Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 11:15

Oke, de titel zegt het al een beetje...

Ik twijfel! Heb hiervoor nog geen rondgenaaide hoofdstellen gebruikt dus heb er geen ervaring mee.

Wat zijn jullie ervaringen met beide hoofdstellen?
Welke zou ik beter kunnen kiezen? Qua prijs heb ik niet veel verschil, de HB is nieuw iets duurder maar kan ik z.g.a.n. via Marktplaats goedkoper overnemen.

Dus! Brand los :D

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:00

ik heb een keer een HB gehad, maar vond de kwaliteit te wensen overlaten eigenlijk...
Heb nu 'n vrij dure (ik dacht van Chamberlain) en die is erg mooi, a;l zeg ik het zelf.
Maar ik denk dat de HH ook wel goed is en heeft een rondgenaaide sperriem! :D

saarie

Re: Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:06

Dankje voor je reactie!
Zou ik mogen vragen, wat vond je mindere kwaliteit aan het hoofdstel van HB?

Ik wil dit hoofdstel eigenlijk alleen op wedstrijd gaan gebruiken, hij heeft verder een prima hoofdstel :)

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:00

saarie schreef:
Dankje voor je reactie!
Zou ik mogen vragen, wat vond je mindere kwaliteit aan het hoofdstel van HB?

Ik wil dit hoofdstel eigenlijk alleen op wedstrijd gaan gebruiken, hij heeft verder een prima hoofdstel :)

Ik vind het leer vrij 'slap', niet echt een mooie kwaliteit vind ik, zeker niet voor het geld... :o
Ik had zelgf het gevoel dat het hoofdstel niet heel lang mee zou gaan, maar dat is puur gevoel en geen ervaring. :)

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:20

Ik heb voor mijn ene paard die van HH en voor mijn andere paard van HB. :)) Qua kwaliteit vind ik dat het niet veel uitmaakt, maar persoonlijk vind ik het hoofdstel van HH iets mooier. :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:05

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nog steeds een beetje :) ga er nog even overna denken. Rondgenaaide sperriem heeft inderdaad alleen die van HH, maar weet niet of ik dat nou wel of juist niet mooi vind :D hmm moeilijk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:52

Ik vond het leer van HH iets soepeler dan dat van HB. ;)

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:10

Ik heb precies hetzelfde probleem als TS, het enige wat ik nog jammer vind aan de HH is dat de teugels niet rondgenaaid zijn, het begin stuk zeg maar.

En is het nog steeds zo dat het hoofdstel groot uitvalt dus met cob kan je beter maar pony nemen met full beter cob ?

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:00

SusieQ87 schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem als TS, het enige wat ik nog jammer vind aan de HH is dat de teugels niet rondgenaaid zijn, het begin stuk zeg maar.

En is het nog steeds zo dat het hoofdstel groot uitvalt dus met cob kan je beter maar pony nemen met full beter cob ?

Isd dat zo? Wat stom zeg... Dat zou ik inderdaad ook niet echt mooi vinden. :o

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:10

SusieQ87 schreef:

Waar haal je dat vandaan? :) Is namelijk niet waar hoor, het hoofdstel wordt standaard verkocht met deels rondgenaaide teugels. Kun je ook zien op de voorbeeldfoto van het hoofdstel.

Ik heb beide hoofdstellen naast elkaar kunnen houden in de winkel en kwam tot de conclusie dat ik het hoofdstel van HH veel mooier vind. Vind zelf de rondgenaaide sperriem heel chique. De leerkwaliteit leek beter, glanzender en ook minder grof, vond ik. In het bruin is de kleur net iets roder dan de HB. Ik weet idd niet goed hoe het zit met de maten. Maar als ik mijn springzadel binnen heb wordt het voor mij de HH, zoals het er nu uitziet. :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 13:55

Bedankt voor jullie reacties!
Jeetje wat een twijfel :P Ik zit te denken om toch nog even door te sparen voor die van HH dan... Heb de HB via Marktplaats voor goedkoper gevonden, maar als ik het zo hoor is die van HH toch wat fijner :D

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:36

Moet er wel bijzeggen dat ik het over de bruine versie heb van het hoofdstel, aangezien ik daar naar op zoek ben. Nu maakt het in leerkwaliteit misschien niet uit maar de kleur geeft wel een indruk over het hoofdstel. Ik zou gewoon even gaan kijken en voelen, maar als je de HB voor (veel) goedkoper kan krijgen zou ik absoluut daarvoor gaan, ik denk dat het verschil ook weer niet zó groot is. Ze zijn alleen evenduur dus als ik een nieuwe moest kopen, zou ik toch voor de HH gaan. Maargoed, ik ben benieuwd!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:36

Ik heb de HB gebruik hem nu een jaar. Hij is nog steeds mooi.
Ik vind zelf de neusriem van de HB mooier (platter).

