Hoofdstellen Divoza

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Hoofdstellen Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:48

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw hoofdstel, en ben van plan naar Divoza te gaan in de aankomende week...
Nu is mijn oog gevallen op de Rossner St. Tropez, maar deze heeft goudkleurig beslag en dat wil ik liever niet.

Nu ben ik erg nieuwsgierig naar welk hoofdstel jullie bij Divoza vandaan hebben, evt. met foto.
En of Divoza meer hoofdstellen heeft dan aangegeven in catalogus en op de site...

Candace

Re: Hoofdstellen Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:49

Ik heb de pagony special bij de Divoza vandaan. Ben er erg blij mee, een mooie brede neusriem en goede kwaliteit leer. :)

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:15

divoza heeft meer hoofdstellen volgens mij dan op de site staan hoor.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:02

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:04

We hebben verschillende hoofdstellen van Pagony van Divoza voor onze paarden , super prijs kwaliteit verhouding. Zo nu en dan bijhouden en je doet er jaren mee.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:39

Echt super prijs kwaliteit verhouding :j

Heb zelf een Rossner zadel en is nog wat duurdere kwaliteit leder dan Pagony, maar dat is erg goed. Maar heb ook ervaring met Pagony, en ik raad het zeker niet af. Zeker niet als je op zoek bent naar een prima goedkoop hoofdstel.
En met goedkoop bedoel ik tot €150,-. Ik vind het zelfs invergelijking met Kieffer beter.
Heb nu zelf een Döbert van €350,-, daar is het natuurlijk niet mee te vergelijken. Maar ben absoluut tevreden over het leer voor die goedkope prijs :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:48

Ja, de kwaliteit vind ik ook meer dan prima voor dat geld! Heb er nu ook een, best een leuk model, maar het leer is zo stug geworden en paard staat al bijna 2 maanden stil ivm veulen. Zacht is het niet meer te krijgen, door overmatig zweten. Tenzij ik 'n in een emmer met olie gooi denk ik? :P
Maar zoals misschien wel te zien in mijn profiel, gaat het zilverkleurige er een beetje vanaf.
Tijd voor wat nieuws, een beetje dankbaarheid tonen naar de eigenaresse toe is ook nooit weg natuurlijk :D

Mijn budget is ongeveer €100,-
Maar de pagony special is erg mooi, als er ook andere frontriemen bij zitten... ;) Heb daar ook ooit een hoofdstel van gebruikt... Daar zat wel een andere frontriem op.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:50

Pagony en Rossner hebben genoeg leuke modellen rond dat bedrag :j

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:30

Heb geen ervaring met hele hoofdstellen maar ik ben gek op de neusriemen van Pagony ;)
Aan elk hoofdstel zit er een! gecombineerd met een los stang en trens bakstuk en een losse keelriem. (Bestel de onderdelen los en maak er mn eigen hoofdstellen van zoals ik ze graag hebt ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:34

xx_Irisje schreef:
Heb geen ervaring met hele hoofdstellen maar ik ben gek op de neusriemen van Pagony ;)
Aan elk hoofdstel zit er een! gecombineerd met een los stang en trens bakstuk en een losse keelriem. (Bestel de onderdelen los en maak er mn eigen hoofdstellen van zoals ik ze graag hebt ;)

??? _O-
Ik weet niet hoe ik dit op moet vatten hoor :P

Ik heb er inderdaad ook aan gedacht wat te wisselen, maar ik vrees dat dat voor mij met één paard te duur wordt...
Ooh, je bestelt ze los :+
Opzich ook een idee inderdaad... Hoe werkt dat??

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:12

Aan al mijn hoofdstellen (4 geloof ik) zit er een pagony neusriem geknupt ;)
Ik bestel een 2 losse bakstuk bij ej of ingrid van berlo oid. 1 gebruik ik als bakstuk en de andere haal ik de sluitingen vanaf en stik ze vervolgens aan elkaar waardoor er een keelriem ontstaat.
Bling frontje erop en klaar!

Ik vind een gedeelt kopstuk fijn vandaar deze moeite, gemiddeld kost een hoofdstel mij ongeveer 70 a 80 euro, afhankelijk van wat ik nog heb.
2 x 10,- voor het bakstuk
een neusriem: 23,-
een frontriem (WW zit er aan): 22,-
en een paar teugels: 15,-

Dit hoofdstel is er een voorbeeld van:
Afbeelding

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:15

Focussed schreef:

Heb zelf een Rossner zadel en is nog wat duurdere kwaliteit leder dan Pagony, maar dat is erg goed. Maar heb ook ervaring met Pagony, en ik raad het zeker niet af. Zeker niet als je op zoek bent naar een prima goedkoop hoofdstel.
En met goedkoop bedoel ik tot €150,-. Ik vind het zelfs invergelijking met Kieffer beter.
Heb nu zelf een Döbert van €350,-, daar is het natuurlijk niet mee te vergelijken. Maar ben absoluut tevreden over het leer voor die goedkope prijs :j

ik wil niet vervelend zijn maar rossner is van pagony of andersom,,, op de frontriem die ik kocht stond Pagony heel groot op het kaartje met daarop de sticker Rossner Fourany enz.......

dus neem aan dat dat dus 1 is!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:20

Champie_Me schreef:
Focussed schreef:

ik wil niet vervelend zijn maar rossner is van pagony of andersom,,, op de frontriem die ik kocht stond Pagony heel groot op het kaartje met daarop de sticker Rossner Fourany enz.......

dus neem aan dat dat dus 1 is!

