Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nee dankje (gelukkig had die wel een sterke boom...) Hoofdstellen ook niet. Idem om het onderhoud, en omdat hij voor mijn paard goed op maat staat, heb ik liever geen geklooi aan. Tja een keer peesjes etc. dat leen ik wel uit. Maar zadel en hoofdstel nooit. Hilda79 schreef:Zadel in kwestie is van mij en is voor mij en vorige bijrijdpaard gemaakt. Paard staat te koop en ik kan het niet om nog te rijden en telkens te denken misschien is dit de laatste keer. Dus heb nu al mijn spullen hier.
Nu kwam het verzoek om mijn zadel terug te brengen omdat ze het paard nu zelf moeten rijden.
MLoeser schreef:Hmmm, Dus jij hebt een zadel voor het paard laten maken, en de eigenaar wil dat zadel nu terug, zolang het paard nog van haar is. Daarna krijg je het terug. Dat begrijp ik uit je verhaal, klopt dat?
Plaisir schreef:Nee, ook niet aan een goede vriendin.
Heb al is een keer een hoofdstel uitgeleent en kreeg hem stuk terug(paard ging ermee schuren en bleef haken), blij dat het zo'n goedkoop prul ding was en niet een dure.

meisje2000 schreef:Om even een antwoord te geven op de ts, Ik zou mijn zadel of wat dan ook ook NIET uitlenen want voor je het weet is het kapot en zit je zelf zonder.
Ook al is het zadel voor dat specifieke paard gemaakt dan nog zou ik het niet doen.
Ik vind het dan wel weer raar dat de eigenaar zelf geen passend zadel heeft voor zijn of haar eigen paard.
Ik vind niet dat de verzorger die een zadel laart aan passen voor het paard ook verplicht is zijn of haar zadel uit te lenen zodat de gene zelf rijden kan.
Mijn antwoord dus nee ik zou het niet uitlenen.
Je werkt er hard voor om zo'n zadel te kunnen betalen en zou dan ook niet het risico willen lopen dat een ander het kapot kan maken.