Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sodeletuut schreef:Het gaat niet om de prijs of het merk, maar het gaat er om dat een zadel goed past. Dus als jij een zadel vindt voor 125 wat (volgens een GOEDE zadelmaker/zadelpassen) goed past, is dat prima toch? Al zou ik een zadel van 125 euro niet echt vertrouwen.. Sommige zeer goedkope zadel zijn namelijk ook erg slecht in elkaar gezet.. (zadelmarkt bijvoorbeeld)..
x_Marr schreef:Zolang een zadel past en de kwaliteit goed is lijkt mij het niet slecht voor de paardenrug.
Dat betekend wel dat ik vind dat je niet zomaar een zadel kan kopen en op je paard kan leggen, mar er een zadelmaker bij moet halen.

duchanguis schreef:Afgelopen zomer hebben er diverse zadeltesten in de paardensportbladen gestaan.
De goedkope zadels bleken allemaal slecht in elkaar te zitten.
Onmogelijke vulling, niets, spijkers, noem maar op.
Het enige wat echt telt is de goede pasvorm op het paard en daarbij moet je zelf ook goed in het zadel kunnen zitten.
Voor die pasvorm zijn er hele goede zadelmakers en de goede zit is iets wat je zelf moet bepalen.
De ene wil diep zitten, de ander juist niet.
Maar een echt goedkoop zadel, nee, bedankt, niet voor mij en mijn paard.
Showpony schreef:Ik zou het risico echt niet nemen, voor dat geld zou ik dat liever een knightrider kopen of iets meer uitgeven een een wintec of thorowgood halen.. Ik geloof trouwens dat HH ook kunstof zadels maakt die rond dat bedrag liggen, maar daarvan heb ik geen idee hoe die kwalitatief zijn. Knightrider is 1 vd goedkopere kunststof zadels, maar schijnt best hele redelijke kwaliteit te zijn.
Sodeletuut schreef:
Chefke schreef:Mijn zadelmaker is echt op goedkope zadels tegen. Ook rossner enzo. Ik heb dus een rossner. De goedkope zadels hebben meestal een ronde boom, het zitpunt op de verkeerde plaats en noem maar op. Dus ik koop nooit weer een goedkoop zadel. Ik zou zeker voor die stubben gaan.
_tarja_ schreef:Het gaat om dit zadel wat ik heb gekocht:
Ik kan op bokt ook dit zadel overnemen: [EA-TK-AP] Te koop: stubben springzadel+toebehoren goedkoop!
Ik twijfel erg....hebben jullie tips? Het blijft een gok bij beide of het past, maar qua boommaat kom het overeen met mijn huidige zadel.