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:02

Ik heb net gemaild naar de verkoopster dat ik het HB hoofdstel overneem! Dus ik ben benieuwd naar de kwaliteit :D

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:05

ik heb ook een HB rondgenaaid en vind m SUPER! staat erg mooi en vind de kwaliteit ook super. Maar moet wel zeggen dat het hoofdstel erg goed onderhouden word. Regelmatig smeren en na elke keer dat ik ermee gewerkt heb, haal ik de vettige aanslag eraf, mocht die erop zitten.

Super veel succes ermee! Goede keuze ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:06

Ik heb mijn HB nu 14 maanden ofzo, en hij is echt nog in supergoede staat.
Ben er dan ook wel erg zuinig op, maar het is dus niet dat hij van normaal gebruik supererg slijt.

Nu heb ik voor mijn nieuwe paard opnieuw een HB hoofdstel gekocht omdat ik de kwaliteit erg goed vind

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:09

Ik persoonlijk vind de HB fijner :). Mijn HH kreeg snel scheurtjes in het leer en wou niet mooi glimmen (mogelijk een mindere levering geweest). De HB is heel soepel en met licht oppoetsen een hele mooie glans! Alleen het stuk dat aan de neusriem zit onder de kaak gaf bij mijn paard lichte schuurplekjes dis had ik opgelost met een kinbontje en heb nergens last mee van!
Zeker voor de prijs vind ik het een heel goed hoofdstel :)
En vooral de teugels vind ik een heel erg pluspunt! Ze zijn in het begin rondgenaaid in tegen stelling tot de HH en heerlijk soepel en precies de goede dikte/breedte!
Hier mijn HB wel met een andere frontriem heb de orginele eraf gehaald :)
Klik

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:12

ik heb 2 normale HB hoofdstellen en ik vind het superkwaliteit ben erg tevreden blijft mooi soepel het enigste nadeel is dat je na een tijdje het hoofdstel en dan met name de neusriem wat strkaker moet doen omdat dat nog wat uitzakt doordat het leer soepeler word voorderest bevalt het echt prima!!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:39

Fijn ook al die positieve dingen over het HB hoofdstel te horen! :D
@Amrah: Zat idd ook al aan zo'n kinbontje te denken (vind het ook mooi staan). En zie ik nou dat jij er rondgenaaide dressuurteugels bij hebt? Zaten die erbij? Want volgens mij heb ik op de verkoopfoto rondgenaaide springteugels...

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:45

Ik heb inderdaad rondgenaaide dressuurteugels :) Zo kreeg ik hem ook binnen.

Kinbontje is ook voordelig verkrijgbaar bij ooteman :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:53

Ik heb ook de HB, ben er erg tevreden mee. Is echt heel soepel :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 08:21

Ik hoop ook dat er rondgenaaide dressuurteugels bijzitten :) Zal haar eens even mailen... Springteugels vind ik toch minder fijn rijden.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:07

Jongens, misschien kunnen jullie mij helpen met mijn HB hoofdstel. Ik heb hem gekocht bij paard&stijl, samen met de wit onderlegde neusriem waarvan op de site staat dat hij bij het hb hoofdstel hoort. Maaar nu krijg ik de neusriem er niet af. Hoe doen jullie dat??

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:06

Babybel schreef:
SusieQ87 schreef:

Isd dat zo? Wat stom zeg... Dat zou ik inderdaad ook niet echt mooi vinden. :o

Bij Epplejeck hadden de teugels het wel! Mogelijk dat de andere winkel de teugels had omgeruild voor een klant ofzo :?

Maar kan iemand nog antwoord geven op de vraag over welke maat?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:33

NehnaDagmar schreef:
Jongens, misschien kunnen jullie mij helpen met mijn HB hoofdstel. Ik heb hem gekocht bij paard&stijl, samen met de wit onderlegde neusriem waarvan op de site staat dat hij bij het hb hoofdstel hoort. Maaar nu krijg ik de neusriem er niet af. Hoe doen jullie dat??

Je bedoeld denk ik dat je de gesp van de neusriem niet door de frontriem krijgt?