Sinds 2 wken, ben ik na 6 maanden de gelukkige bezitster van een WOW zadel en hij zit heerlijk. Omdat de zadelmaker vergeten was beugelriemen mee te leveren, vroeg ik me af of WOW speciale beugelriemen heeft. Ik heb nu mijn standaard beugelriemen erop, met de gespsen naar beneden. Ik heb het dubbele stuk van de riem met 2 klittebanden bij elkaar gezet, maar het rijdt dus niet fijn. Ze gaan vaak uit elkaar. Ook krijg ik mijn beugelriemen bijna niet door de haken van het wow-zadel. Vraag dus: hoe ziet het systeem bij de echte WOW beugelriemen eruit?
Ik heb een normaal veelzijdheids dekje onder het zadel liggen. Echter kan ik de 2 lussen, die normaal aan de voorkant bij het paard an singelstoten wordt vastgemaakt niet kwijt. Is dit normaal? Hoe gaan jullie ermee om. Ander zadeldekje?
Ik weet niet hoe het met de WoW beugelriemen zit, maar ik heb er gewoon Stubben op. De lussen van het dekje stop ik tussen het zadel, dat deel dat op de schouders ligt, en het zweetblad, daar tussen in dus.
SkyMarian
Geplaatst: 18-02-10 12:13
Het merendeel heeft enkele beugelriemen er aanhangen. Webbers of bijv. stubben/ prestige beugelriemen.
Lussen kan je niet aan de stoten doen. Je kan ze er af halen, gewoon langs je zadel laten hangen of even wegvouwen tussen het kussenpaneel en het zweetblad. Korte lussen kan je aan de ringetjes vastmaken aan de voorzijde als je die op je zadel hebt zitten.
Inoterry
Geplaatst: 18-02-10 12:46
Ik heb WoW beugelriemen aan mijn zadel zitten, en ze bevallen, tot nu toe, prima . Ze zien er zo uit
De lusjes van het dekje vouw ik ook altijd weg tussen het kussenpaneel en het zweetblad
#Ymke#
Geplaatst: 18-02-10 13:29
Ik heb gewone van passier eraan met het gespje naar onder. Ik had stubben, van die enkele, die werden erbij geleverd maar vond ik niet fijn ivm opsteken. Ben nog steeds op zoek naar die stubben beugelriemen in gewone uitvoering. Wat betreft de lusjes, die maak ik vast aan m'n beugelriemen
Precious20
Geplaatst: 18-02-10 16:31
Bij mijn zadel werden dressuurbeugelriemen (met één enkel riempje) van Stübben geleverd, maar net zoals Ymke vond ik die niet prettig in gebruik. Ik heb er nu mijn 'oude' Prestige riemen aanhangen, uiteraard met de gesp naar beneden. In het begin kreeg ik mijn beugelriemen ook héél moeilijk over het haakje. Ik denk dat het een kwestie van 'nieuw zijn' is. Nu gaat het iig al veel gemakkelijker maar het blijft toch moeilijker dan met andere zadels. Wbt de lusjes van mijn dekje... Die laat ik gewoon hangen. Ik maak ze nergens aan vast en stop ze ook niet weg.
Bedankt voor jullie tips! Ik ga het een en ander eens uitproberen
Nouvel
Geplaatst: 18-02-10 21:44
Ik heb er enkele dressuurbeugelriemen aan zitten, eerst die erbij zaten, maar die gingen slijten en waren aan de korte kant voor mij, nu heb ik die van Stubben eraan, en ik heb eindelijk m'n nieuwe enkele Prestige riemen hier liggen...
Ik vind enkel zelf prettiger bij dit zadel, het is mooi plat, en gaat ook makkelijker aan de haken...
Ik heb er de originele WOW-beugelriemen aan hangen, bevallen me prima, goede kwaliteit en op bepaalde punten extra versterkt. Andere merken beugelriemen welke dubbel gaan bleken veel ste dik te zijn. Opsteken kan helaas niet, maar vouw ze over het zadel heen en dan de hoes erover. Heb een aantal dekjes van HH met korte lusjes welke aan het voorste ringetje kunnen, en van een aantal dekjes de lussen bovenaan verwijderd. De singelstoten gaan onder aan het dekje door de lus die het verschuiven tegenhoud, en verder blijven de dekjes goed liggen. Maar moet je wel dekjes hebben welke vrij stevig zijn van zichzelf, bijv katoenen of suedine welke zijn doorgestikt. HH dekjes zijn erg lang vergeleken met andere merken en liggen het beste onder m'n WOW, maar heb ook extra lange zweetbladen. Succes ermee!
