Zomer schabrakken, HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Zomer schabrakken, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:15

Hoi Bokkers,

Voor deze zomer met het warme weer, ben ik op zoek naar dunne dekjes.
Geen pads of andere dikke dekjes, het moet echt 'luchtig' zijn, liefst katoen.

Nu komt de vraag, waar zijn deze dekjes te koop?
In paardenwinkels vind ik ze dus niet, dus ik vraag jullie om raad. :D

Wie, oh wie weet waar je dunne dekjes, in leuke kleurtjes het liefst, kan kopen/bestellen?

Bedankt! :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:18

Hahah, deze heb ik bergen thuis liggen. Niet dat ze nog leuke kleurtjes hebben. Ze zijn uit 't jaar
prehistorie, maar zolang ze nog een beetje aan elkaar hangen gebruik ik ze nog. Ze zijn inderdaad
bijna niet meer te krijgen. Heb er een paar jaar gelegen nog wat gekocht bij Emmers in Belgie.
Uitverkoopje :D

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:19

Huh niet in winkels te koop? Ik heb alleen maar dunne dekjes en die heb ik allemaal in winkels gekocht :P Bij Divoza in Heteren ook gewoon zien hangen. Maar misschien heb ik een andere definitie van dun als jij? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:19

Ik ben heel erg tespreken over HAF pads deze zijn dik maar super snel droog. HAF pads zijn te vinden bij goedhard.nl En zijn te koop in super veel kleuren. Helaas zijn ze wel flink aan de prijs.

Verder gebruik ik zadelvormige dekjes.
op agradi.nl hebben ze heel veel!

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:20

In de nieuwe zomercollectie van HH zitten ook leuke katoenen dekjes met ruitjes erop. Ik ga de Dress blues halen! (H)
Kosten €24,95

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:20

Ik denk dat ze die dekjes overal wel hebben. Je bedoelt toch die in een effen kleur, gestikt met ruitjesmotief? Bij pourcheval.nl hebben ze verschillende van die: van HH van imperial riding,...

Maarreuh, die dikkere pads zijn soms zo gemaakt dat ze het zweet opnemen, dus in dat opzicht zou het even comfortabel zijn voor het paard, nietwaar?

MyWishMax

Re: Zomer schabrakken, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:21

Gewoon BR dekjes? Die zijn niet dik, fijne stof en niet duur

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:23

Heel erg bedankt, ik ben dus wezen kijken bij ruitersportzaken hier in de buurt, maar ik vind ze toch nog aan de dikke kant, aantal jaar geleden waren die dunnetjes nog overal te koop, maar nu ligt er alleen nog anky, pk, noem maar op, voor de zomer vind ik dat veel te dik/warm... Merk namelijk dat ze daar veel meer onder zweet.

Nini_roosje, ik ga even kijken op de sites die jij noemde, ik geef liever wat meer geld uit voor goede dekjes in de zomer als dat ik met die dikke pads blijf rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:23

x_Quinta_x schreef:
Ik denk dat ze die dekjes overal wel hebben. Je bedoelt toch die in een effen kleur, gestikt met ruitjesmotief? Bij pourcheval.nl hebben ze verschillende van die: van HH van imperial riding,...

Maarreuh, die dikkere pads zijn soms zo gemaakt dat ze het zweet opnemen, dus in dat opzicht zou het even comfortabel zijn voor het paard, nietwaar?

De meeste dikke pads zijn niet gemaakt om zweet op te nemen ;) slecht voor de mooi. De HAF pad's zijn wel gemaakt om zweet op te nemen maar zijn ook van heeel andere materiaal. En daar is de prijs ook naar.

Verder zijn dikke pads vaak zo warm dat het niet uit maakt of ze zweet op nemen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:23

Ik heb nog een dun dekje van Harry's Horse liggen.
Is ook al wat ouder maar mankeert niks aan.
Staat in mijn onderschrift mocht je interesse hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:24

Laurabyoux schreef:
Heel erg bedankt, ik ben dus wezen kijken bij ruitersportzaken hier in de buurt, maar ik vind ze toch nog aan de dikke kant, aantal jaar geleden waren die dunnetjes nog overal te koop, maar nu ligt er alleen nog anky, pk, noem maar op, voor de zomer vind ik dat veel te dik/warm... Merk namelijk dat ze daar veel meer onder zweet.

Nini_roosje, ik ga even kijken op de sites die jij noemde, ik geef liever wat meer geld uit voor goede dekjes in de zomer als dat ik met die dikke pads blijf rijden...

