Oke laat ik maar eens met mijn verhaal beginnen. Ik weet dat er veel topics over zijn, maar mij computer is extreem sloom waardoor zoeken ook extreem langzaam gaat. Daarom doe ik het maar zo. Hoi.
Ik ben Amber en ik heb sinds 7 maanden een Arabische Volbloed, Marene genaamd. Ze is een echte rondgeribte Arabier en ze heeft totaal geen schoft. Daarom was het ook niet zo makkelijk om een passend zadel te vinden. Uiteindelijk, na een lange zoektoch, hadden we een zadel gevonden. Een veelzijdigheidszadel van JC. Het is (na het opmeten) ongeveer een 17.5 inch en dit is eigenlijk te groot voor mij. Het zadel zit ook niet súper lekker, maarja het pastte en daar ging het om. Maar na een tijdje begon het zadel naar voren te schuiven. Daarom hebben we er een staartriem aangehangen. Ging super, geen problemen. Maar sinds kort schuift het zadel echt heel erg en volgensmij is het ook te smal. Een sprongetje of een sprintje trekken is haast niet mogelijk, het zadel schuift daarom naar voren en dit is gegarandeerd een bokpartij (staartriem komt strak te staan). Allemaal redenen natuurlijk voor een nieuw zadel, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. 
Sowieso willen we een zadelmaker langs laten komen, maar toch ben ik bang dat het ontzettend duur gaat worden en daar zit ik (en mijn ouders al helemaal niet) op te wachten. Ook weet ik niet of ik een veelzijdigheidszadel (weer) of een dressuurzadel moet nemen. We willen over een tijdje wel gaan springen, zeker, maar echt de hoogte gaan we nog lang niet in (ze wordt over een maandje 5 jaar, dus tijd genoeg) en over een laag sprongetje kan ik makkelijk met een dressuurzadel, toch?
Al met al ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met mijn probleem en met welk zadel jullie eruiteindelijk verder zijn gegaan.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Amber.
(14 jaar) 

die hebben allemaal dresuur zadels ik vraag de maat wel ff (er wort gewoon mee gesprongen ook wedstrijden)