ervaringen met Happy Mouth

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

ervaringen met Happy Mouth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:40

Hoi,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die rijden met een ongebroken happy mouth bit.
Wat is de reden dat je er mee bent gaan rijden en verhielp het je probleem (als je dat had) ?

Groetjes!!

__PSM__

Re: ervaringen met Happy Mouth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:15

Dit bit moet echt goed passen, een vriendin van mij had ook een happymouth bit voor haar paard, dat zijn toch die lichte rubberen bitten met appelsmaak? haar paard had zonder dat er ook maar iets gebeurde, altijd zijn mond stuk van een metalen bitje, het happymouth bit hield de mond keurig heel, maar door de bobbeltjes die er voorgevormd zitten in het bit, had het arme beest zijn lagen helemaal kapot... Er bleek achteraf bij een tandartscontrole een bolletje precies op de lagen te drukken...

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:16

Ik heb een volledig recht exemplaar, zonder bobbels dus. Ik ben er echt erg tevreden van; het is een erg zacht bit maar wel redelijk dik. Dus je paard moet wel voldoende ruimte ervoor hebben. Op elk ander soort bit kreeg ik protest. Met dit bit is mijn paard goed.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:20

Volgens mij heeft Helma_amber hier op bokt ook zo'n bit gehad. Ik pb haar wel even!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:25

Ik heb een dubbelgebroken, mijn paard liep erg fijn op zo'n rubber bitje. Ik heb alleen gehoord dat dat rubber door de wrijving gloeiend heet kan worden.
Ik weet niet of het waar is, maar ik rijd nu in elk geval weer gewoon met een aurigan bit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:21

dat heb ik ook gehoord indd. het rubber kan door wrijving heet worden en zo kunnen er brandwonden onstaan.

ik heb een argentaan bitje (dubbel gebroken) en mijn paard loopt daar heerlijk op..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:56

het is volgens mij meer een gladder type kunststof dan dat het echt dat rubber is.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:45

Dat rubber warm wordt is vooral bij de echte, zwarte rubber bitten. De happy mouth bitten worden bij mijn weten niet warm.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:47

Ik denk dat het eerder bij de bitten met zwart rubber speelt dan bij een Happy Mouth. Dat is inderdaad meer een soort kunststof.
Ik heb mijn bit wel eens tussen mn handen gehouden en gewreven, maar voelde geen extreme warmte ofzo.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:03

Nou ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd en wow!!! Ze liep er heerlijk mee! Lekker schuimbekkie had ze ook!
Heb niet het idee dat dit bit warm wordt, maar ook niet steenkoud (met deze kou zijn de metalen bitten echt heel koud!)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:09

Daarom warm ik mijn bit altijd even een beetje op in mn handen ;)
Goed om te lezen dat het bevalt :) Ik denk zelf ook nog steeds dat het heet worden wel mee valt bij een Happy Mouth, omdat het toch niet echt rubber is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:44

RT P -> HAR

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:05

ik heb een rechte in liverpool vorm voor de wagen en een soort dubbelgebroken (verbonden met kabeltje) voor onder het zadel, in trensvorm...
ik rijd mijn paard er al een jaar of 3 mee...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:35

ik heb een ongebroken watertrens thuis liggen van HM,maar ik vind die bobbeltjes op het oppervlak niet prettig

ik ben nog steeds aan het zoeken naar een gladde HM bustrens,ik ben wel nieuwsgierig hoe ze erop reageert

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:25

Ik heb er ook een paard mee gereden, volgens mij heeft de ruitersportzaak deze geadviseerd.
Ik vond het altijd wel prettig voor het paard, zacht bitje en ze schuimden er goed op en licht in de mond/makkelijk te sturen. Alleen later begonnen ze erop te kauwen en toen werd hij dus kapot gekauwd. Dat is dus wel een nadeel, dus ik zou het zelf niet (weer) doen.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:30

ik heb een enkelgebroken stokjes bit gekocht voor ons 3 jaarig arabiertje, dat is ook het eerste bit wat hij in gehad heeft, hij had er helemaal geen problemen mee, maar ook ik heb uiteindelijk probleemen gekregen met dat hij erop kauwd en dus stuk ging, nu heb ik hem in een ijzere stokjes bit die ik nog had liggen, maar die warm ik vantevooren op

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:55

Door het (iets hardere) materiaal is een Happy Mouth minder eenvoudig kapot te kauwen als een gewoon rubberen bit.
Mijn paard heeft er vaak genoeg op zitten kauwen en heeft er nooit een stuk af kunnen krijgen.
Maar als je paard er fanatiek op kauwt dan houdt het een keer op denk ik. Waren het de echte Happy Mouth bitten die jullie paarden kapot hebben gekauwd?

iris_arts95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:57

Ik heb eigenlijk geen idee wat dat is ..
Zelf heb ik een normaal gebroken koperen bitje, licht makkelijk in de mond en merkbaar aan mij paard dat ze het fijner vindt. :o

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:11

Dit zijn Happy Mouth bitten.

Afbeelding

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:56

er zijn er meerdere, en ja, die van mij is een happy mouth, zat in een plastik verpakking met een certifikaat en alles, kapot is hij niet helemaal, maar hij is niet meer glad

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:04

Ik heb ervaring met A en E op dat plaatje, nouja ik niet maar de paarden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:09

ik heb bitje E en ze loopt er super fijn op, helaas is ze ook fanatiek kauwer en zit er nu een beschadiging aan het bit, waardoor hij niet meer glad is

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:29

happy mouth is toch groen, en wit is nathe(ofzo)

ik heb een groene happy mouth, ongebroken, met bobbels er op, en een bubbel gebroke,E en G. Paard onspant er makkelijker op, en knabbelt er fij op.

De bitjes zijn niet van flexibel ruber, maar van hard kunststof

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:22

karev schreef:
happy mouth is toch groen, en wit is nathe(ofzo)

ik heb een groene happy mouth, ongebroken, met bobbels er op, en een bubbel gebroke,E en G. Paard onspant er makkelijker op, en knabbelt er fij op.

De bitjes zijn niet van flexibel ruber, maar van hard kunststof

De echte Happy Mouth zijn wit/creme. Je hebt ook andere merken met andere kleuren zoals groen, roze en blauw.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:23

Maar je hebt toch ook nog van dat soort bitjes, maar dat het niet geel of groen is maar rood of blauw?
Wat houdt dit dan in?

Ik ben er nog steeds aan het twijfelen om er 1 te kopen..