welke pad onder barefoot zadel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

welke pad onder barefoot zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:46

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Barefoot Cherokee zadel aan te schaffen. Nu hoor ik allerlei verhalen over verschillende pads. Dat sommige bijvoorbeeld schuurplekken geven. Wat voor pad gebruiken jullie? Gewoon de barefoot pad die erbij hoort bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor reacties!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:23

Ik heb een Hi Tech pad besteld. Ik heb nog maar net mijn cheyenne binnen dus ik kan je niets vertellen of bepaalde pads al dan niet gaan schuren. De reden waarom ik niet voor de standaard pads ga is omdat ik niet graag van dat fleece of wol heb voor mijn paard, zij zweet zowiezo al redelijk snel en zeker fleece maakt dit nog erger.

ukoldaatje

Re: welke pad onder barefoot zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:08

Ik heb er een HKM protectorpad onder liggen, heb een cheyenne.

Werkt super, maar ik vind het te groot en massaal en te warm
voor de zomer.

Ik wil dus wat kleiners en niet te duur, want die prijzen voor boomloze pads zijn echt niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:08

Ik heb gehad:
- grandeur met nepbont
- budget pad cheyenne
- hi-tech pad (1x multi, 1x dressuur)

Nu heb ik een barefoot pad met lamsbont. Ik zweer het bij de Grandeur maar die is erg prijzig. De pad van Barefoot is van iets mindere kwaliteit dan Grandeur en de inlages vind ik bagger maar deze ligt wel mooi onder de zadels. De hi-tech is fijn voor dubbele inlages maar vind ik minder in gebruik met enkele inlages. Daarvoor zijn de vakken net te ruim waardoor de onderkant van de pad plooitjes kan krijgen.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:25

Bedankt voor de reacties.

Mandyke, ik dacht dat echte wol juist heel goed zweet opneemt?

Ukoldaatje, ik begrijp dat je ook op zoek bent naar een andere pad?

juliette, ik zie dat de nieuwe barefoot pad de standaard grandeur pad is. Dus misschien is ie verbeterd? Ingewikkeld allemaal, die pads!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:33

Voorheen kocht je bij een BF een grandeur. Die werden ook via de BF verkopers verkocht. Nu produceert BF zijn eigen pads die sterk op de oude grandeurs lijken. Grandeur is dus een op zichzelf staand merk en staat helemaal los van de pads die BF zelf maakt en nu bij de zadels verkoopt. Je kan de pads uit elkaar houden door te kijken naar de naam op de omzoming.

Kijk anders even op de webshop van http://www.greendistance.nl. Esther verkoopt originele grandeurs die je in verschillende uitvoeringen (materiaal, wel/geen inlagevakken), vormen, kleuren en inlages kan kopen. Qua inlages vind ik de moosegummi van 6 mm (voor vps zadels) of 12 mm het fijnste.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:58

Pareltje2 schreef:

juliette, ik zie dat de nieuwe barefoot pad de standaard grandeur pad is. Dus misschien is ie verbeterd? Ingewikkeld allemaal, die pads!

Wol zal het zweet wel goed opnemen, dat geloof ik best, maar als je met zo'n pad een dagrit hebt gedaan en de volgende dag moet je diezelfde pad weer gebruiken ... :x En in de zomer wordt het loeiheet onder zo'n wollen pad, ook al wordt gezegd dat wol fris is in de zomer en warm in de winter, draag jij wollen sokken in de zomer???

Het liefst zou ik een pad hebben alla grandeur (of de nieuwe van barefoot) maar dan met een katoenen onderzijde, net zoals bij een gewoon zadeldekje, dat vind ik nog het fijnst.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 06:24

Pareltje2 schreef:

Klopt, ik wil een knal gif groen pad, ben van de felle kleurtjes, ik heb Nickyu gemailt en zij had die dus niet (heb bij haar mijn cheyenne en toebehoren gehaald)..Maaaaaaaar ze kan er een voor me maken...

En dat wil ik dus laten doen, zadelvormig. De HKM protectorpad is kwa gebruik goed, kleuren zijn mooi, maar het is dus niet zadelvormig en ik vind het te massaal. Als ik nu rij is het de andere dag niet droog en ik wil dus een droge pad op mijn paard. Moet kunnen wisselen, dus ik wil er idd een pad bij.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:06

@ ukoldaatje, fijn dat Nickyu iets voor je kan vermaken zeg!

