Jullie ervaring met Fouganza?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Jullie ervaring met Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:17

Zoals de titel al zegt, wat zijn jullie ervaringen met Fouganza (ruitersportartikelen Decathlon)?

Zijn de producten van Fouganza kwalitatief? Hier las ik al een paar dingen over, gaande van slechte tot goede pasvorm en van snel tot niet snel verslijten,...

Verder las ik dat Fouganza vaak goedkoper is dan standaard producten uit de ruitersportwinkel, is dit ook wel zo?

Nuja, paar algemene bedenkingen, voor ik een eind rij naar een Decathlon :+

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:13

ik heb er een jas van,
prima jas hoor,

een simpele bomber,
heb de jas al 3 jaar en nog niet eens kapot,

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:19

Ik heb er een fleecetrui van, speciaal voor ruitersport. Wordt héél veel gedragen en dus ook gewassen en ziet er nog super uit :j

Tigra_

Re: Jullie ervaring met Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:37

Heb weleens een broek van gehad. Pasvorm was wel okey. Kwaliteit een stuk minder. En vond hem ook niet lekker zitten.
Voor de rest koop ik alleen halster bij decatlhon die vind ik wel goed en goedkoop.

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:09

Het is inderdaad goedkoper, maar kwaliteit, nou dat verschilt nogal... Ik had er chaps gekocht en binnen een paar weken was het stiek eruit...

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:20

Wat was er mis met de kwaliteit van de broek? Was dit zo'n 15€ modelletje of ook de iets duurdere van Fouganza?

De jassen en truitjes: heb idd al gehoord dat de kwaliteit hier goed zou zijn...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:32

Ik heb halsters, rijhandschoenen, rijbroek en chaps van Fouganza. Voor de goedkope prijs die je betaalt, vind ik de spullen van goede kwaliteit. Natuurlijk slijten ze wel sneller dan duurdere merkspullen.
Na drie jaar zijn mijn handschoenen wel dringend aan vervanging toe.

Astrid1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:39

ik heb fleece bandages van decathlon en die zijn super! de fleece pluist minder snel als andere fleecebandages

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:57

Ik heb ook een aantal spulletjes van de decathlon zoals een rijbroek, chaps en handschoenen. Mijn ervaringen met deze spullen is dat ze toch wel vrij snel verslijten. Een bruine rijbroek heb ik bijvoorbeeld nog maar net een jaar en er zit al een gat in, niet gescheurd maar echt een gat in het midden van mijn broek. Ik blijf ze wel dragen want ik heb niet zoveel rijbroeken en 't is op een plaats waar je het niet goed ziet dus... Handschoenen zijn niet mooi, maar ze zitten wel goed. Ben er wel tamelijk tevreden over. Heb ook een dekje van de decathlon, daar is niets mis mee. Andere rijbroek heb ik nog niet zo lang dus daar kan ik nog niets over zeggen. Tot nu toe ziet ze er nog goed uit.

Het duurdere spul is wel kwalitatief beter, dat wel.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:28

vind de spullen van decathlon wel een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben

heb er 2 broeken van, borstels, ...

broeken zijn nog niet versleten (rijd ook maar 1 à 2 keer per week :+ )

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:37

Heb er ook een cap van gehad
Wat een rotzooi
Heel snel over getrapt op een hh cap

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:46

Alizeetje schreef:
Wat was er mis met de kwaliteit van de broek? Was dit zo'n 15€ modelletje of ook de iets duurdere van Fouganza?

De jassen en truitjes: heb idd al gehoord dat de kwaliteit hier goed zou zijn...

Nee het was een van de duurste geloof ik. Maar binnen 2 á 3 maanden zat er al een klein gaatje in dat heb ik zelf dicht genaaid aangzien hij verder ging schuren. Na 6 maanden heb ik hem weggegooit.
Is wel heel wat jaren geleden dus kan opzich wel veranderd zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:08

Twee jaar geleden heb ik bij Decathlon twee helmpjes (van bijna 15 euro per stuk) en twee broeken gehaald van ook ongeveer die prijs. Die gebruik ik nog steeds, de ene helm een keer of 3 - 4 per week en de andere om de week, en ik ben er dik tevreden mee :j De broeken zijn klittebandbroeken dus die heb ik alleen bij laarzen aan, oftewel wanneer het heul koud is met thermolaarzen en een thermobroek eroverheen. Zijn prima broeken, lang genoeg voor mijn lange benen en zitten prima. Helemaal niks mis mee.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:01

ik heb er ook een broek vandaan en ben er heel tevreden over. Ziet dr nog steeds netjes uit ook na 1,5 jaar intensief gebruik

Handschoenen gingen wel snel kapot. had ook eens 2 dekjes gekocht daar. Die vallen wel klein vind ik. heb nu dus andere.