Nee hoor :)
Divoza heeft meerdere huismerken. O.a. Baseline (goedkoopste) dan Pagony (middenklasse) en dan Rossner (hoge klasse).

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:21

Maar wel alle huismerk van Divoza..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:22

Dat staat er toch ook? "Divoza heeft meerdere huismerken" ...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:24

Sorry, ik was wat kort.
Daardoor is misschien wel te verklaren dat het beide vermeld staat op 1 kaartje?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:26

Janine1990 schreef:
Ja, de kwaliteit vind ik ook meer dan prima voor dat geld! Heb er nu ook een, best een leuk model, maar het leer is zo stug geworden en paard staat al bijna 2 maanden stil ivm veulen. Zacht is het niet meer te krijgen, door overmatig zweten. Tenzij ik 'n in een emmer met olie gooi denk ik? :P
Maar zoals misschien wel te zien in mijn profiel, gaat het zilverkleurige er een beetje vanaf.
Tijd voor wat nieuws, een beetje dankbaarheid tonen naar de eigenaresse toe is ook nooit weg natuurlijk :D

Mijn budget is ongeveer €100,-
Maar de pagony special is erg mooi, als er ook andere frontriemen bij zitten... ;) Heb daar ook ooit een hoofdstel van gebruikt... Daar zat wel een andere frontriem op.

bij de special zit gewoon de frontriem die op mijn foto staat simpel zwart met wit onderlegt of zwart met zwart
maar door de goedkopere prijsklasse van het hoofdstel kan je er nog een mooie losse frontriem bij kopen :o

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:06

xx_Irisje schreef:
Sorry, ik was wat kort.
Daardoor is misschien wel te verklaren dat het beide vermeld staat op 1 kaartje?

ik denk dat dat hetzelfde werkt als schockemohle (dacht ik???) die bij passier in zit?! en dat rossner/pagony ook bij elkaar zit?!

naja maakt eigenlijk verder ook niet uit ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:27

Ik heb ook wel eens met hoofdstellen van de divoza paarden gereden. Zijn verder prima hoofdstellen hoor. Goede kwaliteit. Natuurlijk niet zo perfect/fijn leer en zo mooi als (sommige) merkhoofdstellen maar daar is de prijs dan ook naar. :) Heb wel een foto maar dat is niet zo goed te zien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:37

Champie_Me schreef:
xx_Irisje schreef:
Sorry, ik was wat kort.

ik denk dat dat hetzelfde werkt als schockemohle (dacht ik???) die bij passier in zit?! en dat rossner/pagony ook bij elkaar zit?!

naja maakt eigenlijk verder ook niet uit ;)

Schockemöhle is idd volgens mij het goedkope dochtermerk van Passier.
Maar niet zozeer is Pagony een dochtermerk van Rossner. Het zijn (samen met Base-Line) alle drie gewoon verschillende huismerken van Divoza. Net zoals Mondoni een huismerk van Divoza is.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:33

ik heb een schockemohle heel fijn leer en supermooi :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:36

Love_Uggs schreef:

Ja, die die ik wil is me iets te prijzig :o Dus ik hoop van harte dat Divoza een uitgebreidere collectie heeft dan in de catalogus staat :P

Ik keek vanmiddag even op m'n laatste bon, maar ben nu wel even benieuwd wat 1 punt waard is???

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:37

Janine1990 schreef:
Love_Uggs schreef:

Ja, die die ik wil is me iets te prijzig :o Dus ik hoop van harte dat Divoza een uitgebreidere collectie heeft dan in de catalogus staat :P

Ik keek vanmiddag even op m'n laatste bon, maar ben nu wel even benieuwd wat 1 punt waard is???

volgens mij is 1 punt niet veel waard, iets van 20 cent ofzo ;) dacht ik..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:40

Nou, dan heb ik er toch redelijk wat, voor het aantal keer dat ik bij Divoza kom... :+ Vroeger was het altijd 5 cent....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:41

Ja ik heb ook de Pagony special! Mooie dikke neusriem, en prijs kwaliteit is super!!
Ik ben echt niet van plan om meer als 100 euro aan stukjes leer uit te geven als dit ook goed is!! Mijne ziet er na 1 jaar intensief gebruik nog uit als nieuw!