Tri-Zone Allsport Boots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Tri-Zone Allsport Boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 21:29

Mijn paard is herstellende van een peesblessure. En nu ben ik opzoek naar goede beschermers.
Nu kwam ik de Tri-Zone Allsport Boots tegen

Eén van de meest veelzijdige beenbeschermers. Minimalisering van het gewicht op het been zal blessures door vermoeidheid verminderen. Geschikt voor de voor- en achterbenen. Uitgevoerd met het innovatieve Airlite Triple Layer-systeem. De buitenste laag is gemaakt van ethyleen vinyl acetaat (EVA), gevormd in een maasvormige stof voor extra lichtheid. Een andere vorm van EVA wordt gebruikt voor de binnenlaag. Verschillende cycli van ontwikkeling hebben geresulteerd in het uitzonderlijk ontwerp van ovale gaten en anatomisch gevormde verhoogde stukken. Dit minimaliseert het gewicht, terwijl het helpt voor de doorstroming van lucht en het koel en droog houden van het been.Tevens zorgt het voor het dempen van schokgolven. Verkrijgbaar in de kleuren zwart en wit.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze beschermers?

Anoniem

Re: Tri-Zone Allsport Boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:02

zien er erg intressant uit! weet je ook wat ze kosten?

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:13

Geen ervaring, maar ben ook wel benieuwd wat ze kosten en waar je ze kunt kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:18

£39.99 achter en £33.69 voor

Maar dat zijn ponden natuurlijk. En in nederland zijn die dingen altijd duurder

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:26

Leonie_M schreef:
Dit minimaliseert het gewicht, terwijl het helpt voor de doorstroming van lucht en het koel en droog houden van het been.

geen ervaring maar dit klinkt wel goed.. heb laatst ergens gelezen (weet niet meer waar) dat peesblessures juist vaak ontstaan doordat de temperatuur van de benen te hoog wordt, de pezen zouden dit niet aan kunnen..
en als je je paard dus inbandageerd of beschermers om doet geef je ze wel bescherming voor beschadiging van buitenaf maar kunnen ze niet genoeg afkoelen..
daarin stond ook dat leer beter was dan kunstof.. maar misschien is dit een goed alternatief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:29

naadjuuuh schreef:
Leonie_M schreef:
Dit minimaliseert het gewicht, terwijl het helpt voor de doorstroming van lucht en het koel en droog houden van het been.

geen ervaring maar dit klinkt wel goed.. heb laatst ergens gelezen (weet niet meer waar) dat peesblessures juist vaak ontstaan doordat de temperatuur van de benen te hoog wordt, de pezen zouden dit niet aan kunnen..
en als je je paard dus inbandageerd of beschermers om doet geef je ze wel bescherming voor beschadiging van buitenaf maar kunnen ze niet genoeg afkoelen..
daarin stond ook dat leer beter was dan kunstof.. maar misschien is dit een goed alternatief

Dat stuk heb ik idd ook gelezen.. heeft hier ook op bokt gestaan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:32

Ik vind ze er ook mooi uitzien! Het materiaal lijkt een beetje op mijn singel van Thorowgood :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:36

ff een stipje. Vind ze interessant, maar hier dus ook geen ervaringen. Heb nu gewone peesbeschermers maar als ik nog eens wat anders wil lijkt me dit wel wat..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:26

Bij Ooteman zijn ze te koop: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=72180&sgid=48694&title=Tri-Zone%20Allsport%20Boots

Jammer genoeg staat er op hun site dat ze een maat XS kunnen leveren, dit is echter niet zo. S is de kleinste maat. Jammer, wilde ze graag hebben voor mijn B-pony, in de marathon (aangespannen). Op de site van Tri-Zone stond al dat S de kleinste was.
Ervaringen er mee heb ik dus niet, heb ze bij HorsePower in Heino in mijn handen gehad, het zijn wel hele mooie stevige beschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:41

zit er ook een hard stuk in?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:52

Nee, ze zijn gewoon flexibel. De buitenschaal is wel stevig, maar niet hard zoals bij kunststof peesbeschermers.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:04

Ziet er goed uit!

