wow is duur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

wow is duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:42

Wat zijn die wow-zadels toch duur!!!! :oo
Ik begrijp wel dat de kussens echt zeer goed voor de paardenrug zijn, maar uiteindelijk zit er lucht in! Lucht kost toch niets!! Is het leder van deze zadels dan van zo'n superieure kwaliteit dat ze zoveel duurder zijn dan de normale engelse zadels? Of waaraan ligt het dat deze zadels zo duur zijn t.o.v. andere engelse zadels?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:53

Waarschijnlijk omdat hij helemaal wordt aangepast aan de rug van je paard, je lange garantie hebt en alle onderdelen los te verkrijgen zijn en door de goede kwaliteit redelijk aan de prijs zijn.

Mandyke

Re: wow is duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:56

Als het goed is wordt een gewoon engels zadel ook helemaal aangepast aan de rug van je paard ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:57

xmarliez schreef:
Waarschijnlijk omdat hij helemaal wordt aangepast aan de rug van je paard, je lange garantie hebt en alle onderdelen los te verkrijgen zijn en door de goede kwaliteit redelijk aan de prijs zijn.

Hetzelfde geldt voor bijv. een Daaleman zadel die vanaf de boom passend op je paard gebouwd wordt ;)
www.daaleman.nl

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:58

Tja.. goedkoop is anders.. :+
Maar feitelijk koop je een zadel wat onbeperkt aanpasbaar blijft.. en dat is met een gewoon zadel niet.
Bovendien is het wel degelijk een zeer goeie kwaliteit leder..

Maar er zijn ook 'gewone' engelse zadels die zo duur zijn hoor, of zelfs nog gekker.. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:01

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:02

Lia_ schreef:
xmarliez schreef:

Hetzelfde geldt voor bijv. een Daaleman zadel die vanaf de boom passend op je paard gebouwd wordt ;)
http://www.daaleman.nl

Inderdaad en die zijn ook bijna net zo duur.

Mandyke, als het goed is wel maar de meeste worden op maat gemaakt door het opvullen van de kussens en bij de WOW wordt echt alles op maat gemaakt tot en met de zweetbladen toe en bij Engelse zadels wordt dat vaak al in de fabriek aan elkaar vast gemaakt en halen ze het zadel ook niet meer 1,2,3 uit elkaar en bij de WOW wel.

Neemt inderdaad niet weg, zoals femmefatale1 al zei dat onaanpasbare zadels goedkoper zijn. Er zijn nog wel duurdere zadels die niet aan te passen zijn.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:03

tja ik denk toch nog steeds dat goedkoop altijd achteraf duurkoop is omdat je altijd eerder een nieuw zadel nodig hebt en het nooit in vergelijking is met de kwaliteit van een ander duurder zadel. ik heb voor mijn engelse zadel 1000 euro betaald meer kon ik echt niet ophoesten en anders zou mn pony goedkoper zijn geweest dan het zadel.. maar goed ben nu 5 jaar verder en ondanks dat het wel eens opgevuld mag worden is ie nog steeds in een super staat...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:04

Duurder dan een 'gewoon' engelse zadel? Valt wel mee toch? :)

A kwaliteit zadels gaan al jaren vanaf de 1800,-. Prestige, Albion, Jaguar, Barnsby, DK zadels. Allemaal iets goedkoper, even duur of duurder dan een Wow.

Daarnaast gaan de AB zadels, Daaleman, Stubben, KN etc inmiddels ook al richting de 2000,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:06

xmarliez schreef:
Inderdaad en die zijn ook bijna net zo duur.

Scheelt toch zo'n 500 euro op een zadel.....

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:08

Bouw flair in een wolzadel en je zit op 500,- extra kosten :+ Dat zit natuurlijk al in de Wow.

Kieffer heeft inmiddels ook een model voor 2100,- in de winkels liggen zie ik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:10

Nou ik heb alle goede merken al op mijn Dame gehad , KN , Euroriding nog eens KN en dan nog eens de andere merken gepast
Albion , stubben , Passier noem een merk en ik heb het geprobeerd , na 4 miskopen te hebben gedaan .
Heb ik toch besloten om voor een WOW te gaan , als ik dat gelijk gedaan had , was ik uiteindelijk veel minder geld kwijt geweest !
Maar ook de prijs heeft mij tegengehouden .. NU als ik het verlies van mijn eerdere zadels erbij optel , kost de wow mij minimaal 4000,=
Dus tja wat is duur ?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 02:08

Heb hiervoor een Passier GG gehad, die was bijna net zo duur hoor.. Dit zadel paste niet meer en heb ik toen moeten verkopen, ontzettend veel verlies op gemaakt in de crisistijd! Nu heb ik een WOW en die is in een jaar tijd al 4 keer aangepast, omdat mijn pony zoveel veranderd. Vooral in de zomer is ie 2 keer zo breed.
En voor mijzelf is hij ook al een aantal keer aangepast voor een optimale zit voor mijzelf. Voor mij geen ander zadel meer, of ze moeten ooit met een nog beter concept komen :P

