wij zijn al weken bezig om een passend zadel te vinden voor dit paard samen met de zadelmaker. is dit nu zo n moeilijke rug? en waarom? en wat voor zadel zouden jullie aanraden? http://riannej22.hyves.nl/album/1554906 ... 62/0/bOFy/
doet de link het? anders moet ik even een andere plaatsen.. als het goed is zie je een foto op de achtergrond.
Welke zadelmaker heb je? Misschien kan je even op de website van Hulsebos kijken, die zijn wel heel goed...
chocobroodje
Geplaatst: 03-01-10 22:11
Vind het moeilijk beoordelen vanaf die foto. Maar hij lijkt een korte rug te hebben met een enorme schoft. Misschien eens een andere zadelmaker vragen? Wie heb je nu? Welke zadels zijn al geprobeerd?
de hoge schoft lijkt mij juist wel mee te vallen, maar vanaf deze foto lijkt hij een nogal uitstekende ruggegraad te hebben en een smalle bovenlijn, dan zou ik iig gaan voor een zadel met een smalle kamer.
rosja1
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-10 23:23
ik heb oxer ruitersport/zadelpasservice....
ik vond juist dat een smal kamer enorm knelde op de schouders(brede schouders)
we hebben een BR mozart gepast, te krap,knelde naast de schoft. we hebben nog een ander BR gepast ook te smal. Een Jc zadel en nu een kentaur penelope fit 2, veeeel te krap op de schouders, kon er geen vinger tussenkrijgen na het aansingelen!
Hoe oud is dit paard en wat voor training krijgt hij op dit ogenblik? Hij lijkt wat spieren te missen ter hoogte van de schoft, net achter de schouder (maar mss vertekend het door de foto?)
rosja1
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-10 23:31
zo even nieuwe foto geplaatst.. je kan gewoon op de bestaande link drukken
ze is net 9, de ene kant van de schouder is breder heb ik gezien. ik heb haar pas een half jaar dus ik weet niet precies wat voor zadels erop hebben gelegen..
Thorowgood is anders qua pasvorm als wintec. Wintec, de oude tenminste zijn niet echt super qua pasvorm. Wat een schoft zeg.. Heb je al eens iets van kieffer geprobeerd?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-01-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
ik krijg goede adviezen en antwoorden hier op bokt, wil iedereen daar even voor bedanken! ik hoop er wat mee te kunnen doen want ik kan alweer 2 weken niet rijden wegens geen zadel..
MISTRAL94
Geplaatst: 03-01-10 23:36
Een goede zadelmaker laten komen en als het fiancieel kan een aangepast zadel laten maken. Dan ben je in 1 klap klaar met het gedonder met slecht passende zadels.
Overigens hulsebos staat niet zo goed bekend (gebruik de zoekfunctie maar eens) Of ze moeten ineens sterk vooruitgegaan zijn dat zou kunnen. Zou in ieder geval niet zelf gaan lopen aanmodderen met verschillende type zadels maar gewoon iemand erbij halen die ervoor geleerd heeft.
rosja1
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-10 23:36
heeft hij nou echt zo n korte rug?
moonfish13
Geplaatst: 03-01-10 23:37
Een wow. Ze zijn alleen 2500 euro.. Wel super aan te passen.
rosja1
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-10 23:37
ik heb zadelpasservice oxer ruitersport uit rossum erbij, ze leken vrij kundig vond ik.