Zo zit ik dus op mijn zadel. En dan doe ik al redelijk veel moeite om mijn onderrug recht te maken (bekken te kantelen dus), maar daar moet ik zoveel moeite voor doen dat ik dat geen half uur kan vol houden.

Beugels langer of korter zetten lijkt allemaal niet te helpen.
Herkent iemand dit probleem? Wat voor zadel hebben de 'holle-rug-mensen' hier op bokt? Of zijn er mensen die dit probleem gewoon blijven behouden eender welk zadel ze gebruiken?

Het is inderdaad je bouw, dus er van af komen gaat niet. Ik moet zeggen, qua zadel prefereer ik echt iets met veel vrijheid: een vlakke tot halfdiepe zit, zodat je de ruimte hebt om te zitten en je hulpen te geven. Voor mij heeft een boomloos zadel ook wonderen verricht, maar dat is maar net wat je fijn vind rijden, en of het past bij wat voor discipline jij wilt rijden natuurlijk.
Ik heb al geprobeerd om mijn lichaam helemaal in houding te zetten die wordt aangeleerd als je begint te rijden, helpt niet, EN ik heb al geprobeerd om mijn lichaam complet te ontspannen, helpt niet, EN ... Ik wordt er wat moedeloos van.

Die past ook niet in een standaard Engelse 17 inch 
Misschien toch maar meer op mijn eigen gevoel afgaan dan en zoeken naar die zitbeenknobbels.