Welke zweep is nu (bijna) onverwoestbaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Welke zweep is nu (bijna) onverwoestbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:55

Welke zweep is nu echt goed? Vandaag is mijn 3de zweep er in nog geen maand doorheen gegaan. Ik sla mijn paard niet onnodig hard, en toch breken al mijn zwepen, is het niet gewoon doormidden dan splijt ie wel van boven naar beneden. Jammer genoeg heb ik ook een paard die regelmatig een hapje van mijn zweep probeert te nemen }> , maar daar zou een zweep toch niet zomaar kapot van mogen gaan? Veel hebben mijn zwepen ook niet te lijden, ik ben de enige die ermee rijd, en na het rijden hangen ze in zo'n speciaal zwepen-rekje.

Wie-o-wie heeft de tip voor een (bijna) onverwoestbare zweep? (Ohja, misschien handig om erbij te vermelden, ik zoek een zweep van 130 cm!)

* Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon niet eenzelfde topic vinden, excuses als het er toch is, of als het verkeerd staat.
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 22-02-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterrr

Re: Welke zweep is nu (bijna) onverwoestbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:58

ik had altijd het zelfde probleem heb nu een zweep van 9,95 en heb ik nu al bijna een jaar haha.
geen idee welke het beste is?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:59

De "zonder zweep" , is geheel onverwoestbaar en gaat een levenlang mee.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:42

Ruud_O schreef:

:') die kan ik je ook aanraden!

Waar gebruik je je zweep voor?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:03

katia1993 schreef:

Om mijn paard aan te tikken als ik geen reactie krijg op mijn been. Dus, wat doe ik dan, als ik geen reactie krijg op mijn been? Nog maar een keer proberen ;( ?

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:06

Farfalla_ schreef:
katia1993 schreef:

Om mijn paard aan te tikken als ik geen reactie krijg op mijn been. Dus, wat doe ik dan, als ik geen reactie krijg op mijn been? Nog maar een keer proberen ;( ?

Tik je veel aan met het been? Want als je been niet stil ligt, tik je "constant" aan zonder dat je het door hebt. Als je er nu eens op let minder met je been aan te tikken, enkel als het moet dan zal je paard waarschijnlijk sneller reageren op het been. Je kunt ook TIJDELIJK een bot spoortje gebruiken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:07

Zwepen zijn niet bedoeld als voer voor paarden ;) Als je voorkomt dat je paard er met zijn tanden in gaat houden ze het sowieso veel langer vol :)

Die slijtage is echt niet vanwege het aantikken daar geloof ik niets van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:09

het is wel bijzonder dat je zweep zo snel kapot gaat. mss een kortere proberen ?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:13

katia1993 schreef:
Farfalla_ schreef:

Tik je veel aan met het been? Want als je been niet stil ligt, tik je "constant" aan zonder dat je het door hebt. Als je er nu eens op let minder met je been aan te tikken, enkel als het moet dan zal je paard waarschijnlijk sneller reageren op het been. Je kunt ook TIJDELIJK een bot spoortje gebruiken.

Ik snap wat je bedoelt, maar tijdens het rijden heb ik mijn zweep (bijna) niet nodig, hij reageerd wel goed op mijn been, maar als dit niet gebeurt is het wel handig als ik er eentje heb. Sporengebruik ben ik niet zo voor, dan heb ik toch liever een zweep.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:14

Ik ben heel erg tevreden over mijn snowbee zweepje.
Er komt wel wat krasjes op, maar echt beschadigen doet ie niet.
Terwijl hier toch heel wat te verduren krijgt.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:15

Ruud_O schreef:

ook mee eens ;) samenwerking dan heb je geen zweep nodig...

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:16

Het is inderdaad niet normaal dat je zweep zo snel kapot gaat, een zweep is voor een kleine correctie maar niet voor echte tikken of om er mee te slaan. En alsj e dat niet doet, weet ik ook geen raad er mee hoe snel die kapot gaat. :)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:17

@ nini_roosje, dat zou een optie kunnen zijn, maar dan zit ik de helft van de tijd op mijn dekje te tikken, maar ik ga het proberen!
@ Silence, waar heb je die gekocht? misschien een site?
@ Marise83, die oplossing is al aangedragen.
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 22-02-10 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:19

Zweep van Dobert! Wel erg duur, maar super kwaliteit!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:21

hier ook altijd de zwepen kapot vooral het flapje op het eide van de zweep(springzweep)fliegt er altijd af.
en ik gebruik de zweep om het paard net even wat meer aan te moedigen in het parcours,ik rij veel jonge paarden en af en toe krijgen ze even een tikje mee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:21

Ik heb hem bij Hypoweert gekocht.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:23

Gelukkig heb ik er nooit last van dat mijn zweep kapot gaat. Ik verlies hem namelijk altijd :+

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:53

Silence schreef:
Ik ben heel erg tevreden over mijn snowbee zweepje.
Er komt wel wat krasjes op, maar echt beschadigen doet ie niet.
Terwijl hier toch heel wat te verduren krijgt.

nou ik niet |(
Mijn snowbee-zwepen breken telkens af bij het slagje na een halfjaartje (pleistertje erom :o :o en weer doorrijden). Maar het zijn voor de rest fijne zwepen en blijven voor de rest heel mooi.

Heb twee dressuurzwepen van 90 cm.
Laatst bijgewerkt door hokke op 22-02-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:56

Denise schreef:
Gelukkig heb ik er nooit last van dat mijn zweep kapot gaat. Ik verlies hem namelijk altijd :+

Dat kan ook :')

Ik heb sinds 5 december ( Sinterklaas :Y) ) ook een zweep van Döbert en die leeft nog steeds! Zijn inderdaad wel aardig duur (+/- 20 euro) maar ze breken niet snel (je kan ze bijna dubbelvouwen :)) )

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:34

Een kyrak zweep, beetje duur maar wel van hele goede kwaliteit!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:37

Oo ik heb wel een bijna onverwoestbare zweep, maar ik rij niet met een zweep van 1,30m.
Dat zweepje is meende ik 1m...weet niet zeker.
Zal hem opzoeken op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:39

Ja dag, een zweep breekt echt niet als je je paard zacht aan tikt ;) Ik heb mijn zweep kapotgeslagen tegen het hek :+ Dat is dan weer wél mogelijk :') Maar ja, als je een zweep van ik weet niet hoe lang hebt heb je wel meer kans dat hij sneller breekt. Al

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:43

Hier zijn ze ook nooit gebroken? Wij kopen ze gewoon bij de divoza voor 7/8 euro, begrijp niet wat er dan gebeurd met jouw zwepen :+ Hier wordt er namelijk wel aardig wat op gestaan of mee gegooid :P

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:46

Hoe berg je hem op? Misschien wordt hij doormidden gezaagd door een stel zweep etende muizen.. ^)

Ik heb er nu ook een van 10,- geweldig ding en kan ik eindeloos mishandelen :').. Laat hem wel eens liggen, wordt overheen gereden met de auto, pony staat erop, ik sta erop, pony pakt zweep af, ik trek hem uit pony's mond, pony gaat ermee staan schuren tegen een paaltje, ik verlies hem heel vaak (en hij komt altijd terug :') ).. :') Het is een wonder dat dat ding nog leeft.
Laatst bijgewerkt door Shattered op 22-02-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:47

Denk dat de zwakte van jouw zwepen ligt bij het feit dat ze zo lang zijn, i.c.m de mate van flexibiliteit.
Ik zou zeggen: koop meerdere zwepen. :D