welke merken staan bekend om goed te passen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

welke merken staan bekend om goed te passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:40

Ik ben bang dat allebei mijn zadels niet gaan passen op mijn paard. Ik laat de zadelmaker nog even langskomen of die 1 van de zadels passend kan maken. En anders word het toch uitkijken naar een ander zadel. Ik wil dan zoiezo een goede zadelmaker langs laten komen met diverse zadels (als jullie nog goede weten in de omgeving van Breda-Roosendaal hoor ik het ook graag). Nu vraag ik mij af welke merken er toch wel bekend staan om goed te passen op paarden met veel schoft.
Ik ben zelf helemaal weg van Kentaur goede prijs/kwaliteit maar zullen die ook makkelijk passen op paarden met veel schoft?

Gentlegiant

Re: welke merken staan bekend om goed te passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:41

KN ?

En de Wow zadels van arie de boer?
hoor er veel positieve dingen over zelf geen ervaring

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:48

Een zadel met een kunststofboom is in principe makkelijker aan te passen dan een zadel met een houten boom.
Een kunststofboom kan nl door middel van infrarood licht aangepast worden (binnen bepaalde grenzen).
Info hierover kan je lezen op de site van Kieffer.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:00

Ik hoor juist veel slechte verhalen over Kentauer. Ik weet niet wat je budget is?
Heb zelf 'n KN allegro voor m'n ruin met hoge schoft en daarvoor een KN symfonie en een Kieffer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:01

Passier (Grand Gilbert) :j één van de weinige zadels die goed ligt op mijn paardje met een knoeperd van een schoft.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 12:06

Ik heb niet zo heel veel te besteden. Maar wil wel een goed passend zadel voor meneer. Mijn vriend is ook helemaal weg van dat grote paard van mij. En hij wil dan ook wel even bijspringen. Ik denk dan zelf aan de 800 a 900 euro. Een goede tweedehands is voor mij dan ook prima.

Ik heb zelf 4 jaar geleden een Kentaur gehad. Ik was er erg blij mee. Super fijn zadel. Heb ik toen moeten verkopen omdat het niet meer paste op mijn merrie.
Wintec zit wel in een leuke prijsklasse (de wat duurdere). Maar daar weet ik al bijna zeker van dat ik dat niet passend gaat krijgen.
Laatst bijgewerkt door felicity op 19-02-10 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:08

Kun je best een 2e hands Passier voor hebben :j
Mijne staat bijvoorbeeld ook te koop binnen die prijsklasse en als je goed zoekt kom je er zeker meer tegen ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:08

Albion en Frank Baines passen op goed paarden met hoge schoft.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:09

Ik heb een ainsley (dressuur). Is ver teruggesneden, dus past vaak ook op paarden met hoge schoften.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 12:10

Laatst op een zadel van een vriendin gereden. Een eric thomas erg fijn zadel. Maar ik vraag me af of die een beetje kwaliteit hebben en wat de nieuwprijs is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:11

kn allegro past inderdaad vaak op paarden met schoft.
Kentaur past daar niet op.

Vriendin van mij heeft een euroriding diamant op haar paard met hoge schoft past ook goed.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:13

Kn en Kieffer zijn zadels met een super pasvorm

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 12:16

Ik heb hier een euroriding liggen. Maar ik ben bang dat daar de boom te smal van is. Is ook al een oud beestje (nog het rode ronde merkje).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:18

KN en Kieffer en vroeger heeft Daaleman een zadel voor mij gemaakt wat super paste op mijn paard met hoge en smalle schoft.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:22

Ik zou op zoek gaan naar 'n goede 2e hands voor dat bedrag moet je een goe zadel kunnen vinden.
Misschien kan je zelfs 'n mooie nieuwere euroriding op de kop tikken.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:24

Maar een frank baines ligt over het algemeen toch wel wat hoger in prijsklasse.
Voor die prijs een tweedehands kn. Als je een wintec overweegt, kijk dan eens naar thorrowgood, deze liggen over het algemeen net iets mooier als de wintec, als je er eentje uitkiest die helemaal op leer lijkt, kun je geen verschil vinden. Kent&masters heb ik zelf ook gepast, is alleen niet in springtype leverbaar, waardoor hij voor mij afviel. Mooi leer en mooie prijs, ik geloof dat de kent en masters op de 875 zitten. Over dit merk is een heel topic over op bokt, de meeste mensen die geen enkel zadel pas kunnen krijgen zijn overgestapt naar kent & masters, af en toe ligt het dan nog niet de volle honderd procent, maar stukken beter als andere merken, die echt van geen kant pasten. Bij mij paste hij super, ook een paard met een moeilijke rug, maar het was niet mijn keuze.

