ik ben nieuw op het forum dus ik hoop dat ik op de goede plek mijn vraag stel?
Ik rij, voor mijn plezier, een keer per week op de manege. We doen zowel dressuur als springen (laag). Ik ben geen goede rijdster, heb ook nooit mijn galop gehaald (zoals ze dat hier in Frankrijk noemen), maar rij echt louter voor de fun.
Ik berijd elke week een ander paard, en dus ook elke keer een ander zadel.
Naast het feit dat de meeste zadels erg onconfortabel zijn (volgens mij allemaal 17" en mijn achterwerk moet eerder een 18" hebben ben ik bang) en de binnenkant van mijn benen steeds openschuurt, zijn van de meeste de stijgbeugels ook nog eens veel te lang, waardoor ik constant bezig ben met knopen leggen.
Ik heb het met de directrice van de manege over gehad om eventueel mijn eigen stijgbeugels aan te schaffen, maar volgens haar is het behoorlijk veel werk om die iedere keer te vervangen. "dan kun je nog beter een eigen zadel kopen", aldus haar.
Ik heb een beetje gekeken naar de prijzen, maar volgens mij is het eigenlijk een beetje gekkenwerk om een eigen zadel te kopen afgezien misschien van tweedehands, maar dan weet ik ook niet welke te kiezen....
Ik zou erg blij zijn met jullie advies en tips?
maar goed dat zie ik niet echt zitten, haha.
tis meer dat wij nederlanders echt zeikerds kunnen zijn. En ze in andere landen over bepaalde dingen iets minder moeilijk doen. 
.