@ Mandyke, wie weet kan Nickyu voor jou ook een pad aanpassen en veranderen met katoen aan de onderzijde ofzoiets?

@ Juliette; dank je wel voor de uitleg. Ik heb net een kijkje genomen op die site en zie dan idd dat de pads van grandeur niet echt de lijn van de Cherokee volgen, da's wel jammer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:20

Voor een Cheyenne-model kun je ook prima die goedkope pad van Agradi kopen , dat is echt geen geld voor die pad , 35 euro ofzo :P

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:24

@pmarena : weet jij of dat model pad voor boomloze- en endurance zadels van HAF mooi onder een cheyenne maat 2 past?

En weet jij waarom er geen dekjes voor boomloze zadels bestaan met een gewone katoenen onderzijde ipv bont of fleece of ... ? (of is daar geen reden voor?)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:49

In principe past dat wel goed hoor , maar vraag voor de zekerheid even de maten na van de pad voordat je hem besteld want ze hebben verschillende maten (gehad).

De reden ? Dat niemand ze heeft laten maken zover :P

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 14:01

Mandyke, ik zie trouwens op de site van greendistande dat de grandeur pads voor onder boomloze zadels ook zonder bont zijn te verkrijgen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:56

Ja, maar dan is de onderzijde van stevig vilt. Vind ik wel al beter maar toch, als daar veel zweet inkruipt wordt dat hard.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:40

pmarena schreef:
Voor een Cheyenne-model kun je ook prima die goedkope pad van Agradi kopen , dat is echt geen geld voor die pad , 35 euro ofzo :P

Joh...en hebben die toevallig ook kleurtjes :+

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:52

Ik weet niet in hoeverre hier reclame mag worden gemaakt, maar wij hebben een eigen zadeldek ontwikkeld welke juist ook erg geschikt zijn voor onder een boomlooszadel. De eigenschappen zijn dun en licht met een open structuur, maar de vulling heeft bij belasting een grote drukverdeling. Daarnaast is er een mogelijkheid om extra gelinlages (ook open van structuur) in te voegen. omkleed met een Twentse damast, lijkend op katoen. Voor wie meer wil weten kan ik de website opgeven, maar of dat mag? Anders per PM.

Groeten Saskia

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:25

ik volg sit even.
Ik ben op zoek een dekje voor onder een cheyenne maat 1.
Mijn paard krijgt van alle dekjes schuurplekjes. Ik ben dus ook op zoek naar een met een katoenen onderkant.
Heeft iemand een idee?????

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:06

Ook schuurplekjes van een echte lamsvellen pad ??

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:02

@ pmarena
Het licht aan de structuur van het dekje. Ook bij de lamsvelltje kunnen haren tussen gaan zitten en daar krijgt hijschuurplekken van. Van de grandeur krijgt hij een grote schuurplek dan van een hi tech pad.

Heeft iemand ervaring met dit dekje?
Afbeelding

Het heeft een katoenen onderkant dus precies wat ik zoek en mijn probleem zou moeten oplossen.
Ben alleen benieuwd of het geschikt is.

groeten,
kelly

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:11

xrenox schreef:
@ pmarena
Het licht aan de structuur van het dekje. Ook bij de lamsvelltje kunnen haren tussen gaan zitten en daar krijgt hijschuurplekken van. Van de grandeur krijgt hij een grote schuurplek dan van een hi tech pad.

Heeft iemand ervaring met dit dekje?
Afbeelding

Het heeft een katoenen onderkant dus precies wat ik zoek en mijn probleem zou moeten oplossen.
Ben alleen benieuwd of het geschikt is.

groeten,
kelly

Welk merk is dit dekje?

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:50

freetex en als je gaat google phiff. Nadeel vind ik alleen dat de inlage op het dekje zitten en niet eronder!
(vandaar de klitteband rand)

ken je het dekje?

Groeten

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:09

Nee, ken het niet. Inlages op het dekje ipv erin heb ik toch ook liever niet ...

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:11

ik ben er ook geen voorstander van.
op http://www.greendistance.nl zag ik dat ze grandeur pad maken met een katoenen onderkant. ik heb ze gemaild of ze hem kunnen maken.

ik hou je op de hoogte

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:57

Ik heb Esther daar al over gemaild, maar de onderkant is niet van katoen, het is van dat hele stevige vilt.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:02

o raar op de site staat katoen!
maar misschien dat vilt ook mijn probleem oplost? Maar dan zou ik het moeten zien en voelen.

stom he dat er geen dekje bestaan van katoen!