Ervaring GPG adapter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Ervaring GPG adapter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 16:58

Nadat ik in een topic een tip gelezen heb om oa bij rugklachten de GPG adapter te gaan gebruiken, ben ik wel benieuwd of er inmiddels wat meer ervaringen zijn met dit systeem?
Mocht het werken wil ik dit zeker aan schaffen. Het is een behoorlijk bedrag en ik wil niet alleen af gaan op de ervaringen die op de site vernoemd zijn.

Ik hoop dat hier mensen zijn die ervaringen met dit systeem hebben?

http://www.gpgstirrups.com/adapter-c-47.html

kaatje77

Re: Ervaring GPG adapter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:08

Ik heb nog geen ervaring met de adaptar, maar rijd sinds 1998 (na een verbrijzelde enkel) met GPG beugels en kan niet meer zonder.
Afbeelding
Ik heb aan elk zadel een paar, heb nu ook met vaste ijzeren zool met weerhaakjes, maar daarvan slijten mijn zolen behoorlijk van.

Ik moest vorig jaar met de orun andere paarden rijden en daar zaten geen gpg-beugels aan en ik had direct last van mijn enkel.
Dus voor mij nooit meer zonder gpg, anders rijd ik wel zonder beugels. ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:30

Oke dus positieve ervaring. Het liefst wil ik mijn eigen beugels houden dus vandaar dat ik dan wil gaan voor die adapter.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:33

Ja, het is ook fijn dat ze deze uitvinding hebben gemaakt.
Ik zag dat er lange en korte bussen zijn, ik heb ooit met een ouder paar gpg beugels gereden en daar zaten lange bussen aan en die staken in mijn scheenbeen. ;

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:36

ik heb ook de GPG stijgbeugels. Vroeger kon ik na een buitenrit bijna niet meer van mijn paard door de pijn in mijn knieën. Nu heb ik zo goed als geen last meer, voor mij is het dus echt super. Ik heb dan ook direct een tweede paar gekocht voor het zadel van ons ander paard.
In het begin is het een beetje een raar gevoel, maar na een paar keer gaat het goed...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:36

Marieke heb jij de beugels of de adaptar?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:38

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:39

Maar jullie hebben dus been/onderbeen problemen. Ik zit met mijn rug en heup/bekkenklachten dus dan hoop ik dat het ook daarvoor helpt?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:41

ik heb de stijgbeugels, geen adapter. Ik heb de nieuwere versie waar geen zand en dergelijke kan inkruipen. Ze prikken niet in mijn been, ik heb daar helemaal geen last van. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet 100% overtuigd was over de sterkte van zo'n tussenstukje, dus heb ik voor mijn tweede paar ook maar de beugels genomen. De laatste die ik kocht waar 99 euro, dacht ik...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:43

MISTRAL94 schreef:
Maar jullie hebben dus been/onderbeen problemen. Ik zit met mijn rug en heup/bekkenklachten dus dan hoop ik dat het ook daarvoor helpt?

Ik heb de meeste problemen aan mijn knieën door een scheve bekkenstand. Ik had ook soms last van mijn bekken, maar nu helemaal niet meer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:45

Ik had eerder ook rugproblemen, maar dat had een andere oorzaak, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. :o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:46

Die link van mp daar zijn ze wel een stukje goedkoper. Dat is wel betrouwbaar dus?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:55

Die eerste heb ik ze gekocht en super service. :))

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:41

Wat een goede uitvinding! Ik wil al heel lang gpg-beugels (rugklachten). Heb ooit de normale gpg-beugels getest op het paard van mijn vriendin en was er direct weg van. Wil alleen de veiligheidsbeugels, maar die ijzeren nopjes lijken mij niet prettig. Ik heb al veiligheidsbeugels, dus dit lijkt me ideaal! Welke veer hebben jullie op jullie beugels? Ik weet echt niet welke ik moet kiezen :\

Hoe kan dit nou zo goedkoop zijn? http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... ugels.html Deze set is goedkoper dan alleen de adapter?!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:38

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:07

kaatje77 schreef:
Die link is inmiddels verwijdert ;)

Deze kan ik je acht aanbevelen: http://verkopers.marktplaats.nl/11745259

Sorry, die link bedoelde ik ook! 49 euro excl. is dat oke?! Terwijl ze normaal 118 euro zijn?!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:53

