heee Ik ga peesjes aanschaffen omdat ze toch nodig zijn. Alleen heb ik niet zoveel verstand van de voeringen. Wel waar voor ze dienen! En ik wil toch wel goede hebben en dat de pezen niet heel heel heet worden. Dus waar ben jij erg tevreden over?? (merk voering enz...)
Brand los!
pearlie
Geplaatst: 22-02-10 21:51
BR goede prijs-kwaliteitsverhouding! Ben minder tevreden over de pagony, pasvorm is veel minder.
Edit: ohja, de voering: neopreen, makkelijk schoon te maken!
Heb een setje van BR , prima dingen ( gebruik ze eigenlijk nooit meer ) en heb 3 in 1 beschermers van Veredus , daar gaat mijn voorkeur naar uit als ik al beschermers gebruik , mijn paard heeft het niet nodig ! Harry,s horse zijn vaak smal , dus strak , eskadron is goed maar duur .. Je hebt er ook die wat meer ademen , dus de pezen wat minder doet verhitten !!
lovemyhorsee
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-10 22:19
okee bedankt! weet mischien iemand ook hoe de kwaliteiten zijn van adembenemende peesbeschermers? sorry als ik het fout schrijf. of vallen ze tegen?
Bijna elke ruitersportzaak heeft diverse soorten peesbeschermers , ik zou gewoon even langs gaan en kijken wat je aanspreekt en peesbeschermers die meer ademen zijn er zeker , weet alleen geen merken te noemen , helaas !! " gaat googlen "
Ik heb BR peesbesch en strijklappen, met neopreen, prima pasvorm. Had ze eerder van de paardendrogist, maar die pasvorm is niet zo mooi, heel wijd en zakken snel af. (waren de 'gewone' kunstof met neopreen en zelfde maat als die br's)
Ik ben grote fan van HH spullen, zo ook de peesjes. Goede prijs/kwaliteit verhoudingen en leuke kleuren..Ik ben nogal van de kleurtjes..
Ook heb ik BR peesjes met bont erin (zal nep bont zijn), ik vind dat lastig, als je door de modder gaat zit dat bont eronder..Moeilijker schoonmaken.
Ook heb ik drie-in-eens, maar deze vind ik te warm. Wil dat de benen voldoende voorzien worden van ventilatie. Bij die 3-in-1 van mij is dat niet het geval.
Verder heb ik wel peesjes van Fouganza gehad (Decothlon), maar daar hebben ze alleen bruin of zwart, en dat vind ik saai.. Wel zijn ze goed van kwaliteit hoor.
Ik heb een set van BR en van Lami-Cell Pro. Van die van Lami-Cell ben ik echt heel tevreden!
Didier_n
Geplaatst: 04-03-10 16:30
Hey,
Heb zowel Veredus Piaffe, escadron als BR en gebruik ze ook in die volgorde. Meestal de Veredus, enigste probleem is dat ze duur zijn en niet voor springen kunnen gebruikt worden.
Mvg,
Didier
Xhiske
Geplaatst: 04-03-10 16:32
ik heb peesjes van QHP, ook neoprene voering
Alane
Geplaatst: 04-03-10 16:34
ESKADRON Flexisoft Pro Safe,bevallen super. Willen de memo ook nog proberen, kijken hoe die bevallen.
BR junior en eskadron flexisoft hadden voor de pony's.
HH, norton en lamicell gehad, maar vond die niet geweldig (moet er wel bij vertellen dat dit al weer een poosje geleden is)
josie
Geplaatst: 04-03-10 16:44
Wat is de reden dat je peesjes zou willen, mag ook via PB hoor. De meest genoemde merken (HH, BR e.d.) hebben geen harde plaat er in, wil je b.v een peesblessure zoals een peesklap voorkomen is dat wel een must. Alles met Neopreen is warm, dan wel wordt (te) warm. 3 in 1 beschermers worden ook te warm, hebben geen harde plaat en houden verhoudingsgewijs meer water vast voor als je b.v. door het water rijd. Leer heeft goede ademende eigenschappen. Wat je ook kunt overwegen zijn de NEW XC Airoflow. Ook hier worden pezen niet onder warm en zit een harde plaat in. Wil je goede beenbescherming dan ben je gewoon meer geld kwijt, kwaliteit kost nu eenmaal iets meer.