Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Krissie0 schreef:Zo vriendelijk vind ik het bit er niet uitzien...
Als het bit vriendelijk was geweest had er ook geen bloed aan en onder de mond van het paard gezeten.

aslo schreef:Krissie0 schreef:Zo vriendelijk vind ik het bit er niet uitzien...
Als het bit vriendelijk was geweest had er ook geen bloed aan en onder de mond van het paard gezeten.
Is nogal een voorbarige conclusie. Hoeft nl. niet door het bit te komen, paard kan zich idd ook op de tong gebeten hebben of binnenkant wang.

Joolien schreef:Het bit kan kantelen, vols mij is het een plat bit. Dus als het parad sterk wordt, wordt het bit ook extreem sterk... En het paard kan dan zijn mond niet open doen..
Kan toch zó kwaad worden om dit soort achterlijke dingen !!!!

Biertabje schreef:het bit heeft geen scharen die kunnen kantelen, het zit gewoon vast. ik heb het bit wel eens uitgeprobeerd, maar het bit zelf is heel licht en in mijn geval von ik het vriendelijk.
daarentegen wil het touwtje over de neus wel kunnen gaan snijden! dit bit mag je in het Z/ZZ mee rijden, maar is sinds kort door de FEI afgekeurd voor de internationale wedstrijden!! dus internationaal gezien mag je hier NIET mee rijden!!(waarschijnlijk door de onvriendelijke manier van het touwtje)

Joolien schreef:En toen dit bit net op de markt was, was het hondspopulair.
Maar het werd snel afgestrafd door het publiek...
Ik heb ik meen Jos Lansink nog eens tegen zijn groom horen zeggen: Doe maar niet dat martelding in wat ruiter X(reed op dat moment in, met dit bit) in heeft hangen, doe maar hackamore.

Noah2006 schreef:Lijkt wel een martelwerktuig,![]()
Wat voor plezier hebben paard en ruiter nog als je hier mee rijdt?
ZusJacobs schreef:Imo als dat touwtje 'vriendelijk' zou moeten zijn hadden ze hem wel dikker gedaan. Het biet ziet er vanaf het plaatje niet vriendelijk uit, ook lijkt me doordat het plat is niet lekker inwerken bij druk. Maar alsnog geld, het bit is zo sterk als de ruiter hand hem maakt.

Biertabje schreef:maxielover: ik bedoel ook in de zin van dat de scharen niet onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. de scharen zitten gewoon aan het bit vast zeg maar. uiteraard kantelt het bit mee bij druk op de teugel