Bandages ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Bandages ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 19:34

hoi

ik vroeg we af wat het nut is van bandages?
ik vind ze erg mooi en zou een paar willen aanschaffen.
geeft het bescherming of is het alleen voor de versiering.
wat beschermt beter peesbeschermers of bandages?

groetjes stalxpaard

hoedjevan

Re: Bandages ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:38

ik vind het maar versiering en enorm slecht voor de pezen, ze worden veelste warm en peesbeschermes beschermen veel meer! Besteed je geld maar uit aan peesbeschermers als ik jou was, een stuk beter voor je paardje

Mini_monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:42

Persoonlijk ben ik ook meer in voor peesbeschermers.
Onder bandages warmen de benen van je paard te snel op,
en dus is het slecht voor de pezen.
En ik ben ook gewoon te lui om de benen helemaal in te wikkelen :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:50

bandages geven als je ze goed ronddoet steun van onder. Maar bandages moeten als een vissengraad rondgebonden worden zodat de bloedsdoorstroming niet belemerd wordt.
Ik gebruik stalbandages in de nacht voor stalbenen en werkt perfect. Is op aanraden van de DA.
Bandages zijn eigenlijk meer voor steun en peesbeschermers enzo zijn meer voor bescherming.
Hebben dus niet precies dezelfde werking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:05

@LecyTinker: de beste remdi tegen stal benen is toch echt weidegang...

Verder zijn bandage's nutteloos en enorm slecht.. Jij draag toch ook geen steun kousen(neem ik aan?)? De peeze worden bloed heet. Net als in die neopreen peesjes. Neem leren peesbeschermers (met leren voering) of neem goede ventileerde peesjes van ander materiaal.. Aan die "leuke" in alle kleuren verkrijg bare kunststof peesjes van Br en HH heb je niets aan... En bandage's nog minder... een stukje stof beschermd echt niet als er een paarden been tegen aan knalt...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:23

Anoniem schreef:
@LecyTinker: de beste remdi tegen stal benen is toch echt weidegang...

Ik weet het, maar helaas heb ik een merrie die niet stil kan staan in de weide en dus loopt ze zichzelf voorbij. Dus heeft een in en uitloop stal, maar gaat erin staan en beweegt niet meer.
tegenwoordig staat ze samen met mijn tinker veulens en staat ze ook zo een beetje een hele dag stil.
Dus het is op aanraden van de DA en denk dat dit de beste oplossing is van de mogelijkheden die ik heb.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 18:48

owke bedankt dan ga ik toch kijken voor leren peesbeschermers

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:02

ja bandages zijn echt slecht!
Wel mooi, maar niet goed..
je hebt ook peesbeschermers die lijken of t net bandages zijn uit de verte die zijn wel mooi en een goede bescherming

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:33

NewBorder: maar net zo slecht als bandage's ze beschermen meer die 3-1 dingen maar ze worden net zo heet als bandage's.... Dus ook schadelijk... Helaas vinden de meeste mensen in de paarden wereld uiterlijk belangrijker dan het welzijn van hun paard...

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:21

@ Nini_Roosje
Deze worden niet net zo heet als bandage's
Ik heb ze zelf ook en nog nooit wat van gemerkt, ze zijn niet schadelijk..
Ik vind het welzijn van het paard ook belangrijker als hoe hij eruitziet.
Dachten maar meer mensen zo

_carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:37

maar is het niet zo dat onder peesbeschermers zand kan komen en dat kan dan gaat schuren ?
ik was van plan om een paar peesbeschermers voor mijn verzorgpony te kopen.

en wat als er een bontje aan zit ?
:o
ik vind trouwens het welzijn van het paard ook belangrijker dan hoe hij eruit ziet!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:42

doordat mijn pony schieffels op zn voorbenen heeft past ie geen normale peesjes en moet ik dus wel bondageren 3 in 1 beschermers heb ik ook maar dat klitteband gaat zo snel los... dus bandageer ik meestal wel met onderlappen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:43

NewBorder: maar daar zit toch ook neopreen in? dat word ook erg warm, misschien minder warm dan bandages maar wel erg warm.

