verschil inwerking KK Konrad Ultra / KK Dynamic RS Watertr.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

verschil inwerking KK Konrad Ultra / KK Dynamic RS Watertr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:34

weet iemand wat de verschillen in inwerking zijn van deze 2 bitten. Ik kan het nergens vinden. Het klinkt beide goed en ik vind de omschrijvingen een beetje gelijk. Ik heb nu een Myler bit met tongboogje, maar daar loopt hij ook niet fijn op. Op de KK Dynamic Bustrens is hij nog veel lastiger. Hij heeft een dikke tong, en dus weinig plek in z'n mond. Ik zoek een dun bit ivm de ruimte. Dus dacht aan zo'n voorgevormde dubbelgebroken watertrens of zou dat onrustiger zijn dan een stangetje?

Iemand nog ideeen? Paul Versluis is dus geweest en die adviseerde de Myler, maar hij blijft onrustig in z'n mond. Tanden zijn recent gedaan en zijn volgens Paul okay...... Dus

Beli

Re: verschil inwerking KK Konrad Ultra / KK Dynamic RS Watertr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:44

Ik volg dit even ik heb het zelfde probleem.
Ik had er zo'n kk bustrens in(zou t zachste van t zachtste zijn)
Daar liep hij erg onrustig op.nu een myler dubbel gebroken loop hij beter op maar nog niet optimaal. van de week een stangetje geprobeerd maar dat was t zeker niet.....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:40

de kk dynamic watertrens is anatomisch gevormd en een mooi dun bit. heel geschikt dus voor paarden met weinig ruimte in de mond.

hoe jouw paard er op reageert kom je alleen maar achter door het uit te proberen. mijn wedstrijdpaard liep in ieder geval heel fijn op de dynamic

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:41

ik ken ook iemand, die haar paard op een lage neusriem reed. dit houd het bit ook stiller in de mond, wellicht in combinatie met de myler, dat he tdan wel fijner is voor je paard.

verder is er ook het bit van het merk! passoa, let op, geen passoa bit dus. maar het merk magic pessoa.
en die is dubbelgebroken, maar kan niet helemaal doorslaan, ligt daardoor ook stiller in de mond, en als je druk op de teugels neemt is het een soort ongebroken stang effect. maar dan met een tongboog.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:28

Ja die magic pasoa had ik ook al eens bij Piaffe gezien zou m graag eens proberen....

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:34

ja, ik vind hem fijn,. mijn paard heeft een moeilijk mondje, en op een myler liep hij wel fijn. maar die vond ik toch wat dun. en op de magic pasoa liep hij gelukkig ook fijn, is alleen (nog) niet toegestaan op wedstrijden

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:01

Ow dank je dan heeft dat ook geen zin!
Waarom zijn alle zachte dingen niet toegestaan!
Ik word er echt knetter gak van. Multi bridle van milcom mag niet een extra zacht bit mag niet bitloos mag/mocht niet!
PFFFFF lang leven t knhs

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:03

nou een myler mag, en die is denk ik wel heel fijn gevormd voor de mind, en dus zacht. ik denk persoonlijk niet dat het dunne zo scherp inwerkt. maar ik heb een myler als watertrens, dat zit mij niet lekker bij zijn mondhoeken...

(en bitringen mogen gek genoeg niet meer vanaf de M)

Bitloos mag sraks in April, mits er een aparte rubriek word georganiseerd. en dan alleen kin / kaak gekruiste optoming of een sidepull. dacht ik.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:06

ja precies en ik rij m ook wel bitloos maar dan op een s hack.....
Ik hou t voorlopig nog bij de myler maar zou t fijn vinden als ik nog iets anders vond

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:16

ik reed ook op een S-hack :D

en heb dus de myler en magic pesoa

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:34

zou er ook nog verschil kunnen zijn tussen de KK Dynamic Bustrens en Dynamic Watertrens? Ik heb dus nu wel de dubbelgebroken bustrens en daarmee wil hij alleen maar scheuren en heel erg onrustig en loeisterk. Maargoed nu met die sneeuw valt er weinig te proberen....... :D

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:56

mja, een bustrens lijkt mij zachter? maar ik heb 1x met een bustrens gereden op mijn paard, en hij werd er wat zwaar in de hand van.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:01