Ik heb stubben beugelriemen eraan hangen en doe mijn lusjes altijd om mijn beugelriemen, dat zit perfect! Ik gebruik overigens BR event, die dekjes lijken wel gemaakt voor dit zadel, liggen echt geweldig.
Ik heb enkele Prestige beugelriemen eraan, en mijn beugels gaan er in het geheel af als ik klaar ben met rijden. Zadel blijft dan nog netter ook en dat opsteken vind ik zo'n gepiel...
De lusjes van de dekjes schuif ik inderdaad tussen kussenpaneel en zweetblad.
Ik heb ook de wow beugelriemen, en haal ook altijd mijn beugels eraf, scheelt echt voor je leer. Ik heb ook de extra lange zweetbladen, er liggen dunne scapa dekjes onder, die liggen het beste! Een pad met korste lusjes van HH blijft ook netjes liggen.
#Ymke#
Geplaatst: 19-02-10 13:28
miesie schreef:
Ik heb stubben beugelriemen eraan hangen en doe mijn lusjes altijd om mijn beugelriemen, dat zit perfect! Ik gebruik overigens BR event, die dekjes lijken wel gemaakt voor dit zadel, liggen echt geweldig.
Hier ook, BR event is fijn
Nouvel
Geplaatst: 19-02-10 17:53
ik doe bij de dekjes alleen de singelstoten door de lusssen daarvoor, de bovenste lussen stop ik onder het zadel...
palham
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-10 14:28
Ik heb gisteren met de WOW producent in UK gemaild en het ligt aan de zadelmaker of je er beugelriemen, reserveschroeven en een beschermhoes erbij krijgt. MIjn zadelmaker (in Duitsland) levert dit er niet bij en moet je die dingen extra kopen. Eigenlijk ben ik hier pisnijdig over, want hij vraagt wel de normale prijs voor het zadel (heb njoig niet betaald), maar als je website van http://www.wowsaddles.com kijkt, staat onder 'what do you get' heel duidelijk, dat je beugelriemen, reserveschroeven en beschermhoes en ook singel erbij krijgt. Of zie ikdingen hier verkeerd?
Nouvel
Geplaatst: 20-02-10 14:39
volgens mij krijg je hier alleen standaard de beugelriemen en de hoes erbij, maar zeker weten doe ik het niet...
ik heb de mijne gebruikt gekocht en daar zaten alleen beugelriemen bij...
Bij de aanschaf van een wow zit sowieso een hoes bij.
Beugelriemen kan, als mijn klant geen beugelriemen wil, haal ik er 50 euro vanaf. Dus komt het zadel op 2400. Bij mij de keus, stubben, of die van wow.
Je krijgt bij aflevering een plastic hoesje met wat documentatie over het zadel, headplate verwisselen, zweetbladen verstellen, een sleutel om je schroeven aan te draaien na wat weken, en 3 reserveschroeven.
Singel zit er absoluut niet bij voor € 2450.
Ik geef zelf ook altijd een schabrak erbij, weet ik iig zeker dat er een past
fliam
Geplaatst: 20-02-10 22:32
Ik heb bij mijn zadel de hoes, documentatie en een sleutel gekregen. Beugelriemen heb ik er zelf bij moeten kopen, evenals de singel.
ik kreg bij mijn zadel een hoes en stubben beugelriemen, die ik nog steeds gebruik, vind ze erg mooi en fijn.
Ik stop de losjes van mn dekje of ook tussen kusses en zweetblad, of ik laat het lekker hangen. heb stubben dekjes, eskadron (vooral de pads liggen erg fijn) en scapa, gaat allemaal prima
Bedankt voor al jullie reacties. Heb geen hoes, geen documenten en sleutel erbij gekregen, dus ik ga toch nog een keer bij mijn zadelmaker vragen. Toch vind ik dat de site de indruk wekt, dat je alles erbij krijgt, maar daar kan ik me in vergissen. Ik heb meer dan 2400 euro betaald, maar ik overleg eerst nog een keer met zijn zadelmaker
Ik heb de stubben beugelriemen erbij, documenten, sleutel en reserveschroeven en uiteraard de zadelhoes. Vind het wel vreemd dat je geen sleutel en reserveschroeven erbij krijgt....dat je niet de stubbenbeugelriemen erbij krijgt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de standaard WOW beugelriemen zouden er wel bij moeten zitten lijkt me.... Met dekjes ligt het nogal aan welk dekje ik eronder leg, zowiezo maak ik alle lusjes vast en prop er geen dikke dekbed-dekjes meer onder.....