zijn wij in deze situatie opgelicht of was het gewoon domme pech?
hier de situatie:
vorig jaar kochten ik en mijn vriendin beide voor onze paarden een nieuw zadel.
ik wist dat ik een 2e hands zadel had gekocht, maar mijn vriendin kocht voor haar paard een
gloednieuwe Prestige Olympia voor 1200 a 1300 euro.
haar paard is november helaas ingeslapen, en voor die tijd hebben ze ook niet veel gereden.
ik denk dat het zadel hooguit 50 keer is gebruikt door hen en het is nu nog geen jaar oud.
nu heef ze een nieuw paard die dat prestige zadel dus niet past, dus zij wil het verkopen of inwisselen bij een winkel maar krijgt er overal maar 300 a 400 euro voor wat zij sowieso al belachelijk vind...
nu was voor mijn zadel van Rijs op stal en mijn vriendin vroeg hem of HIJ dan haar zadel zou willen ruilen. toen vertelde hij haar dus dat dat zadel MINSTENS 10 jaar oud is, maar hij denkt zelfs 15.
nu heb ik het idee dat van Rijs een erg goeie zadelmaker is en geloof hem als hij dat zegt.
mijn vriendin is wel de eerste koper maar het zadel is gewoon nooit eerder verkocht.
nou en dan dus de vraag: is zijin deze situatie opgelicht of was het gewoon domme pech?
is er informatie achtergehouden? ik vind dus van wel. ook vind ik dat iets niet voor de nieuwprijs verkocht mag worden.
maar stel dat ze dus niet is opgelicht; waarom krijgt ze dan overal zo weinig gelf voor het zadel terug als het zadel 'hagelnieuw' is. dat vind ik dus ook wel frapant. alsof de winkels wel allemaal weten dat het geen nieuw zadel is ?!
ik vind het maar een rare situatie

wat vinden jullie?
en belangrijker nog; heeft er iemand tips hoe nu te handelen??

$% het ook is!