_carmen: Goed passende peesbeschermers komt geen zand tussen. Je kunt dus ook beter duurdere bescherming kopen dan van die 20 euro peesjes van HH en BR

Maar het beste is om zonder bescherming te rijden. Bij dressuur is het nergens voor nodig (tenzij je paard strijkt met zijn benen) Springen vind ik bescherming wel noodzakelijk.
Bontje zou ik niet doen. Word ook super heet en als daar zand tussen komt schuurt het echt heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:44

Mjay schreef:
doordat mijn pony schieffels op zn voorbenen heeft past ie geen normale peesjes en moet ik dus wel bondageren 3 in 1 beschermers heb ik ook maar dat klitteband gaat zo snel los... dus bandageer ik meestal wel met onderlappen natuurlijk

Mag ik vragen wat dan het nut van bandage's is? Want beschermen doet het niet.. En kan geen andere reden bedenken dan beschermen. Want waarom zou je anders iets om doen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:45

Ik ben niet zo van de bandages.
Naast dat ze er mooi uit zien hebben ze volgens mij niet echt een meer waarde voor je pezen.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:02

maar even, het komt er op neer dat ze zo slecht enzo zijn, maar je kan toch onderleggers gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:04

dan word het nog warmer... Lijkt me niet handig... En zo'n stukje stof extra houd een klap ook niet echt tegen..

leren peesbeschermers met een leren voering zijn naar mijn idee, nogsteeds de beste oplossing...

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:06

Anoniem schreef:
dan word het nog warmer... Lijkt me niet handig... En zo'n stukje stof extra houd een klap ook niet echt tegen..

leren peesbeschermers met een leren voering zijn naar mijn idee, nogsteeds de beste oplossing...

maar ik denk dat bandages ook niet helemaal bedoeld zijn om uuuuuren mee te rijden, want ze krimpen ook als er zweet op komt. de katoenen dan. of fleece, weetnietmeer :3. maar ik vind de leren peesbeschermers echt veeeel te duur, en de standaard van BR zijn naar mijn idee prima, zo warm zijn die niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:10

Bandage's zijn bedoelt om mooi te zijn niet functioneel.
Leren bescherming hoeft echt niet zo duur te zijn hoor.

en Die BR neopreen dingen zijn zeer zeker warm. De benen van mijn paard zweten altijd als ik die dingen had gebruikt. En er zat altijd zand tussen. Want neopreen word gebruikt in van die duikpakken! en zijn dus bedoeld om je warm te houden...

http://www.groenruitersport.nl/article8422807.jpg
37,95 iets duurder dan die br dingen maar wel stukken beter
http://www.groenruitersport.nl/article8422924.jpg
29,95

Beide van knight rider!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:13

Anoniem schreef:
Bandage's zijn bedoelt om mooi te zijn niet functioneel.
Leren bescherming hoeft echt niet zo duur te zijn hoor.

en Die BR neopreen dingen zijn zeer zeker warm. De benen van mijn paard zweten altijd als ik die dingen had gebruikt. En er zat altijd zand tussen. Want neopreen word gebruikt in van die duikpakken! en zijn dus bedoeld om je warm te houden...

http://www.groenruitersport.nl/article8422807.jpg
37,95 iets duurder dan die br dingen maar wel stukken beter
http://www.groenruitersport.nl/thumb8422924.jpg
29,95

wel handige links.
maar ik moet zeggen dat het zand komt doordat ze dat niet goed aansluiten, of course. maar ik heb echt nog nooit last gehad van het zweet ^^ maar was het dan overal waar de beschermer zat, of alleen bij de banden die aan de voorkant zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:15

overal. Maar met leren bescherming heb ik nooit ergens last van.
Ik rijd trouwens alleen met bescherming als ik ga springen anders nooit..

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:17

Anoniem schreef:
overal. Maar met leren bescherming heb ik nooit ergens last van.
Ik rijd trouwens alleen met bescherming als ik ga springen anders nooit..

wel vreemd. misschien dat het ligt aan dat je paard zich meer inspant bij springen.
^^.
maar een vriendin had ooit peesbeschermers zonder merk, die mocht ik even lenen want die van mij lagen nog thuis, en die sloten niet heel goed aan, en omdat dat zo was, ging hij zweten. vreemd, maar misschien daardoor.
hihi, dit gaat helemaal neit meer over bandages :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:45

idd even weer ontopic.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:02

mar bandages zijn er niet voor gemaakt lijkt mij alleen voor sier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:05

of op de trailer om de benen schoon te houden. maar verder zijn ze volkomen nutteloos