Je hebt een zadel te koop en dus...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Je hebt een zadel te koop en dus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:03

... wordt er gevraagd of dit zadel gepast kan worden alvorens de koop wel of niet door te zetten Hoe regelen jullie dat? Ik zie dan allerlei spoken die het zadel vervolgens niet of beschadigd teruggeven etc.

Kort maar krachtige vraag en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. :)

Janine1990

Re: Je hebt een zadel te koop en dus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:05

Een beetje service verlenen en aangeven dat ze bij jou kunnen komen passen of zelf heen rijden ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:05

Ze kunnen bij jou aan huis passen of binnen een bepaalde straal dat jij naar hen komt. Opgestuurd is verkocht.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:07

Ik doe idd opgestuurd is verkocht, en ze mogen het zadel wel passen, maar dan eerst betalen. Bij niet passen en hij is nog goed, dan krijgen ze het geld gewoon terug.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:10

Ik ben op zoek naar een zadel. Ik betaal steeds een voorschot of het volledige bedrag voor zadel. Ik maak de afspraak dat ik het onbeschadigd terugbreng wanneer het niet past en ik mijn geld dan terugkrijg. (Eventueel zet ik dit op papier)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:10

Ik kan niet met het zadel naar ze toe komen helaas, omdat ik geen auto heb. En ik zal hem maar niet vastbinden op mijn fiets. :=

Aan huis passen wordt ook moeilijk (woon in een woonwijk) maar goed dan moet ik proberen te regelen dat het zadel weer naar stal komt en dat de eigenaar akkoord gaat dat het op zijn terrein gepast wordt.

Bedankt voor de berichten. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:10

Zelf heb ik twee keer een zadel verkocht en ben toen zelf met mijn zadel naar de eventuele koper toe gereden en heb het laten passen. Uiteraard was dit wel redelijk in de buurt.

Beide keren ook geluk gehad dat het paste en dus direct verkocht.

Als je de mogelijkheid niet hebt om er naar toe te rijden en te laten passen zou je het zadel kunnen laten betalen (of een gedeelte, soort borg) en afspreken dat als het niet past het terug mag in goede staat en dat ze dan het geld terug krijgen, maar ik weet natuurlijk niet of de mensen dat willen. Het is toch een kwestie van vertrouwen dan van beide kanten. Succes met de verkoop in ieder geval!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:11

Toen ik mijn zadel verkocht, kwam er een vrouw die liet het geld + haar mobiel achter en is gaan passen.
Zadel paste niet en heeft het geld + mobiel terug gekregen.

Toen ik zelf een zadel ging kopen kwam die vrouw mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:13

Nogmaals bedankt voor de berichten. Dan heb ik meteen nog een vraag, het verzenden van zadels, vertrouwen jullie dat eigenlijk wel? Mijn voorkeur gaat er niet naar uit, maar tegen een god bod kan ik natuurlijk geen nee zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:15

Verzekerd verzenden ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:17

Verzekerd verzenden, is iets duurder, maar je hebt geen gedoe.
Terug laten sturen zou ik niet doen. Er zit wel een kras op, de koper zegt dat het al was en jij zegt van niet. En dan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:18

Citaat:
Verzekerd verzenden, is iets duurder, maar je hebt geen gedoe.
Terug laten sturen zou ik niet doen. Er zit wel een kras op, de koper zegt dat het al was en jij zegt van niet. En dan?

Verzekerd verzenden is inderdaad een goed idee. Wat je zegt met die kras, daar zit ik dus mee. Ik heb zoveel mogelijk foto's gemaakt zodat je het zadel goed kunt beoordelen, maar wat als die kras tijdens het transport is ontstaan? Daar ben ik dus bang voor, vandaar dat ik liever niet heb dat ik het moet verzenden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:20

Daarom, verzenden is verkocht. Ook als het niet past of wat ook. Wil je als koper dat risico niet dan zoek je een zadel dichter in de buurt. :) Ik zie het ook erg vaak staan in een advertentie. Wat ik goed begrijp.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:23

Heb al veel zadels verkocht/gekocht in de afgelopen jaren. Tegen betaling kunnen ze het zadel mee nemen om te passen, binnen x (aantal afspreken) dagen retour in dezelfde staat. Eventuele beschadigingen van te voren samen door nemen. Indien niet op tijd terug jammer dan (tenzij echt aantoonbare overmacht). Indien met beschadiging retour, bedrag ter vergoeding over een komen.
Verzenden = bij mij verkocht.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:33

