ik ben van plan een van dees dagen een nierdeken te kopen
heb dit nog nooit aangekocht..
mijn vraag is welke het beste is
die van fleece of die waterdichte ?
alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Barvrouwke schreef:Ik heb er toevallig gistern eentje gekocht. Van Primiere. Waterdicht, met fleece aan de binnenkant. Staartflap eraan, wat mij fijn lijkt zodat de wind niet direct onder de deken slaat.
Verder zitten er op de staartflap en achterse hoeken van de deken reflectiestrepen. Toch een tikkie veiligheid extra, mocht je een keer op de weg in de schemer terecht komen.
x_Quinta_x schreef:Ik denk dat ik dezelfde heb. Heb maat L op mijn merrie van 1.59 en die is eigenlijk al te klein!Ik heb een fleece van HH, het 'sportmodelleke' precies. Nee ik vind het eigenlijk een miskoopje (maar gebruik hem met koud weer toch steeds) Ik had een 195 fleece nierdeken gekocht van HH en die is 15 cm te kort (en andere deken van maat 195 past mijn paard wel) Niet zo leuk dus. Daarnaast is dit ook een kort deken. Echt alleen de nieren worden bedekt en ik had liever een deken gehad dat heel zijn kontje bedekte, maarja te laat gezien, slim als ik ben. (Het is overigens wel een leuke kleur

Dabo schreef:x_Quinta_x schreef:Ik denk dat ik dezelfde heb. Heb maat L op mijn merrie van 1.59 en die is eigenlijk al te klein!Ik heb een fleece van HH, het 'sportmodelleke' precies. Nee ik vind het eigenlijk een miskoopje (maar gebruik hem met koud weer toch steeds) Ik had een 195 fleece nierdeken gekocht van HH en die is 15 cm te kort (en andere deken van maat 195 past mijn paard wel) Niet zo leuk dus. Daarnaast is dit ook een kort deken. Echt alleen de nieren worden bedekt en ik had liever een deken gehad dat heel zijn kontje bedekte, maarja te laat gezien, slim als ik ben. (Het is overigens wel een leuke kleur
Het klittenband aan de voorkant is heel breed, en kan maar voor de helft vast, het gat waar je zadel in ligt is gewoon veel te klein
Mooie deken, maar vreemd modelletje
Marian0557 schreef:Oh dus ze zijn er wel in maat XL, maar die passen dus ook niet onder de zweetbladen? pfffInderdaad, ligt een beetje vreemd, ik moest zelfs een XL voor mijn haflinger hebben.
En inderdaad past de deken niet onder de zweetbladen door bij een 17,5 inch zadel
Dan dan klittenband maar een beetje raar vastmaken..
Marian0557 schreef:Dabo schreef:Ik denk dat ik dezelfde heb. Heb maat L op mijn merrie van 1.59 en die is eigenlijk al te klein!
Het klittenband aan de voorkant is heel breed, en kan maar voor de helft vast, het gat waar je zadel in ligt is gewoon veel te klein
Mooie deken, maar vreemd modelletje
Marian0557 schreef:Inderdaad, ligt een beetje vreemd, ik moest zelfs een XL voor mijn haflinger hebben.
En inderdaad past de deken niet onder de zweetbladen door bij een 17,5 inch zadel