met spoed!! echt waterdichte en sterke deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

met spoed!! echt waterdichte en sterke deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:29

hallo bokkers,

ik ben met spoed op zoek naar een nieuwe regendeken die echt waterdicht en ook sterk is. de deken die ik had blijkt namelijk zo lek als een mandje (blijkt nu het weer regent ipv sneeuwt). nu staat mijn merrie dus alsnog binnen waar ik verschrikkelijk van baal.

ik wil dus graag weten wat nu een echt goede waterdichte deken is die niet zomaar scheurt. prijs en merk maakt me niet uit.
de deken moet het liefst ongevoerd zijn hij mag in ieder geval niet dik zijn en hij moet ook waterdicht zijn als ik hem over een onderdeken doe.

ook is het belangrijk dat de deken niet schuurt bij de schoft (of de manen) en dat hij van voren en bij de kont niet te strak is. de deken is namelijk bedoeld voor een fries (beetje tussen barok en modern in). en de deken mag geen vaste hals hebben.

ik hoop dat jullie mij wat goede tips kunnen geven!

Snoevie

Re: met spoed!! echt waterdichte en sterke deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:00

ik heb nu voor mijn pony een kingsland deken,die is echt super,en is er ook in waterdichte ongevoerde uitvoering.

mijn pony heeft een brede borst en met de meeste dekens schuurplekken,en met kingsland absoluut niet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:21

Horseware dekens, ikzelf gebruik de Amigo variantin 1200 denier.
Zeer sterk en absoluut waterdicht, mijn pony staat 24/7 buiten en ik gebruik ze al 2 jaar ;)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:38

Bucas of Rambo, neem iig een deken van ballistic-nylon die zijn niet kapot te krijgen!
Onze paarden hebben allemaal een Bucas regendeken en die gaan bij ons bijna 10 jaar mee voordat ze in de kliko gaan :D
En ze krijgen hier best op hun donder (de dekens dan hè! ;) ).

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:12

ik zou ook zeggen een horseware deken, en dan het liefst een rhino of een rambo

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:15

Horseware! Hele stevige en waterdichte dekens van goede kwaliteit.
Ik heb zelf de amigo 200 maar ze hebben ook speciale voor wat bredere paarden

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:17

ik heb zowel bucas dekens als een rambo deken en qua waterdichtheid zijn ze super, maar ik vind de rambo deken qua pasvorm veel mooier (ok, je betaalt er ook naar!). weet niet hoe dit bij een fries is, maar mijn paard heeft 0,0 plekken van deze deken (ze heeft nu een andere deken eronder, daar heeft ze helaas wel een schuurplekje van gekregen)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:43

allemaal bedankt voor de tips! hier kan ik wat mee.

mijn paard heeft eigenlijk nooit schuurplekken maar ik heb wel eens dekens erom gepast en die waren voor gewoon te smal en achter zat er bovenop een hele lege ruimte omdat hij niet volledig over haar kont pastte :')

ik ga zowiezo even rondkijken voor die horsewaredekens.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:46

www.paardendrogist.nl

Hebben ze keuze genoeg uit mooie goede deken. En mocht hij niet passen kun je ze kosteloos terug sturen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:54

Ook ik zeg Horseware :D Al mijn paarden hebben een HW Rambo, liggen super, schuren nergens en niet kapot te krijgen. En reken maar dat mijn 2 jarige dat aardig loopt te testen :+ ;) Mocht een gewone Rambo te smal zijn voor zijn borst en kont, tegenwoordig hebben ze ook een XL uitvoering. Die heb ik zelf voor mijn Haflinger. Is net iets ruimer voor op de borst en royaler gesneden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:34

Horseware ga ik ook voor. Mijn paard staat nu onder een Rhino winterdeken, zit zelfs een klein gaatje in maar nog steeds 100% waterdicht. Hij staat de hele dag te spelen met een ruin die zijn deken continue tussen de tanden heeft dus ik ben volledig overtuigd.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:38

ik heb een Harry's Horse gehad voor mijn paard en het is waardeloos. Het schuift naar achter en schuurt, lekt aan de schoft en wordt gemakkelijk in stukken getrokken door weidegenoten.
Nu heb ik Bucas, scheurt niet, schuift ook wel naar achter, lekt niet en is lang genoeg om een groot deel van de buik te beschermen. Het mijne is ook niet gevoerd maar er ligt een aangename dunne ondervoering in.

