Trouwens, mijn paardje heeft een tamelijk korte rug en ze is rondgeribt met helemaal géén schoft. Daarom waren we ook zo blij dat we een zadel hadden die binnen ons budget paste, en op haar verder ook goed lag.
Alvast bedankt.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Saartjuh_b schreef:Een zadel wat schuift ligt niet goed, ik zou er dus even een zadelmaker naar laten kijken.
Zijn de kussens wel goed en ook recht? Allebei even dik? 
ElsB schreef:@rowo: een goed passend zadel is afgestemd op de bouw van je paard.
Maar toch pastte mijn zadel toen de tijd zeker goed op het paard, maar ze was zo neerwaarts gebouwd, geen schoft en rond dat het naar voren schoof. Mag je mij gaan vertellen hoe je je zadel daarop aan wilt passen?
oji schreef:@rowo: Ik herken dit probleem. mijn paard heeft ook ronde ribben, weinig schoft en is heel compact. Ik heb een KN Largo zadel, waarbij de voorste singelstoot extra naar voren is geplaatst en een 2 punts singelstoot achter. Verder singel ik niet strak aan, om te voorkomen dat de singel het zadel naar 'voren' trekt. Ondanks dit, schuift het nog steeds een beetje naar voren. Hoe heb jij dit opgelost met jouw paard?

Zeker als mevrouw het in haar bol krijgt om eens lekker te gaan lopen knetteren
Ambrasoft schreef:Maar zou een bontje helpen? Ik mag van mijn ouders voorlopig dus nog geen ander zadel omdat deze verder wel past. Maar een staartriem vind ik echt heel lelijk..
S_zanne schreef:Heb je misschien een foto van je zadel OP je paard. (voor en na het rijden)
Ik neem aan dat het voor het rijden er anders op ligt dan na?
(iig, zolang dat ik haar rijd/heb) x_Marr schreef:Als hij naar voren schuift en het zeker weten niet aan het zadel ligt kan je ook kijken voor een banaansingel.
Zelfde geldt voor jou oji. Helemaal omdat je zegt dat het niet of minder gebeurt wanneer de singel losser is, waarschijnlijk wordt het zadel dan naar voren getrokken door de singel.