Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
__Nathalie__ schreef:
Downhill schreef:4 kentaurs.......?
Downhill schreef:Een kwpn met stokmaat vanaf 1.67m heeft boommaat 3 nodig.
De kentaur Elektra is een kopie van de Passier Grand Gilbert Extra.

_JL_ schreef:mijn kwpn van 1.79 heeft boommaat 1.5...
met kentaur heb ik geen ervaring op haar, kieffer paste vrijwel onmiddelijk, euroriding niet,
maar zij heeft wel geen spek rond de schoft
__Nathalie__ schreef:Downhill schreef:Een kwpn met stokmaat vanaf 1.67m heeft boommaat 3 nodig.
De kentaur Elektra is een kopie van de Passier Grand Gilbert Extra.
dat kun je helemaal niet zo zeggen. Mijn merrie is 1,75 en boom 3 is haar te breed. Daarbij heeft boommaat weinig met stokmaat te maken aangezien een paard van 1,60 even breed kan zijn als 1 van 1,70
Downhill schreef:Ieder zadelmerk hanteert zijn eigen maten. Stubben, Prestige, Kieffer heeft maat 1 of 2, Barnsbey. Bij een Stubben is de boommaat weer anders dan bij een KN.
JL wat voor merk zadel heb jij in maat 1,5?_JL_ schreef:mijn kwpn van 1.79 heeft boommaat 1.5...
met kentaur heb ik geen ervaring op haar, kieffer paste vrijwel onmiddelijk, euroriding niet,
maar zij heeft wel geen spek rond de schoft
pasdedeux schreef:Ik zie voor mijn werk veel paardenruggen en heb al een aantal keer een kentaur gezien die geheel in de paardenrug zat en dan voornamelijk bij de schoft en schouders.