De zadels worden dan door hun eigenaren de hemel in geprezen, dat ze nog nooit eerder een zadel heeft gevonden wat zo goed ligt op hun paard etc etc. Ze vonden het meestal zonde en onzin dat ik een duurder zadel heb. (stel dat het gestolen wordt enz) Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, eigen verantwoording toch? Heb ook nooit gezegd dat ze persé een beter zadel moesten zoeken.. Als hun het zadel goed vinden liggen, prima.
Maar hier op Bokt lees ik vooral dat een merkloos of een goedkoop nieuw zadel erg slecht is, dat er altijd gezeik en gedoe om is en je erna een fysio bij kan roepen. Is dat dan echt zo ernstig? Want ik gok dat ontzettend veel mensen hier zelf ook op een goedkoper of een merkloos zadel rijden.
Ik heb al foto's gezien van een ontleed goedkoop zadel, je ziet inderdaad duidelijk verschil.. Maar is het echt verwoestend voor een paardenrug? Ben alleen maar geinteresseerd.
Er zijn bij hem al vele zadels geprobeerd maar deze lag echt het beste. Denk dat het daar vooral om gaat.

)
)