IK wil hier graag meelezen , heb exact hetzelfde probleem als `TS !
Merrie loopt lekker op een S hack.
Myler bitje level 2 met tongboogje gaat , maar ze reageert net wat te hevig op een ophouding , een Danger( soort magic pessoa) heb ik geprobeert maar was watertrens en daar werd ze ook onrustig van ...
Ga nu een Nathe bit proberen zodra die hier is...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:11

heej zinzi, je teugels bevallen goed ;)

ik zeg nog steeds, probeer ook eens die oh zo lelijke lage neusriem! kan zomaar dat het bit dan stiller en dus fijner in de mond ligt.
en ga altijd na bij jezelf of je je handen écht wel zo stil en vriendelijk houd als je denkt. Dat is bij mij een groot probleem geweest, ik was zelf nog te streng, en dacht verkeerd om zeg maar. voor moest hij erdoor, en niet achter erbij, om naar voren door te vloeien in mijn hand.
Sinds ik daar ontzettend op geoefend heb merk ik dat het bitje wat erin hangt ook niet zo heel veel meer uitmaakt, omdat het gewoon gaat om een fijne lichte constante aanleuning.

maar natuurlijk blijven er altijd paarden die moeilijk blijven in de mond.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:32

Hey Moonprayer , blij dat ze goed bevallen , jou teugels bevallen mij ook goed ( hangen als die tijd al te pronken aan mijn hoofdstel :D )
Ik heb hetzelfde probleem als TS maar rijdt wel van achter naar voor ...
Maar zintje heeft zo,n probleem met een bit , soms gaat het 5 of 10 minuten lekker en dan ineens is ze er weer klaar mee ...
Het is pottiedikkie moeilijk hoor ... De S hack gaat goed , bit niet zo ... Nog meer lessen van J&M en dan wordt ze vanzelf licht genoeg zodat ze geen druk meer hoeft te hebben van voor ...

TS misschien is idd een ongebroken rubber bit iets voor je paardje of idd een Danger ( die heeft paul versluis ook , heb met hem ook contact gehad )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:08

ik zou geen stang nemen,dat geeft een hefboomwerking

misschien kan je eens een simpele ongebroken trens proberen,die zijn meestal ook licht voorgevormd

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:15

Ik heb ook iets dergelijks als de magic pesoa, maar dan van horses and more, volgens mij heet het het yankee 3 in 1 bit. Hier loopt mijn paard het fijnste op, heb de dynamic rs ook geprobeerd maar dat was toch minder.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 06:37

ja moeilijk moeilijk. mijn paard heeft mij gewoon errug duidelijk gemaakt, dat hij geen druk wil in zijn mond, ik kan hem tegenwoordig wel heel licht erdoor vragen. Dat is al vrij exceptioneel. En ergens vind ik dat wel mooi, ik zal nimmer over hem heem walsen met alles wat ik hem wil leren, hij geeft zelf aan welk tempo we dat doen.

een ongebroken trens, kwam hij heel erg van op de handrem. werkte toch te heftig in.
maar ik zou het zeker ook proberen! wellicht dan een ander paard het wel fijn vind.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 06:46

ik heb hele goede ervaring met kk dynamic d trens
mijn paard heeft over weinig ruimte in de mond en werd snel sterk en in verzet maar met dit bit liep hij super

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 06:49

is er een plaatje van?
ik heb geen idee wat het is. Het klinkt als een fijn bit.
mijn ukkie heeft ook maar een pietsje klein beetje ruimte in zijn mond.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:58

De dynamic is anatomisch gevormd , iets verglijkbaar met myler level 1 , alleen meer K&K bit !
Myler ziet er toch iets aparter uit , zeker als je een watertrens hebt ...
en de dynamic is 16 mm , Myler is vaak maar 14 mm

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:51

oh, is wellicht een optie voor mij. zijn ze ook net zo duur als myler? dan laat ik de optie voorbij varen :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:12

Een dynamic kost 99 euro , dus bijna net zo duur als Myler ...
En qua rijden scheelt het haast niet met een level 1 , vindt alleen de vormgeving van een dynamic mooier ....

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:15

Ik heb ook idd al jouw opties gebruikt, idd ook Paul erbij gehad en al. Ik heb nu een enkelgebroken robart pincless bitje en dat gaat super, mijn paard kan ook waarschijnlijk niet tegen aurigan.
Myler toch verkocht en de k&k's gaan ook weg

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:10

Ik heb de dynamic te koop voor 75 mijn paard loopt er niet zo lekker op maat 12.5