:)) klopt helemaal.
Ze heeft diverse uitvoeringen, echt top. :Y)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:30

kaatje77 schreef:
edit: hier een advertentie voor de gpg-adaptars:
http://link.marktplaats.nl/320654291

Heb toevallig net via deze link besteld :D (ken deze mensen, zijn betrouwbaar ;)
Ben super benieuwd!!!
Iedereen die ze in mijn omgeving gebruikt is heel enthousiast!
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 14-02-10 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:33

kaatje77 schreef:

Jemig! Kaatje77, jij hebt de normale beugels met rubberen blokjes erin en degene met ijzeren noppen. Je schrijft ergens eerder in het topic dat je zolen behoorlijk slijten van die ijzeren noppen. Wat ik me afvroeg... kan je ook nog wel een beetje glijden op de noppen? In tolt (heb een ijslander) schuif ik soms in mijn beugels... hoe ervaar jij dit? Want het lijkt me vreselijk als het vast zit onder je voet! Ik weet nu niet of ik die losse adapters moet kopen of de complete set.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 19:35

haflingertje schreef:
kaatje77 schreef:
edit: hier een advertentie voor de gpg-adaptars:
http://link.marktplaats.nl/320654291

Heb toevallig net via deze link besteld :D (ken deze mensen, super betrouwbaar)
Ben super benieuwd!!!
Iedereen die ze in mijn omgeving gebruikt zijn heel enthousiast!

Dan wacht ik even of jij ze binnen krijgt als dat zo is bestel ik ze daar ook. Kreeg via bokt een pm, zij kon ze ook leveren met korting. Ondanks dat scheelt dit nog aanzienlijk.

Overigens als je op google intypt over deze ruitersportzaak is de eerste reactie verre van positief :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:44

ShadowFax schreef:
kaatje77 schreef:

Jemig! Kaatje77, jij hebt de normale beugels met rubberen blokjes erin en degene met ijzeren noppen. Je schrijft ergens eerder in het topic dat je zolen behoorlijk slijten van die ijzeren noppen. Wat ik me afvroeg... kan je ook nog wel een beetje glijden op de noppen? In tolt (heb een ijslander) schuif ik soms in mijn beugels... hoe ervaar jij dit? Want het lijkt me vreselijk als het vast zit onder je voet! Ik weet nu niet of ik die losse adapters moet kopen of de complete set.

Ik vind mijn "oude gpg's" met ijzeren inlegzool net zo stroef als die gpg met ingebouwde groef.
Als ik jou verhaal dan lees, zou ik voor die met "open gat" gaan en dan een rubberen inlegblokje oid gebruiken. ;)

Zelf heb ik alleen ervaring met de gpg beugels, een adaptar zou ik niet zo snel voor kiezen omdat ik las dat je of dressuur of een springadaptar moet gebruiken, ik als veelzijdigheidruiter die ook wel eens een sprong maakt met dressuurzadel. :o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 19:54

Met die springadapters kun je ook dressuurmatig rijden stond erin. Ik spring nooit dus voor mij maakt het niet uit :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:58

Ik heb ook de adapters en ik ben super tevreden! Wil niet meer zonder!
Zeker toen ik nog meerdere paarden op een dag reed kon ik ooit echt wel last hebben van mijn rug en mn mijn enkels gezien ik hypermobiele enkels heb. Met die adapters heb ik hier vrijwel geen last meer van, voorheen kon ik soms echt wel een aantal keer door m'n enkel knakken tijdens het rijden, nu vrijwel niet meer.

Ik wil ze niet meer kwijt in ieder geval!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:41

Ik vind het wel lastig kiezen die adapters, welke zou nou goed bij je passen? Daarom gaat mijn voorkeur denk ik liever uit naar de complete set.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:44

DL_ schreef:
Ik heb ook de adapters en ik ben super tevreden! Wil niet meer zonder!
Zeker toen ik nog meerdere paarden op een dag reed kon ik ooit echt wel last hebben van mijn rug en mn mijn enkels gezien ik hypermobiele enkels heb. Met die adapters heb ik hier vrijwel geen last meer van, voorheen kon ik soms echt wel een aantal keer door m'n enkel knakken tijdens het rijden, nu vrijwel niet meer.

Ik wil ze niet meer kwijt in ieder geval!

En wat heb jij precies met je rug? Die klachten zijn ook over nu?