Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
petitparis schreef:ik hoop wel dat de zitting echt klein valt tov andere merken, want met een arabier riskeer je dat je zadel te lang is en voorbij de 18de rib komt.
dus het is niet omdat het een gangbare maat is dat het gaat passen...
Schangah schreef:Nogmaals haal er een zadelpasser bij. Ik heb een hele lange gelijnde merrie van 1,70 maar daar past geen 18 " op! Je zegt zelf dat je geen verstand van zadels hebt. Een zadelpasser (msfc) komt ook zadels passen/beoordelen die van jezelf zijn. Kijkt naar het rugverloop en of het type boom dat in het zadel wel geschikt is voor je paard. Daarnaast kunnen ze adviseren welke merken zadel voor je paard geschikt zijn. Consult is meestal rond de 75 euro ex reiskosten. Dit bedrag weegt niet op tegen de onkosten van fysio etc. die kunt krijgen als je zadel niet past en je paard rugpijn krijgt.
Schangah schreef:succes bij de fysio!
Vjestagirl schreef:We gunnen het je prima. We gunnen je paard het alleen ook om een goed zadel te hebben, en dat is meer dan 'een beetje weten hoe het moet liggen' en 'iemand die les geeft die wel even kan kijken'
boeni schreef:Schangah schreef:succes bij de fysio!
goh wat leuk voor je dat je een zadeltje heb gekocht!
zoiets had je ook kunnen zeggen natuurlijk!
maargoed sommige mensen denken echt alleen aan zichzelf!
niet iedereen heeft een geldboom in de tuin staan, en kunnen een zadel kopen van 1000 euro!
ik ben hartstikke blij met mijn aankoop en wat jij ervan vind moet je zelf maar weten!
als je ook goed had gelezen had je ook wel gezien dat ik het eerst goed na zou laten kijken voor ik het in gebruik ga nemen.
maar sommige mensen gunnen het andere gewoon niet ofzo?!
voor de rest die het me wel gunnen:
heel erg bedankt voor de leuke reacties!
halverwege volgende week heb ik het zadel in huis, dus dan zal ik gelijk alles na laten kijken.
in de hoop dat ie natuurlijk goed is, en dat ik 'm snel kan gaan gebruiken!