Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
claudianoa schreef:ik heb ook een paard met een korte rug, rond geript en geen schoft. ik heb eindelijk een zadel gevonden, ideal, wijde boom. zit heerlijk.
Rianne_E schreef:Goedemorgen allemaal!
Voor mijn arabische volbloed-merrie ben ik op zoek naar een zadel. Maar ze heeft niet zo'n gemakkelijke rug waar elk zadel op past. Ze heeft een hele rechte rug, weinig schoft en is vrij rondgeribt. Gevolg is dus dat veel zadels gaan schuiven en dus niet goed op haar passen. Dit is uiterst vervelend en het lijkt mij ook niet goed voor de rug om een zadel erop te hebben die niet goed past.
Dus mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand hier ook ervaring mee en welk zadel heb jij op je paard liggen.
Verder ben ik ook op zoek naar een goede zadelpasser die in de omgeving van stad Groningen komt. Dus als iemand een goede zadelpasser weet hou ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt
Groetjes Rianne
p.s als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden
[edit]
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel
Binckydenice schreef:Rianne_E schreef:Goedemorgen allemaal!
Voor mijn arabische volbloed-merrie ben ik op zoek naar een zadel. Maar ze heeft niet zo'n gemakkelijke rug waar elk zadel op past. Ze heeft een hele rechte rug, weinig schoft en is vrij rondgeribt. Gevolg is dus dat veel zadels gaan schuiven en dus niet goed op haar passen. Dit is uiterst vervelend en het lijkt mij ook niet goed voor de rug om een zadel erop te hebben die niet goed past.
Dus mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand hier ook ervaring mee en welk zadel heb jij op je paard liggen.
Verder ben ik ook op zoek naar een goede zadelpasser die in de omgeving van stad Groningen komt. Dus als iemand een goede zadelpasser weet hou ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt
Groetjes Rianne
p.s als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden
[edit]
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel
Ik zat met excact hetzelfde probleem als jij, ik heb een halve arabier, rond geribt, een schouder die ver naar achterenligt drama! Ik heb Stubenitsky Ruitersport laten komen, ben nu in het bezit van een kentaur penelopa boommaat drie, hij klappert nog een klein beetje alleen het schuift niet naar voren, daar ben ik al heel blij mee...
knollentuin schreef:binky-denise met een klapperend zadel moet je dus never nooit genoegen nemen,dat betekend dat de voorkant en de achterkant niet passend is en geeft dus belasting op schouder en rug.
[Ik heb van deze zadelpasser al eerder vreemde adviezen gezien]
een zadelpasser die zo een slecht passend zadel aanbeveelt zou zich moeten schamen. er is tegenwoordig zoveel op de markt maar als ze iets niet op voorraad hebben sturen ze je niet door naar een ander,wat hier dus had moeten gebeuren...
gelukzoeker schreef:Ik heb een halve arabier, dit zijn ook moeilijke paarden om een goed passend dressuurzadel op te vinden.. dit inverband met de schouderbladen.. Alle zadels die ik er op legde gleden allemaal naar voren over haar schouders heen..
Nu heb ik DE oplossing.. KN zadel.. In combinatie met een totaal elastische singel. deze singels kun je strak aantrekken en het paard heeft er absoluut geen last van! Ik heb hem gekocht bij Paula De Jong in buitenpost. Die kan bestelen wat je wilt hebben.
Zou zeggen probeer gewoon is een KN zadel.
knollentuin schreef:binky-denise met een klapperend zadel moet je dus never nooit genoegen nemen,dat betekend dat de voorkant en de achterkant niet passend is en geeft dus belasting op schouder en rug.
een zadelpasser die zo een slecht passend zadel aanbeveelt zou zich moeten schamen. er is tegenwoordig zoveel op de markt maar als ze iets niet op voorraad hebben sturen ze je niet door naar een ander,wat hier dus had moeten gebeuren...
Binckydenice schreef:knollentuin schreef:binky-denise met een klapperend zadel moet je dus never nooit genoegen nemen,dat betekend dat de voorkant en de achterkant niet passend is en geeft dus belasting op schouder en rug.
Hij ligt mooi achter zijn schouder, alleen de achterkant komt een beetje "los"
knollentuin schreef:Hij ligt mooi achter zijn schouder, alleen de achterkant komt een beetje "los"
). Klinkt ook als een goed zadel.WendyBZ schreef:Ik heb ook een behoorlijk ronde merrie. Ik rij zelf met een massimo trail (=richting vzh) maar die blijft super liggen, ook als ik niet zo straks heb aangesingeld. Ik ben zelf erg fan van zadelmaker Harrie van den Bosch uit Oldeholtpade. Is ongeveer 40 minuten vanaf de stad. Ik geloof dat Kootstra vooral Stübben doet.