rosja1 schreef:ja vanmiddag komt ze weer kijken want zij zegt dat het moet 'vormen' ja ik ben het daar niet mee eens als het nu al knelt. mijn paard wordt alleen nog maar breder(spieren) dus alsmaar meer knellen?!
en ze zei dat het een beetje klappert is niet erg, bontje eronder maar daar denk ik toch een beetje anders over. echt vervelend dat gedoe altijd met die zadels, ik heb er al 10 geprobeerd. je denkt er nu 1 te hebben en blijkt toch niet te passen.
OO, een zadel vormt niet hoor, de vulling zakt hooguit wat in. De boom blijft zoals hij is.
Een bontje is een lapmiddel en klapperen is helemaal slecht. Als je doorrijdt met die verdikking heb je in no time witte haren. Echt, dat kan ontzettend snel gaan, in 1 x eigenlijk al, ook als er geen open wond is. Ik heb het meegemaakt met mijn paard, toen er 1malig een verkeerd zadel opgelegd is. Ze kreeg witte plekken. Gelukkig zijn die na 2 jaar toch nog verdwenen maar echt, je wordt er niet blij van.
De verdikking is een kneuzing en je beschadigt de weefsels blijvend, als je hiermee doorrijdt. Zet je paard volledig op rust, totdat het weg is.
Een paard met een zadeldrukking rijden, is dierenkwelling. Dat staat zelfs zo in de wet.
Eigenlijk vind ik het schandalig dat je als instructrice zo'n streek levert. Zij zou moeten zeggen; ik verkoop hem niet want hij past niet. Ze maakt misbruik van haar positie als ze hem niet terug wil nemen én ze geeft aan dat ze geen verstand van zaken heeft!
Jij moet stoppen met zadels op de gok te proberen en een goede zadelpasser/-maker inschakelen. Echt, een goed passend zadel is niet alleen het behoud van je paard, maar het rijdt ook zoveel fijner!
en uiteindelijk ben je goedkoper uit.