Divine schreef:
Bij Ooteman zijn ze te koop: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=72180&sgid=48694&title=Tri-Zone%20Allsport%20Boots

Jammer genoeg staat er op hun site dat ze een maat XS kunnen leveren, dit is echter niet zo. S is de kleinste maat. Jammer, wilde ze graag hebben voor mijn B-pony, in de marathon (aangespannen). Op de site van Tri-Zone stond al dat S de kleinste was.
Ervaringen er mee heb ik dus niet, heb ze bij HorsePower in Heino in mijn handen gehad, het zijn wel hele mooie stevige beschermers.

volgens mij leveren ze vam small tot x/large hoor

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:26

Ik zou hier niet gaan, omdat de benen dan (te) warm worden en er geen harde plaat in zit. Je kunt dan beter kijken naar b.v. NEW Airoflow, ook licht van gewicht, wel luchtdoorlatend en met harde plaat. http://www.newequinewear.co.uk/products/details/8/
Of leren beschermers, als je al iets om wil doen.......

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:53

waarom zouden de benen er te warm onder worden? ervaring?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:02

@Josie: deze beschermers zijn 'luchtiger' dan de NEW Airoflow. Beide heb ik in mijn handen gehad, en de luchtgaten/roosters hierin zijn vele malen groter.
De extra strip achterop zorgt voor voldoende bescherming, meer dan bij bijv. 3-1 beschermers.

@Linsey_X: ik zei ook niet dat ze niet leveren van Small tot X-large, alleen dat X-small niet bestaat. Ooteman had dit eerder wel op zijn site staan, en naar aanleiding daarvan had ik ze ook gebeld, of dit wel klopte. Het is nu aangepast, naar Small tot X-large.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 09:17

Zijn er nog meer mensen met ervaring? Ook in gebruik?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:29

Geen ervaring maar vond ze te duur om even uit te proberen. Nou hebben ze bij levade ruitersport deze peesbeschermers voor 29.95! ( alleen wit nog) Dus heb ik gelijk ze besteld :D

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:34

Heeft iemand de maat M toevallig al? Ik ben benieuwd naar de maatvoering en of maat M een haflinger past.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:53

Ik heb nu de M en de L besteld. L voor achter M voor voor. Dus hoop dat ze passen. Mijn paard is 1.62 met redelijk fijne beentjes.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:59

Als je ze in huis hebt, zou je de M voor me op willen meten? Ben namelijk bang dat ze te lang zijn....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:00

ja hoor dat wil ik wel doen, help met wel even te onthouden dat ik dat doe ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:09

de M is 23 cm ( het stuk met de strip erop achterkant)
Ze zitten als gegoten, helaas kan ik ze nog niet testen omdat mijn paard kreupel is :(.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:41

Ik heb deze beschermers vorig jaar in Engeland gekocht (via internet besteld) in het bruin. Ik heb een groot paard, met stevige benen, en heb een L voor en een XL achter. Ideale beschermers, want ze zijn superlicht, soepel, maar stevig genoeg en laten de lucht heel mooi door. Nooit meer zweetbenen na het werk, en geen oververhitte pezen dus ook.
Ik vind ze beter dan de NEW beschermers (die ik eerst wilde, maar die te klein bleken voor mijn joekel), en zou er gerust ook ene SGW mee durven rijden. Zo stevig zijn ze wel.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:13

Ik heb ze in m'n handen gehad, maar ik vind er nogal weinig pasvorm in zitten eerlijk gezegd.... Zal misschien opknappen als je ze wat vaker gebruikt, maar ik werd er niet meteen wild van. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen als ze vaker gebruikt gaan worden.

Materiaal is wel heel mooi :j, ontzéttend licht en denk ook inderdaad koeler dan de meeste beschermers!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:32

Ze passen juist heel erg mooi remember pasvorm is vergelijkbaar met de eskadron allround :), ben er erg blij mee. Wit was niet de handigste kleur om te kiezen maar goed scheelde 20 euro per 2. Wel vond ik na het rijden wat zand erin dus moet even kijken of dat toeval was of dat het vaker gebeurd. Wel mooie droge benen met het hete weer. Ik heb overigens een M voor en een L achter voor mijn paard.