[WN] Is dit een goed zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RvT

Is dit een goed zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:30

Ik heb nu de mogelijkheid om in America dit zadel te kopen.
Volgens de mensen hier is dit een van de beste, maar ik wil toch graag eerst jullie mening :P

Afbeelding

Dussss.... Is dit een goed zadel denk je??

:wave:

Woody2015

Re: Is dit een goed zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:32

Wat meer info zou makkelijk zijn, merk endergelijke.
Vanaf zo'n foto is het moeilijkbeoordelen, wat voor boom zit er in en noem maar op?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:38

dit wil je niet horen, maar het ziet er niet uit als een van de beste maar als een heel goedkoop low budget zadeltje..
America Nederland of Amerika als in USA? En wie zijn de mensen 'hier' die jou dit zadel aanraden.... ik zou me maar eens laten voorlichten als je daar toch bent in een goede tackstore.
En, niet geheel onbelangrijk, je zult toch een paard moeten hebben waar je dit zadel op moet passen voordat je het koopt, ook westernzadels horen te passen en zelfs beter dan engelse zadels.

edit, de prijs is vaak een indicatie voor de kwaliteit, een simpele 'één vd beste' zadels kost al gauw een slodige 4000,- dat zal deze niet moeten kosten schat ik zo in.. :+
Laatst bijgewerkt door cissy op 19-03-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:40

Ben het niet met Cissy eens dat een western zadel zelfs beter hoort te passen dan een engels zadel. Elk zadel moet gewoon goed passen.

Dat betekend zadelpasser er bij die ervaring heeft en weet waar hij over praat. Neem aan dat die er ook voor western zadels gewoon zijn.

Waar haal je dit zadel vandaan? Merk, prijsindicatie enz.

Vind het er ook goedkoop uitzien maar van een foto is het lastig beoordelen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:42

er zitten geen kussens in een westernzadel en de boom is groter dus als ie niet past zijn de problemen ook groter.... je kunt niet opvullen of aanpassen zoals bij een engels zadel vaak wel kan, dát maakt dat een western zadel gewoon goed moet passen.
maar goed, ik heb er geen verstand van ....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:43

Daar heb je gelijk aan Cissy, het is makkelijker een engels zadel aan te passen dan een western zadel.

Ik bedoelde dat het altijd belangrijk is dat een zadel goed past. Of je nu boomloos, western, engels of wat dan ook rijdt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:46

uiteraard, daar kunnen we het unaniem over eens zijn!
Maar vanwege het niet meer kunnen aanpassen als paard ouder wordt etc dan moet ie dus gelijk al beter passen.
Het is een fabeltje dat een western zadel altijd op elk paard past, dat is dus pertinent niet zo!

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:48

Even kijken...

Merk: America. Het zadel is handgemaakt en van buffelleer met 100%wol maar kan niet zien wat voor boom er in zit. Het is hier een professioneelzadel voor barrel-racing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:50

RvT schreef:
Dussss.... Is dit een goed zadel denk je??

Ja hoor, als dit een zadel is dat perfect op je paard past, dat van een goede kwaliteit leer gemaakt is, dan niet scheef is, waar een goede boom in zit (kale boom beschikbaar om op je paard te passen?) etc dan is het een heel goed zadel.
Ik zou de gok echter niet durven nemen, nav een plaatje op internet van zo te zien een Braziliaans fabrikaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:51

Waar is "hier" en wie zijn "de mensen" ?

