Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maris schreef:Nadeel Kieffer zadel is de kunststof boom. Als het zadel te warm wordt neergelegd ( b.v. in de auto met een wedstrijd ) kan de boom vervormen ( icm druk van buitenaf natuurlijk )
Ook door eenzijdig opstijgen schijnt een kunststof boom eerder krom te worden.
Zo is me tenminste verteld door een zadelmaker ....

incl mijn, inmiddels EX-zadelmaker.... Silviabol schreef:ik heb nu een kieffer Garmish op mijn paard maar die ligt helaas niet goed. Na een tijdje van alles geprobeerd te hebben blijkt dat de Kieffers gemaakt zijn voor smalle "bloederige" paardjes.
daardoor is de boom en vooral het stukje achter de boom richting de lepel snel te smal voor hollandse grote KWPN'ers
alleen heeft niet iedereen dat doorincl mijn, inmiddels EX-zadelmaker....
aslo schreef:Heb de indruk dat Kieffer nogal produktiewerk is en het echte vakmanschap daardoor wat in het geding komt.
), en zouden er nooit genoeg zijn om uberhaupt alleen al nederland mee te bevooraden. Álle zadels komen tegenwoordig uit de fabriek, zéker de bekende merken. lieke4quike schreef:aslo schreef:Heb de indruk dat Kieffer nogal produktiewerk is en het echte vakmanschap daardoor wat in het geding komt.
Dat denk ik ook wel, maar je gelooft toch zelf ook niet dat andere zadels niet in de fabriek worden gemaakt? Als ze al die zadels met de hand zouden maken, zouden ze kapitalen kosten (en dat doen ze toch al), en zouden er nooit genoeg zijn om uberhaupt alleen al nederland mee te bevooraden. Álle zadels komen tegenwoordig uit de fabriek, zéker de bekende merken.
Heel veel ruitershops hebben Kieffers op voorraad en anders bestellen ze er 1 en hebben deze in notime binnen. Ik denk dat de snelheid waarmee Kieffer kan leveren ook tevens hun zwakheid is. aslo schreef:lieke4quike schreef:
Dat denk ik ook wel, maar je gelooft toch zelf ook niet dat andere zadels niet in de fabriek worden gemaakt? Als ze al die zadels met de hand zouden maken, zouden ze kapitalen kosten (en dat doen ze toch al), en zouden er nooit genoeg zijn om uberhaupt alleen al nederland mee te bevooraden. Álle zadels komen tegenwoordig uit de fabriek, zéker de bekende merken.
Eh, er worden zat zadels met de hand vervaardigd en ja idd zijn die veelal wat duurder, maar de kwaliteit is dan ook beter.
[url]En zo goedkoop vind ik bepaalde modellen nou ook weer niet[/url], in die prijsklasse zijn er dan echt wel betere te vinden vind ik persoonlijk. Denk dat je zelf je antwoord ook al geeft als je zegt: [url]er zouden er dan nooit genoeg zijn om heel NL mee te bevoorraden[/url];) Heel veel ruitershops hebben Kieffers op voorraad en anders bestellen ze er 1 en hebben deze in notime binnen. Ik denk dat de snelheid waarmee Kieffer kan leveren ook tevens hun zwakheid is.
lieke4quike schreef:Een ding snap ik niet aan je bericht.... Dat 'er nooit genoeg zouden zijn in nederland', wat zou dat in jou ogen moeten zeggen dan? Ik zie het alleen maar als feit dat het nu eenmaal niet meer zo gaat als vroeger