Ik heb 3 verschillende hoofdstellen, en het leek mij wel handig om er van die "aanklik" teugels bij te kopen ( begrijpen jullie welke ik bedoel? ). T is zo onhandig om steeds teugels te wisselen, en ik ben aan nieuwe toe.
Mijn vraag aan jullie: kennen jullie daar nog nadelen van ( uit eigen praktijk ) ? En mag ik ze gebruiken tijdens officieele wedstrijden ?
linky
Geplaatst: 18-03-10 10:50
Wij gebruiken onze gewone teugels en doen daar een clipje aan................ hartstikke handig en veel goedkoper. Doe ik ook aan het bakstuk trouwens.
Goh ik vind dat ook wel handig, vooral als je gaat longeren, kun je ze d'r zo afhalen.. Ik heb d'r wel eens naar gezocht, maar niet kunnen vinden. Iemand enig idee waar je die kunt krijgen?
kaetifeng
Geplaatst: 18-03-10 10:56
Maar gewoon ijslanderteugels zijn toch ook niet overdreven duur?en daar zit dat standaard aan! ( zijn ze dan toch slim in IJslsnd? Ja!)
Waarom nieuwe teugels kopen als je ook gewoon je eigen kan gebruiken? Ik heb ook aan alle hoofdstellen teugels met klipjes, kost weinig, is erg makkelijk.
Dit zijn gewone springteugels, met klipjes van de bouwmarkt.
MoniqueB
Geplaatst: 18-03-10 11:01
Als je toch nieuwe teugels moet aanschaffen dan zijn deze erg fijn zijn 2.75 mtr lang en kosten € 35,--
best wel prijzig maar ze zijn gemaakt van heel fijn leer en zijn niet breed. Ik heb ze al jaren en gebruik ze nog steeds dagelijks.
Maar simpele klips kopen en die aan teugels zetten is natuurlijk een veel goedkopere oplossing.
Midgie hier op Bokt verkoopt de teugels
HorseTopShop
Geplaatst: 18-03-10 11:02
linky schreef:
Wij gebruiken onze gewone teugels en doen daar een clipje aan................ hartstikke handig en veel goedkoper. Doe ik ook aan het bakstuk trouwens.
Zelfde hier. Waarom nieuwe teugels kopen als je er zelf klipjes aan kan zetten
berdien85
Geplaatst: 18-03-10 11:02
Och die kun je er natuurlijk makkelijk zelf aan zetten, dat ik dat zelf niet had bedacht
Honeys
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-10 11:28
@ Imre: bedankt voor de tip, de foto geeft een duidelijk voorbeeld. Maar nieuwe teugels heb ik wel nodig, ze zien er niet zo mooi meer uit.
@ MoniqueB: Glijden deze teugels niet makkelijker tussen je vingers weg? Ik ben nl. niet zo handig met gladde teugels. Ik rij wel dressuur, maar toch met springteugels. Is makkelijker op maat te houden voor mij .
@ kaetifeng: hoe zien ijslanderteugels er dan uit? En die zijn zeker korter als "normale" teugels?
Maar mag je die teugels met clips nou tijdens officieele dressuur wedstrijden gebruiken?
Nou ik persoonlijk gebruik ze wel eens! Ik vind het mooi en ik heb er nog nooit iets mee meegemaakt. Maar een vriendin van mij is haar teugel verloren boven een hindernis. Dus ik zou er geen gekke dingen mee doen. Je kan er wel lekker mee dressuur rijden hoor. Daar gebruik ik ze ook wel eens voor..
Axel_Valerie
Geplaatst: 18-03-10 11:47
Imre schreef:
Ik rij echt al jaren met dat soort teugels en heb nog nooit problemen gehad.
Ik ook niet!! haha!
Judass
Geplaatst: 18-03-10 11:48
Ja ik spring toch niet (heel zelden).
Axel_Valerie
Geplaatst: 18-03-10 11:49
Ik zou ze ook niet gebruiken op crossritjes enzo maar ik vind het wel fijn rijden dus ik gebruik ze wel eens! Gewoon lekker doen!
En op wedstrijdjes ff switchen!
Laatst bijgewerkt door Axel_Valerie op 18-03-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Alice13
Geplaatst: 18-03-10 11:49
Waarom zou het minder veilig zijn dan lijkt me heel sterk dat ze los gaan? Ze bestaan ook van barefoot, er zit dan een kleine/niet zo'n grove klip aan. Toevallig gezien op een website, succes ermee!
Ja ik heb ook geen idee ik heb dat een aantal keer meegemaakt op wedstrijd dus het staat in het regelement. En ja klipjes kunnen nu eenmaal losschieten, ik heb het vaker gehoord. En meegemaakt dat een vriendin ging springen zonder teugels..
Judass
Geplaatst: 18-03-10 11:52
Maar je kan ze ook gewoon zonder gevaar voor eigen leven bij de bouwmarkt halen . Of moet je ze echt van barefoot halen?
Ashley5
Geplaatst: 18-03-10 11:53
Eén van mijn paarden heeft een keer op zijn teugel gestaan, toen die over zijn hoofd was gevallen. Hij raakte lichtelijk in paniek en trok zijn hoofd omhoog toen hij erin stond. Aan die teugels zaten ook die klipjes. Nou, de klipjes zijn heel gebleven, maar de teugels hadden het begeven. Ze kunnen dus best wel wat hebben!
Nee ik zeg ook niet dat ze kapot gaan het schijnt dat ze openklikken. En dat is trouwens ook heel gevaarlijk weet je dat. Dat ze niet stukgaan als je paard op zijn teugels staat..