Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meissielief schreef:Ik zou toch niet zo snel een zadel kopen, je weet nooit of het gaat passen.

MisterJac schreef:De maten van zadels in amerika vallen toch anders dan in europa. Ik heb ooit eens een billy cook pro reiner gepast in nederland, precies het zelfde zadel uit amerika laten komen, en het lag echt voor geen meter! een onvoorstelbaar andere pas vorm...dus ik zou het niet doen, tenzij je er echt veel op kan verdienen als je het in nederland kan verkopen
40 cm blijft 40 cm als je je metertje meeneemt 
Lord_Ik schreef:MisterJac schreef:De maten van zadels in amerika vallen toch anders dan in europa. Ik heb ooit eens een billy cook pro reiner gepast in nederland, precies het zelfde zadel uit amerika laten komen, en het lag echt voor geen meter! een onvoorstelbaar andere pas vorm...dus ik zou het niet doen, tenzij je er echt veel op kan verdienen als je het in nederland kan verkopen
Als je gewoon opmeet en weet welke maat hoe lang precies is maakt dat toch niet uit ?40 cm blijft 40 cm als je je metertje meeneemt
Ik geloof dat je invoerrechten moet betalen vanaf 700 euries ofzo, maar dat zal je moeten opzoeken ...
MisterJac schreef:Lord_Ik schreef:
Als je gewoon opmeet en weet welke maat hoe lang precies is maakt dat toch niet uit ?40 cm blijft 40 cm als je je metertje meeneemt
Ik geloof dat je invoerrechten moet betalen vanaf 700 euries ofzo, maar dat zal je moeten opzoeken ...
Vooral de rug vorm was echt verschillend....ik heb ook van Arthur (Arthur's westernstore) gehoord dat de zadels anders vallen dan wat er voor europa wordt gefabriceerd. Natuurlijk kan je het altijd proberen, maar (helaas) spreek ik uit ervaring.
? Een geplooid ijzerdraadje dat de schoft en evt. rug van je paard weergeeft kan altijd ook wel handig zijn natuurlijk,, maar dan moet je die wel op die manier geplooid mee kunnen nemen natuurlijk
als ie onderweg verbuigt kan je er ook naar fluiten
beantsje schreef:Misschien moet je een Equiform overwegen.
Een equiform (van de fabrikant van de WOW-zadels) is een kunststoffen 'lap' waarmee je eenvoudig een hele mooie mal van de rug van jouw paard kunt maken. Als je die nou meeneemt naar Amerika, kan je zeker zien of het zadel past.
Kost maar 40 pond.
Zie http://www.ekmpowershop1.com/ekmps/shop ... m-15-c.asp
Focussed schreef:spicegirl schreef:mss als handbagage, niet per post..
Uit de posts van de TS wordt toch wel duidelijk dat ze het mee wil nemen als bagage?