Jas heb ik er ook vandaan en die vertoont wel al slijtage; de klittenband laat los. Maar verder nog helemaal goed.

hoofdstellen en zo, ben ik sceptisch mee. heb gelezen dat de kwaliteit minder zou zijn.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:03

IK heb twee rijbroeken die al een paar jaar prima functioneren en een vliegendeken met hals die ook nog steeds heel is. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:21

Ik heb alleen wat borstels, rijsokken en hoefbeschermers. En ik ben eigenlijk erg tevree! de hoefbeschermers hebben me 12 euro gekost en gaan al maanden mee, terwijl ik voorheen kieffers kocht die na een maand al stuk waren en 3x zo veel kosten.. Ik weet niet hoe het met de andere spullen zit, maar ik ben zeker blij dermee. Ik denk dat ik volgend jaar daar enkele winterdekens ga kopen..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:30

Ik ben wel tevreden hoor met de spullen van Fouganza.
Heb er een vliegen- en regendeken van, en die zijn echt niet kapot te krijgen. Ax is heel erg bruut (zweetdeken na 3 daken gescheurd, drinkenbak na 3 dagen in gort, skippybal na 5 dagen onthoofd, keelriem stuk,..) en die dekens blijven echt héél! Hij rolt er mee, crost er mee, en ze blijven leven!

Heb er ook chaps van (leren), die heb ik nu een jaar of 2. Zou eens met product tussen de rits moeten spuiten van de rechterchap, omdat die nu wat moeilijker sluit, maar dat is gewoon normale slijtage.

Heb ook ontsmettingsmiddel e.d. van Fouganza, en de wondjes genezen allemaal vrij snel, dus.. Ook over de shampoo's en sprays (vliegenspray, spray om de manen/staart te onwarren,..) en de lederproducten kan ik helemaal niet klagen.

Nee, ik ben er echt super content van!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:46

Ik heb een rijbroek van Fouganza, kostte me 30 euro en gaat nu al een jaar of 4 mee geloof ik. Koopje dus. En nog leuk model ook, het ziet eruit als jeans, maar is gewoon rekbare stof.

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:08

Ook ik ben tevreden over mijn fouganza spullen.
Heb een aantal broeken ook die goedkope maar die begint wel wat slijtage te vertonen na een jaar intensief gebruik.
Dekjes zijn te klein of mijn zadel is te groot...
Zou eerst op internet kijken wat je leuk vind en of dat er ook is voordat je er helemaal naartoe gaat. Als je een mailtje stuurt kunnen ze ook dingen voor je bestellen zodat het er is wanneer je naar de winkel gaat.
Ze hebben ook wel eens opruiming erg leuk heb voor 3,- een super fijne bodywarmer gekocht.

Succes

Sanott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:20

Ik heb een halster nu al 5 jaar en hij ziet nog prima uit! Ik heb ook een hoofstel die ik gebruik in het regen of op het strand, hij is ook 5 jaar en ziet ook heel goed uit.
De rijbroeken vind ik niets van, ze zijn allemaal na een jaar kapot gegaan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:22

Ik heb er geen kleding van, maar wel verschillende andere spulletjes en daar ben ik zeker tevreden over.
Het is inderdaad allemaal in de goedkope klasse, maar de kwaliteit vind ik zelf gewoon prima.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:56

Het is eigenlijk net een soort hema, betaalbaar en gewoon goed spul.

De dekjes zijn inderdaad te klein, jammer want ik vind ze wel erg mooi en zagen er ook als goede kwaliteit uit.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:11

Ik heb er een goedkope rijbroek van gehad, hij heeft het een jaar uitgehouden. (intensief gebruik) Wat me erg meeviel, de prijs/kwaliteit verhouding vind ik wel goed.

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:10

ik heb er een dekje van.
ik had maat full, maar vind em meer uitvallen als een maat cob.
k had em voor 11 euro, maar ik vind de kwaliteit eigenlijk super :D.

puree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:30

Valt wel mee,voor rijbroeken en borstels en zo is het wel oké,maar als je verder wilt gaan met hoofdstellen en shampoo en zo van die dingen,zou ik iets met meer 'reputatie' kopen.