Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke schreef:Ik kom iets te zelden (zeg maar: nooit) westernzadels tegen die ook maar de indruk geven soort van te passen op het paard waar ze op liggen. Over hoe de ruiter erop zit, daar zullen we het al helemaal niet over hebben.

. Dat zegt niks over de zadels maar wel veel over de domheid van die mensen.. troi schreef:pff, het westernzadel bestaat niet, ik rijdt graag op westernzadels maar wel graag alsjeblieft met een dikke gelzitting. Daar houd ik het uren op uit...
En wat betreft het passen, veel mensen kopen een westernzadel op zicht (uit advertenties met omschrijvingen als: past op fjorden, kwpn-ers en arabieren.. Tuurlijk..) smijten het op het paard en als het paard niet vreselijk gaat bokken concluderen ze dat het past. Dat zegt niks over de zadels maar wel veel over de domheid van die mensen..
MysticTinker schreef:ikke schreef:Doe eens een foto van een paard met een passend westernzadel op...........
![]()
Ongelofelijk hoeveel mensen er nog steeds denken dat ze vanaf een foto kunnen zien of een westernzadel past![]()
Als het op de foto al niet goed ligt dan is de ruiter toch wel heel verkeerd bezig
ikke schreef:MASSIMO!!!!
Ik kom iets te zelden (zeg maar: nooit) westernzadels tegen die ook maar de indruk geven soort van te passen op het paard waar ze op liggen. Over hoe de ruiter erop zit, daar zullen we het al helemaal niet over hebben.
Ik ken verschillende Massimo's en die passen gewoon op een normaal paard en zijn tenminste verkrijgbaar in verschillende boommaten.
lijken te passen!
), sterker nog, ik zou zelf best eens een keer een Massimo of welk ander zadel dan ook eens willen uitproberen!
piene schreef:Doordat de boom bij western groter is heb je een betere drukverdeling MITS het goed pastZoals ik nu tegen het verschil aankijk is engels een boom met kussens eronder om de druk te verdelen en is bij western de boom in een leren harnas opgehangen omkleed met bont en daarbij ook nog eens de pad om de druk te verdelen.(en het geheel zachter te maken).klopt dit een beetje?.

Echt ZO balen. Maar ja, ander, passend zadel gekocht, Massimo in de kast gehangen, maar daar hangt het nu nog... Ik heb het maar in de verkoop gezet nu, dus als je nog een leuke zoekt:Sugargirl schreef:ikke schreef:MASSIMO!!!!
Ik kom iets te zelden (zeg maar: nooit) westernzadels tegen die ook maar de indruk geven soort van te passen op het paard waar ze op liggen. Over hoe de ruiter erop zit, daar zullen we het al helemaal niet over hebben.
Ik ken verschillende Massimo's en die passen gewoon op een normaal paard en zijn tenminste verkrijgbaar in verschillende boommaten.
Mmmm, lekker negatief zeg, dat jij westernzadels tegenkomt die zelden of NOOITlijken te passen!
"Knap" van je dat je dat zo maar ff kunt constateren! Mag ik vragen waar je die "wijsheid" vandaan haalt????
En JIJ kent dus verschillende Massimo's die passen op een NORMAAL paard??? Wat is in jouw ogen een NORMAAL paard dan???
En tja, nu moet ik je toch teleurstellen hoor, maar ook goede kwaliteit westernzadels zijn verkrijgbaar in verschillende boommaten![]()
En dat wist je blijkbaar dus niet???
Pfffff, lach me rot![]()
Dan zal ik je nu ff uit een droom helpen...
Ieder, maar dan ook IEDER zadel of het nu western zadels, engelse zadels, trail zadels, endurance zadels of wat voor zadels dan ook betreft, je zult ALTIJD voor- of tegenstanders blijven houden!
Waar je eigen voorkeur naar uitgaat is prima en dit mag je ook best aangeven, maar houdt het a.u.b. een beetje leuk en kraak niet zomaar iets (of iemand) af, waar je echt geen verstand van lijkt te hebben!
Zelf heb ik alleen maar ervaring met goede westernzadels van geweldige kwaliteit en die liggen allemaal "als een huis" op mijn paarden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet open sta voor andere (types) zadels (en ik ga al helemaal geen andere types zadels dan westernzadels afkraken), sterker nog, ik zou zelf best eens een keer een Massimo of welk ander zadel dan ook eens willen uitproberen!
En ik weet het, je houdt dan altijd je eigen mening of iets (of iemand), maar houdt het dan wel leuk!!
troi schreef:ikke schreef:Doe eens een foto van een paard met een passend westernzadel op...........
Vraag dit even bij western tack room.. Ben heel benieuwd naar de reacties van de mensen daar..
Anne Marie schreef:Yep, hier een heel tevreden ex-gebruiker. Helaas, (tot mijn grote spijt) past mijn Massimo Trail niet op mijn huidige paard. Op mijn vorige knollie aangemeten, maar nog voor ik het zadel thuis had werd knollie kreupel, en is nooit meer beter gaan lopen. Zit je daar met een nieuw zadel waar je niks mee kan...Echt ZO balen. Maar ja, ander, passend zadel gekocht, Massimo in de kast gehangen, maar daar hangt het nu nog... Ik heb het maar in de verkoop gezet nu, dus als je nog een leuke zoekt:
[EA-TK-AP] Massimo Trail, boommaat 39, 18.5 inch, zwart, zgan!
)