Dit zijn de merken binnen jouw budget die ik kan aanbevelen, met deze merken heb ik ook zelf ervaring. Bij de kn moet je wel de staat van de zitting in de gaten houden, als naast de naad nog een streep loopt van scheurtjes in het leer, koop hem dan maar niet, het vernieuwen van de zitting is al 600 euro ofzo.

Daaleman ook goede zadels, tweedehands waarschijnlijk binnen je budget, je zou eens naar daaleman in empe kunnen bellen als je ongeveer weet welke boommaat je moet hebben en je legt je probleem voor, misschien hebben ze meerdere tweedehands zadels om te passen, dan zou je even daarheen kunnen rijden, is niet echt in de buurt voor jou, maar erg kundige mensen die ook veel kunnen aanpassen. Noem vooral door de telefoon je budget, dan kunnen kun je wel vertellen of ze iets daarbinnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:33

Zelf heb ik een Massimo, Mijn paard heeft geen gigantisch hoge schoft maar wel redelijk wat. Mijn massimo zadel paste gelijk perfect! en 2e hands heb ik voor de mijne 700 euro betaalt

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:37

Misschien wel wat ver uit de buurt maar super. De Country Mill in Nijkerk. Je kan er met je paard naartoe om te kunnen rijden met een probeerzadel zodat je meteen weet hoe dat gaat. Ze hebben zowel nieuw als tweedehands veel (ook verschillende merken) zadels ook voor leuke prijzen.
Bovendien is Herman echt goed in het aanpassen van zadels en volgens mij gaat niemand daar ontevreden de deur uit. Voor onze Rolliebollie heeft hij een Massimo zadel helemaal lekker pas gemaakt en na een jaartje groeien is het nogmaals aangepast. Misschien de moeite waard om met paard en al op stap naar Nijkerk te gaan?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 12:44

Massimo lijkt voor mij ook een goede optie. Ik kan hem dan in termijnen betalen. Maar heb ik wel meteen een goed zadel voor meneer.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:48

Ik heb ook wel vel negatieve verhalen gehoord rond massimo(net als van andere merken), voordat je je hart verpand aan een bepaald merk(net als een zadelmaker eigenlijk), gebruik even de zoekfunctie. Let wel op er zullen altijd wel wat negatieve verhalen zijn, maar sommige merken hebben bijna alleen maar negatieve verhalen. Sommige zadels zijn vervolgens ook verbeterd(of in ieder geval het wordt beweerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:50

felicity schreef:
Massimo lijkt voor mij ook een goede optie. Ik kan hem dan in termijnen betalen. Maar heb ik wel meteen een goed zadel voor meneer.

Let trouwens wel op dat je hem door iemand laat passen die er verstand van heeft! Bijv. Greendistance.nl of country mill

sammie18: ik heb eigenlijk alleen maar goede dingen gehoort over massimo! en ben zelf ook een zeer tevrede gebruiker. Ben benieuwd wat jij dan gehoort heb

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 12:52

De Massimo spreekt mij heel erg aan. Veel boommaten en zitmaten verschillende kleuren. En kunnen helemaal pas maken op je eigen paard. Dan komen ze binnen een jaar nog een keer gratis kijken of die nog helemaal goed ligt. Klint erg goed. En ik kan hem dan in 2 of 3x betalen vind ik ook wel erg prettig.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:50

Spalding (Engels merk)
Ontzettend fijne zadels van goede kwaliteit.
Passen op eigenlijk alle paarden/pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:52

Barbie_Blue schreef:
Spalding (Engels merk)
Ontzettend fijne zadels van goede kwaliteit.
Passen op eigenlijk alle paarden/pony's

Als je zadelmaker dit zegt is het geen goede zadelmaker ;) want er is geen enkel zadel dat op ieder paard past

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:55

Mijn zadelmaker vindt kentaur erg geschikt en makkelijk aanpasbaar..