Als ik een zadel koop probeer ik het zelf op te halen, met de afspraak past het niet dat ik het kan terug brengen en dan geld terug. Of de prijs moet zo zijn dat ik het risico neem.
Met verkopen kan er bij mij op stal gepast worden, ook proefrijden is dan mogelijk. Of de afspraak men betaalt het zadel, bij niet passen retour binnen de afgesproken termijn/ in dezelfde staat en koper krijgt zijn geld terug. Dit zet ik dan voor beide partijen op papier en beide ondertekenen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:41

Ik heb pas een zadel gekocht, bij de meeste moest ik het zadel gewoon kopen en mocht het dan niet passen kon ik m'n geld terug krijgen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:41

Ik heb een tijd terug een zadel gekocht, ze zou het geld appart houden, mocht hij niet passen kon ik hem terugkrijgen en mijn geld terug krijgen. Maar hij past wel :D Toen vervolgens van hetzelfde merk met dezelfde boommaat een VZH zadel gekocht en had zoiets van dat zit wel goed. Beiden zadels uiteraard wel opnieuw laten opvallen zodat ze echt super op mijn paar lagen (is wel ff 45 euro per zadel maar je merkt echt het verschil!).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:43

Als je over de duivel spreekt dan komt hij eraan. :P Kreeg net een email van iemand die hem wou passen. Haar paard staat in hetzelfde dorp als mijn verzorgpaard staat, dus dat moet helemaal goed gaan komen. Ik ga dan wel mee om te passen.

[edit] Ze haalt mij zometeen op met zadel en al en dan gaan we passen. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:36

ik doe het zo:

passen kan, bij het ophalen van het zadel betaal je het volledige bedrag.
binnen 24 uur even bellen of het past of niet. zo niet een afspraak maken om terug te brengen en als het zadel niet beschadigd is krijgen ze het volledige bedrag terug.

verzenden is inderdaad verkocht

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:42

ik ga meestal met het zadel naar de persoon toe, zodat ik zelf in de gaten kan houden wat er mee gebeurt.
Eén keer heb ik een zadel laten halen waarbij de helft werd aanbetaald. Bij niet passen zou het zadel teruggebracht worden en anders werd het afbetaald bij wel passen. Dit is verder heel netjes gegaan, maar heeft toch niet mijn voorkeur. Maar die mensen woonden net een beetje te ver weg.

Zelf heb ik een keer interesse gehad in een tweedehands zadel en ben er toen met de trailer met paard heen gereden. Kon daar passen en rijden en vond het een ideale mogelijkheid.

En inderdaad... Verzenden is verkocht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:44

mijne is tk ze krijgen het mee als ze me de hele prijs betalen anders niet
ga geen zadel met een waarde van 500 voor een duppie meegeven onder het mom van passen. Je ken tegenwoordig niemand meer vertrouwen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:46

de helft betalen zou ik ook niet toelaten hoor! straks hoor je er niets meer van en kan je fluiten naar de rest van je geld.

heb wel andersom een keer een zadel gekocht op afbetaling. die kwamen bij mij aan huis passen (moesten vlak in de buurt zijn) en heb toen een aanbetaling gedaan.
ze kregen mijn volledige gegevens en heb daarna nog 2x een bedrag afbetaald. was toen wel heel blij dat ze het zo wilden doen, had niet de middelen om dat zadel direct af te betalen.
Laatst bijgewerkt door Liselot op 07-03-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:48

LiSSy schreef:
de helft betalen zou ik ook niet toelaten hoor! straks hoor je er niets meer van en kan je fluiten naar de rest van je geld.

Ik moet wel zeggen dat ik al meerdere malen contact had gehad en ook alle gegevens van die mensen had gekregen. Had er toen wel vertrouwen in.
Maar ik zou het nu ook niet meer doen hoor. Je hoort zulke rare verhalen tegenwoordig.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:51

Ik heb laatst een zadel verkocht. Meisje is hem op komen halen, heeft m betaald en wanneer het niet paste zou ze het binnen 24 uur laten weten en terug brengen. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:51

ik heb 1 keer een zadel verkocht, meisje (ook een bokker) is met de trein gekomen, hele bedrag betaald, we hebben opgeschreven waar krasjes ed zaten
mocht het zadel niet passen en alles nog hetzelfde uitzien, kon zij het terugbrengen
Opsturen is verkocht, en ik zou het zeker weten verzekerd doen, is niet veel duurder.

Ook paar keer zadel gekocht, ook opgestuurd gekregen, helaas paste dit niet, en heb ik ook netjes mijn geld teruggekregen
( nette service van nicky`s keet)
zadel was ook goed rondom ingepakt om evt beschadigingen te voorkomen