Er zijn zadels die nog een stuk duurder zijn dan WOW.. Sommige kosten rond de 3500 euro.
Maar zo kun je aan de gang blijven, je kunt je ook afvragen waarom een BMW duurder is dan een Seat..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:40

Ik heb hiervoor een County gehad, die was ook al aardig in de richting, en volgens mij zijn die inmiddels net zo duur als een WoW...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:45

Na alle halleluja-verhalen ben ik vandaag dan ook maar eens op een wow gestapt :D
Ik was er niet echt enthousiast over en houd het toch maar bij mijn eigen zadels...
Moet er wel bij zeggen dat deze wow uiteraard niet precies op maat was gemaakt voor mijn paard maar ik vond het zelf niet lekker zitten.
Hoewel het zadel overal mooi aansloot had ik het idee veel hoger boven mijn paard te zitten dan met de Daaleman of met mijn Euroriding Luxor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:47

Ik zit op die van mij ook hoger dan op 'gewone' zadels en ik heb er ook echt wel even aan moeten wennen, maar voor mijn paard was het enorme vooruitgang, en dat is uiteindelijk toch waarom ik de stap heb gezet...

maar nu moet ik ook zeggen dat ik een 2e hands heb, en die heb ik ook niet zelf uit kunnen zoeken op de zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:51

Ik heb vandaag met dit zadel gereden:
http://link.marktplaats.nl/303808816
Echt een prachtig zadel om te zien, echt als nieuw en super mooi van kleur.
Als iemand op zoek is naar een wow kan ik hem echt aanbevelen :j
Maar ik vind dat "hoge" zitten dus niet zo fijn, had voor mijn gevoel minder contact met mijn paard terwijl ze juist zeggen dat je hem beter zou moeten voelen.
Paard liep er ook niets mee dan met een "gewoon" zadel.

starlover14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:52

Sommige zijn echtduur ja

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:53

Heb zelf ook een wow, en het ligt goed en je kan het aan blijven passen maar de kwaliteit van het leer valt me toch echt tegen, zeker voor die prijs.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:53

ow ja, daar heb ik al een paar keer naar zitten staren, die vind ik echt prachtig!

ik ben inmiddels aan het hoog zitten gewend, moest me van mezelf aanpassen vanwege m'n paard en ik zou nu toch echt niks anders meer willen, ben er helemaal aan gewend en ik vind 'm lekker zitten nu!
heb 'm ook op andere paarden gehad en dan zit ik er ook lekker op...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:57

Nouvel , even off topic " ik heb een pyama paard " _O- _O- _O-
Die is echt goed , heb ik ook een Pyama paard

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:39

Tja buiten het feit dat ik ze absurt duur vind, vind ik ze echt afschuwelijk uitzien. En tja dan kun je zeggen wat is nu belangrijker een mooi zadel of een passend zadel. Tja voor dat geld zeg ik toch echt beide. En altijd aanpasbaar. Vast wel maar dan ben je volgens mij ook veel geld kwijt. Dus zo wow vind ik ze eigelijk niet. Maar goed ieder z'n mening ik vind het te veel geld voor een gewoon zadel.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:15

starlover14 schreef:
Sommige zijn echtduur ja

Ze kosten allemaal hetzelfde nieuw :Y)

@ Monica_1987 Het aanpassen valt reuze mee hoor. Die van mij is al 4 keer aangepast.
En dat is 1 van de redenen waarom het nou juist geen gewoon zadel is. Waar ik ook ontzettend verliefd op ben met dit zadel is de keuze waar je, je beugels op hangt en de zweetbladen die op verschillende standen kunnen! Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit bij een "gewoon" zadel gezien.
Oh ja en natuurlijk de optie om grotere zitting onder kleinere kussens te plaatsen. Er lopen zoveel paarden met te grote zadels rond, omdat mensen denken dat de inch maat alleen voor je eigen kont bedoeld is..

@ Lia, het zijn juist die kleine aanpassingen die gedaan kunnen worden voor jezelf, waardoor je zo fijn kan zitten. Natuurlijk de andere zitting en zweetbladen, maar ook de stand van het zweetblad. Die van mij is perfect afgesteld voor mijn korte pootjes! Denk dat als ik op een andere WOW ga zitten, dat misschien ook wel voor geen meter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:03

Hoe het zadel ook aangepast wordt, dat hoge zitten blijft en ik vind dat niet fijn.
Ik heb dit zadel puur uit nieuwsgierigheid geprobeerd en niet omdat ik een probleem heb met mijn huidige zadels.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:34

Zinzi_jewel schreef:
Nouvel , even off topic " ik heb een pyama paard " _O- _O- _O-
Die is echt goed , heb ik ook een Pyama paard

*\o/* :D

Lia_ schreef:
Hoe het zadel ook aangepast wordt, dat hoge zitten blijft en ik vind dat niet fijn.
Ik heb dit zadel puur uit nieuwsgierigheid geprobeerd en niet omdat ik een probleem heb met mijn huidige zadels.

Leuk om een keer geprobeerd te hebben toch?
Ik heb het puur gedaan voor mijn paard, vanwege haar rug, en ik ben er blij mee! :j