heb ik met een zadelmaker gesproken en hadden we het over zijn ervaringen met de LH singel. Die schok zeer van mijn verhaal en al helemaal toen hij de desbetreffende singel onder ogen kreeg. Hij liet mij de singel zien die hij als LH verkoopt en dat lijkt een compleet andere singel. Hij heeft voor mij contact gehad met de leverancier van de singels en die legde uit dat hij van leverancier veranderd is, doordat u ook niet achter de “kwaliteit’ stond die Divoza leverde en zijn naam hier niet aan wilde verbinden (zeer begrijpelijk!)

Ben vandaag wel even naar Divoza gegaan, omdat ik het belachelijk vind dat een singel van 130 euro zoals het nu lijkt het geen 2 jaar vol houdt. Na 4 maand gebruik waren de stoten door.. (maar dat hadden ze toch opgelost (nieuwe stoten) was zijn antwoord... :( ) De ringen gaan roesten (dan ligt hij te vochtig volgens de verkoper) en het leer vertoont scheuren (teweinig ingevet natuurlijk :roll: ) Ook is de ring tussen de voorbenen al enorm aan het oprekken en scheuren wat volgens hem betekende dat mijn paarden eraan hangen (pppfff huhu }:0 )
Het is eigenlijk te ziek voor woorden hoe hij mij eigenlijk als aansteller en leugenaar uitmaakte, maar dat is een ander verhaal.

Ik wil jullie waarschuwen dat ze de singels volgens de verkoper die ik gesproken heb nog volledig in de handel hebben, ze nog steeds worden besteld en in de basiscollectie blijven. Ook de naam Lammert Haanstra blijft er volgens hem aan verbonden. Toen ik hem erop wees dat hij niet meer te vinden is in de nieuwe catalogus was hij verbaast. Ik was er namelijk vanuit gegaan dat ik een singel uit de restpartij had gekocht. Op de website staat hij inderdaad nog steeds te koop. Hij wilde verder ook helemaal niks doen aan mijn klachten, enkel de bekende 'aantekening' :O . De singel zoals hij nu eruit zag was door normaal gebruik en wat gebruikt wordt slijt.

Er gaan dus 2 soorten singels over de toonbank onder uw naam met hetzelfde prijskaartje maar totaal verschillende kwaliteit. En als ik de medewerker van Divoza Leek mag geloven, zijn ze niet van plan die singels uit de handel te nemen.

De echte Lammert Haanstra singel kan je op een paar punten onderscheiden van de Divoza singel; De bevestigingen van de ringen is bruin bij de LH singel en hij heeft het LH label. Verder zijn de kussens gevormd bij de LH singel en is de algemene kwaliteit niet eens te vergelijken...

Een waarschuwing dus voor iedereen die naar een longeersingel op zoek is.

Heb Lammert zelf een mail gestuurd om hem ook van dit bedrog (dat vind ik het namelijk) op de hoogte te stellen. Heb van Haanstra een mail terug gehad dat zij gegarandeerd hebben gekregen dat de singels bij Divoza niet meer verkocht zouden worden en dat zij er ook zeker werk van maken, maar hoe snel dat ook in praktijk gebracht wordt...

Mij zal je voorlopig in ieder geval niet meer treffen in deze winkel.... :evaw:

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:09

TICKELS

Re: Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:18

Je link van Divoza komt uit op de homepage.

Ik heb gezocht in de zoekmachine en daar kan ik geen LH longeersingel vinden...

Wel een vreemd verhaal, ik geloof je wel hoor, maar zou Divoza ook op koninginnedag actief zijn dat je je bericht al gelezen hebben?

Heb je nu wel een echte LH longeersingel gekregen bij Divoza?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:19

Bedankt voor je waarschuwing. Onbegrijpelijk overigens dat er inferieure longeersingels verkocht mogen worden onder de naam van Lammert Haanstra...

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:20

nalaenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:21

ja ik ben benieuwd of divoza er nog wat aan doet.. Goed dat je er werk van hebt gemaakt!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:21

sjeetje zeg, wat verschrikkelijk onbeschoft! :\
Je hoort de laatste tijd wel vaker klachten op bokt over divoza, het lijkt wel of ze steeds verder achter uitgaan in kwaliteit..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:25

Sorry dat de link niet doorliep:

http://divoza.com/shop/a.visit/4bdae410 ... /204871001

Er is NIKS aan gedaan bij Divoza. Ik werd uitgemaakt voor een leugenaar die niet goed voor zijn spullen zorgde. Ze wilde niks voor mij doen en zeiden dat het verhaal onzin is.
Kwam ongeveer stomend de winkel uit -:(- :o

Heb nu wel een LH singel van de nieuwe leverancier om grondig te testen +:)+

Maar Divoza... :n En de betreffende medewerker heeft ook al mijn respect verloren.. Singel van 130 euro mag troch niet binnen een half jaar gewoon uit elkaar vallen.....