Bij agradi.nl hebben ze gewoon "normale" dekjes maar wel dunne, Bij goedhard.nl hebben ze vooral endurance dekjes, En deze zijn ook speciaal gemaakt om goed zweet op te nemen zonder dat het te warm word. Ik ben er heel erg over te spreken!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:25

x_Quinta_x schreef:

Ik bedoel eigenlijk gewoon katoentjes, ze zijn hier nergens te krijgen en als ze er wel liggen is het maat pony in het groen... Dat gaat hem niet worden.
Die van Harry's horse vind ik tien keer niks en die van Imperial Riding hebben ze hier niet liggen...

Oke naja ik vind katoentjes gewoon fijner voor in de zomer :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:26

Maar die BR dan? :)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:27

Zelf maken :)?

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:28

Ik heb laatst voor BR gekeken bij Eppeljeck, wilde er een paar mee nemen, maar ze waren er alleen in maat cob, en dat is te klein voor op mijn paard, ik moet echt een full hebben. Ik vond de BR ook nog best dik, maar alles beter als pads, ik ga binnenkort weer eens terug om te kijken, maar tot die tijd zoek ik ook verder voor katoentjes :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:29

Ann_e schreef:
Zelf maken :)?

Ann_e, das wel een goed idee, helaas ben ik niet zo'n crea bea en ben ik bang dat dat tot een mislukking gaat leiden haha :P

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:29

Zadelvormige dekjes vind ik ideaal! En dan het liefste met zo'n badstof onderkant, alleen die kan ik tegenwoordig niet meer vinden. Ze zijn niet echt fashionably verantwoord, maar ik vind het echt niets om een paard in de zomer onder zo'n dik dekje te laten zweten. :n
Je kan wel zeggen: die dikke pads nemen het zweet goed op. Maar waarom zou je het paard überhaupt op die plek laten zweten? Dat is symptoombestrijding.

De meeste kleine ruitersportzaken hebben alleen dekjes waar veel vraag naar is, van die dikke dekjes dus. Ik vind de Hypo megastore winkels ideaal voor dekjes, ze hebben daar echt zo veel! Ook dunne dekjes. Ik heb daar jaren geleden zo'n badstof dekje gekocht, daar moet ik binnenkort maar weer eens kijken.
Ik heb van het weekend naar zadelvormige dekjes op internet gezocht, als je sites wilt weten die deze dekjes verkopen, laat maar weten.

BR dekjes zijn trouwens ook best wel dik. Je moet ze echt wel een paar keer wassen voor ze een beetje dun zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:30

BR is na 2 keer wassen net zo dun als de normale katoentjes (heb ze namelijk zelf)

Op ooteman.nl kan je alle kleuren bekijken en vaak hebben ze bij Divoza wel de normale maten :j

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:32

@ Girl In The Mirror, zadelvormige dekjes vind ik ook best, het maakt me echt niet uit of het er mooi uit ziet (leuk kleurtje is wel leuk...), vind het gewoon niet fijn voor het paard, al dat zweet...

Er zijn hier idd bijna alleen maar kleine ruitersportzaakjes, hypo zit hier ook in de buurt, maar die hebben ook niet zo veel. Ga daar binnenkort wel weer eens langs.

Ik zou graag de sites van je weten. :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:34

@ Mywishmax, blijven de dekjes dunner worden, is het niet zo dat alles dan gaat verschuiven in de dekjes en dat het gaat bobbelen? Snap je wat ik bedoel, ben een beetje onduidelijk...

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:34

HKM heeft ook dunne en hele fijne dekjes. Heb vrij veel dekjes liggen maar gebruik eigenlijk alleen die van HKM!
Ik bestel daar altijd van via een ruitersportzaak bij mij in de buurt die HKM in hun assortiment hebben.
http://www.hkm-sportsequipment.eu/avant ... anguage=nl

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:35

Bekend probleem, ik rij sowieso alleen maar met dunne dekjes en wil dan ook nog een mooie pasvorm die is voorgevormd. Tot nu toe slaag ik vooral bij HKM.

Normaal gesproken heb ik niets met HH, maar deze dekjes bevallen erg goed Dun, mooie pasvorm en bij elke HH dealer te koop:

Afbeelding

Bijv bij agradi: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4061417/34

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:35

Laurabyoux schreef:
@ Mywishmax, blijven de dekjes dunner worden, is het niet zo dat alles dan gaat verschuiven in de dekjes en dat het gaat bobbelen? Snap je wat ik bedoel, ben een beetje onduidelijk...

Nee, ze werden bij mij eerst dunner, maar daarna stopte het. Is nog steeds netjes verdeeld, geen rare bobbels.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:37

@ HelgaV en Bubsj, HKM ziet er fijn uit, ga daar denk ik ook wel wat van bestellen, de HH dekjes zien er ook fijn uit, ik ben niet zo een fan van HH, maar zal er wel op letten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:38