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:56

goedkoop is duurkoop.

investeren in een goed deken kost is maar dan heb je ook wat.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:27

Bucas vind ik fijne dekens. Mijn vz-paard heeft er 1. Gaat al 7 jaar mee en zit nog geen scheurtje in en is nog steeds goed waterdicht. Mijn andere vz paard die sinds 6 januari dit jaar is overleden die had er ook 1 van bucas en die ging al 10 jaar mee. Was nog goed waterdicht, alleen was van voor 1 sluiting eraf, dus november 2010 een nieuwe (2de hands bucas van net 2 jaar oud) aangeschaft.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:29

Weatherbeeta :j Ik wil niet meer anders, mooie pasvorm en goed waterdicht

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:48

ik heb zelf ook een weatherbeeta (eh ja.. ik heb dus nogal een overschot aan dekens) maar ik vind hem minder betrouwbaar dan mijn bucas en rambo. Ik betrap de binnenkant weleens op wat lekplekjes als het heel hard heeft geregend! Nu heeft ze er nog een andere onder, dus was dat niet zo'n ramp, maar ik gebruik hem dus niet zonder een andere eronder (hij is dus nu weer af ;))

heddeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:07

rambo zijn de beste. ik gedruik ze zelef al meer dan 15jaar .
op al mijn paarden.
nooit lek , of schuurplekken gehad.
bucas hebben we ook geprobeert maar die hebben niet zoon goede pasvorem.
paarden kregen er kalen plekken van op hen borst.
rino amingo zijn niet zo sterk als rambo.
en komen snel klijne gaatjes in zo dat deze niet meer 100% water dicht zijn.

kippie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:10

Ikzelf gebruik de cozy regendeken. Die heeft een goede pasvorm en is ook goed sterk. Mijn paard heeft er een gewoonte van gemaakt om al zijn dekens te slopen waar het kan en deze krijgt hij eigenlijk niet kapot en is 100% waterdicht.
Ik heb hem gekocht op www.didaan.nl en als hij niet goed zit kan je kosteloos retourneren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:36

ik heb een horseware Rhino , geweldige deken, zou liefste een rambo hebben, amar die pastte even niet in het budget :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:48

Weatherbeeta Landa , heeft een supergoede pasvorm waar die soepjurken van Horseware / Rambo / Rhino niet aan kunnen tippen :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:59

Haha Pmarena, soepjurken..... ik deel jou mening niet, ik heb ook een WB Landa gehad, prima deken, maar haalt het niet in vergelijking tot de Horseware dekens. Soepjurken of geen soepjurken.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:03

Absoluut een Rambo. Ontzettend duur maar super waterdicht en hele goed pasvorm. Ik heb zelf de Xl omdat die van mij erg breed is.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:05

wheaterbeeta landa of horseware rambo! Passen ook perfect op een breder type paard!

beamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:06

Kijk is op www.hageboom.nl die heeft hele goede dekens nu in de uitverkoop zowel gevoerd als ongevoerd met meer dan 40% korting

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:07

josie : Horseware is voor mij altijd een teleurstelling geweest , die Landa was echt een verademing :)

Horseware is echt meestal zo'n vormeloze tent met een veels te diep uitgesneden hals en krappe schouders. Heb er verschillende gehad en zeker niet de goedkoopste. Gelukkig heeft Rena nu geen dekens meer nodig want het blijven sowieso ondingen , maar die Landa is tot nu toe verreweg de best doordachte / ontwikkelde die ik tegengekomen ben :)