EJ is gelukkig aan het oprukken :D

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:26

trisca schreef:
Sorry dat de link niet doorliep:

http://divoza.com/shop/a.visit/4bdae410 ... /204871001

Er is NIKS aan gedaan bij Divoza. Ik werd uitgemaakt voor een leugenaar die niet goed voor zijn spullen zorgde. Ze wilde niks voor mij doen en zeiden dat het verhaal onzin is.
Kwam ongeveer stomend de winkel uit -:(- :o

Heb nu wel een LH singel van de nieuwe leverancier om grondig te testen +:)+

Maar Divoza... :n En de betreffende medewerker heeft ook al mijn respect verloren.. Singel van 130 euro mag troch niet binnen een half jaar gewoon uit elkaar vallen.....

EJ is gelukkig aan het oprukken :D

jeetje, wat raar dat je voor leugenaar uit word gemaakt! zij weten ook wel dat het niet de echte LH singels zijn, en dan toch stug volhouden!
daar betaal je geen 130,- voor :n

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:28

Oja, hoorde van Haanstra dat er dus door de directeur van Divoza was gegarandeerd dat de singels niet meer verkocht zouden worden.... :=

inderdaad Emjan. Mijn paarden zijn heel fijn afgericht en lopen netjes aan de longe. Hij had natuurlijk overal zijn zegje op, maar het kwam erop neer dat het gewone slijtage was, niet goed opgeborgen, niet goed gevet en mijn paarden trokken er teveel aan |o

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:29

nalaenos schreef:
ja ik ben benieuwd of divoza er nog wat aan doet.. Goed dat je er werk van hebt gemaakt!

Ze moeten wel denk ik. En die medewerker heb ik in de mail naar Lammert bij naam genoemd.. Hij zal me niet wel niet meer mogen denk ik Y;( }:)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:30

kan je niet nog een keer MET bewijzen van de leverancier naar divoza gaan en je geld terug eisen? :Y)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:30

emjam schreef:
kan je niet nog een keer MET bewijzen van de leverancier naar divoza gaan en je geld terug eisen? :Y)

Ga je dan mee? :P :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:32

Tjaa ik ben over de divoza nooit echt te spreken geweest

vooral z'n spullen als die van LH bestel ik gewoon via hem zelf

Wij hier zijn helemaal fan van de Kraemer veel keuze en super service maar die zit dan wel in duitsland

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:33

trisca schreef:
emjam schreef:

haha, nou volgens mij woon je een beetje ver van mij af :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:33

trisca schreef:
emjam schreef:

Ik zeg doen liever vandaag als morgen nog

ik ga wel mee hoe meer zielen hoe meer vreugde :+

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:34

trisca schreef:
emjam schreef:

Je hebt genoeg bewijzen en anders zou ik contact opnemen met het hoofdkantoor!
130 euro is niet niks!!!
En anders zijn er ook van die leuke tv programma's ~~}> als je daarmee drijgt gaan ze zo overstag.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:35

Gentlegiant schreef:
Ik zeg doen liever vandaag als morgen nog

ik ga wel mee hoe meer zielen hoe meer vreugde :+

zou eigenlijk wel goed zijn, gewoon een hele hoop bokkers verzamelen die ontevreden zijn, en dan bij een divoza of meerdere divoza's in groepen heen gaan en dan staken voor de slechte kwaliteit :Y)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:35

TICKELS schreef:
Je hebt genoeg bewijzen en anders zou ik contact opnemen met het hoofdkantoor!
130 euro is niet niks!!!
En anders zijn er ook van die leuke tv programma's ~~}> als je daarmee drijgt gaan ze zo overstag.

ja van die programma's waarbij mensen zijn opgelicht

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:36

Kassa!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:38

_O-

Gaan we met z'n allen staan bokken voor de ingang...

Ik moet eigenlijk wel weer heen, maar voelde me best ongemakkelijk hoe hij mij "neerhaalde". Toen ik zei dat we contact hadden gehad met de huidige leverancier direct; O heb je met India gebeld? _-:( Want daar produceren ze de singels..

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:40

trisca schreef:
_O-

Gaan we met z'n allen staan bokken voor de ingang...

Ik moet eigenlijk wel weer heen, maar voelde me best ongemakkelijk hoe hij mij "neerhaalde". Toen ik zei dat we contact hadden gehad met de huidige leverancier direct; O heb je met India gebeld? _-:( Want daar produceren ze de singels..

sjonge jonge, gewoon wel heen gaan hoor! echt zo zonde van je geld als je er niks aan doet..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:25

Hihi, ben vandaag nog bij Divoza in Enschede geweest, en heb em in mijn handen gehad. Maar om eerlijk te zijn: ik vond de kwaliteit té slecht om er 130.- euro aan uit te geven. Dan neem ik liever zo'n "goedkope" longeersingel van Kieffer. Kost de helft en ziet er net zo goed/slecht uit.

Maar, ik vind het wel een barslechte actie van ze zeg! Zou er zeker werk van maken. En kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Pff... 130,- euro... kun je een hoop leuke dingen van halen! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:40

Voor 130 euro mag je rvs gespen en ogen verwachten. Geen verchroomde ogen. Die roesten waar je bijstaat.
Ik heb me nooit verdiept in de Lammert Haanstra singel, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Maar ik ben dus absoluut niet te spreken over die Mondoni leren laarzen, waar ze ook moeilijk doen over garantie.