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:53

America as America USA. Mensen hier zijn de mensen die raches hebben. Zadel kost hier rond de $1500.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:57

Met alle respect, maar als je in de States zit, ranchhouders als adviseurs hebt over een zadel dat blijkbaar daar door professionals gebruikt wordt om te barrelen, HOEZO vraag je dan op BOKT of het een goed zadel is?????
}>

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 15:09

Sonja schreef:
Met alle respect, maar als je in de States zit, ranchhouders als adviseurs hebt over een zadel dat blijkbaar daar door professionals gebruikt wordt om te barrelen, HOEZO vraag je dan op BOKT of het een goed zadel is?????
}>

Haha, als je het zo bekijkt ja, klinkt idd heel stom om hier te vragen.
Maa omdat dit mijn eerst westernzadel is (heb net een eigen paard gekocht <3 , paint), wou ik eerst kijken of jullie dit zadel ook kenden... en of het idd zo goed is en zo... De meeste van jullie hebben immers meer ervaring dan ik. Vandaar...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:43

ga je dan ook barrelen? Wat wil je gaan doen met je paardje, je koopt nl ook geen dressuurzadel als je wilt gaan springen bijv.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:02

Ik weet nog niet precies. Ik vind barrel-racing erg leuk maar moet natuurlijk nog alles leren. Wat ik ook leuk vind is cutting. Maar wat ik vooral wil doen en lekker in t bos rijden is samen met hem zijn/leuke dingen doen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:22

ik zou op dat zadel niet gaan barrel racen, niet verkeerd bedoeld , maar ziet er niet echt goed uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:30

RvT schreef:
America as America USA. Mensen hier zijn de mensen die raches hebben. Zadel kost hier rond de $1500.

Je bedoelt dat je in Amerika zit en dan een zadel wilt kopen wat van een niet-engelse site afkomt ??

Kijk liever naar de betere Amerikaanse merken. Voor 1500 $ heb je zeker daar een héél leuk zadel.

Overigens verkopen ze ook paarden. En als iemand serieus is en weet waar hij het over heeft dan legt ie niet dit zadel op dit paard, óók niet als het alleen maar voor het plaatje is
http://www.selariaamerica.com.br/animai ... _email.jpg

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:42

En weet jij dan welke boommaat je paardje heeft?
Zo niet neem je wel een risico en ben je mss veel centjes kwijt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:51

DubbelDun schreef:
Overigens verkopen ze ook paarden. En als iemand serieus is en weet waar hij het over heeft dan legt ie niet dit zadel op dit paard, óók niet als het alleen maar voor het plaatje is
http://www.selariaamerica.com.br/animai ... _email.jpg

Oei, dat plaatje is idd heel fout. Als zij zo hun zadels aanprijzen zegt dat niet zo veel goed over hun vakmanschap..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:14

Kijk anders even op BarrelHorseworld.com onder saddles dan kun je zelf het verschil zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:28

Het ziet er wel goed uit.
Maar ik heb niet bepaald verstand van zadels moet ik eerlijk toegeven

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:52

Leuk dat jullie zo snel reageren zeg +:)+

Ik heb gevraagd waarom de zadels in zuid amerika gekocht worden en niet in Amerika zelf. Een van de eigenaar van die ranches is bevriend met de eigenaar van Selaria America, vandaar ook dat de zadels daar besteld worden. En daar is leer en zo veel goedkoper...

Sassy4barrel schreef:
Kijk anders even op BarrelHorseworld.com onder saddles dan kun je zelf het verschil zien

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil in kwaliteit niet zie tussen die zadels :o

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:15

Zit zelf in Amerika en kan je vertellen dat je hier voor 1500 dollar een goed tot zeer goed fabrieks zadel kan kopen wat er tien keer beter uitziet dan dit zuidelijk noordamerikaanse product .

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:40

RvT schreef:
Leuk dat jullie zo snel reageren zeg +:)+

Ik heb gevraagd waarom de zadels in zuid amerika gekocht worden en niet in Amerika zelf. Een van de eigenaar van die ranches is bevriend met de eigenaar van Selaria America, vandaar ook dat de zadels daar besteld worden. En daar is leer en zo veel goedkoper...

Sassy4barrel schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil in kwaliteit niet zie tussen die zadels :o

kijk dan bijv naar de zit en naar het leer en model .. en als je het niet ziet merk je het wel :D
of vraag het op dat forum zij weten alles over Barrel race zadels en kunnen je precies het verschil vertellen. een goed Barrel zadel hoeft niet duur te zijn en voor 1500 moet je toch wel wat beters kunnen vinden

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:06