Ik zoek echter wel een zadeltje van wat meer kwaliteit. Het liefst in lagere prijsklasse, maar als dit gewoon niet haalbaar is dan zal het toch sparen worden. Ik zoek gewoon een mooi licht zadel dat de druk goed verdeelt.
Naar mijn idee zal de pony erg goed reageren op zo'n lichtgewicht westernzadel van kunstof (ik keek wat rond en Wintec kreeg mijn voorkeur, er was ook een hoop kunstof troep te vinden), maar zijn dit kwalitatief ook echt goede zadels? Slijten ze niet onzettend snel? Zijn ze er wel in een beetje behoorlijke maten? (Mijn poown is vrij smal, met een redelijke schoft en maar 1.40 hoog ongeveer).
Of is een lederen 2e hands kwaliteitszadel -ondanks het zwaardere gewicht- altijd nog beter. Ik heb daar zelf persoonlijk mijn twijfels over, gezien ik toch wel een maximum gewicht heb voor de pony, en er de afgelopen periode wegens ongevallen veel pees en beenblessures zijn geweest.
Ik hoop op advies van mensen met ervaring!
Ik denk dat ik mijn keuze al bijna gemaakt heb.
Ik wacht nog even wat reacties af en speur nog maar wat meer over internet (hoewel ik daar alleen maar positieve verkoop praatjes kan vinden tot nu toe.
Ja, ik weet ook niet zeker of dat kan.. Kan natuurlijk altijd bellen.
. in elk geval niet zo ver uit de buurt.
). Hij rijd trouwens nog steeds met mijn Hilason