Wil graag ervaringen weten, hoe soepel is het leer, van welk merk ik je hoofdstel en valt deze groot of klein ?
Dus welk hoofdstel raad jij aan ?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Peelie schreef:dan zou ik op de site van kieffer kijken
maar je vraagt iets te koop. daarom heb ik getemt
en even op harry's horse kijken
Voor bestellen kan je ook op ooteman kijken en huppa.nl... zou ik zeker even doen

MarissaM schreef:idd ooteman heeft mooie leuke hoofdstellen
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=48 ... =Vantaggio Hoofdstel Grazioso Zwart
bij divoza hebben ze ook leuke en anders even via mp zoeken ?
welke maat zoek je ?
ik heb zelf een dobert hoofdstel maar geen rondgenaaide,,,leer is zeer soepel en fijn maar prijzig ( via mp kan je mischien goedkopere vinden
) heb even zitten zoeken en heb iets gevonden 

MarissaM schreef:ohh haha dan kan ik je niet verder helpenik heb zelf een dobert hoofdstel maar geen rondgenaaide,,,leer is zeer soepel en fijn maar prijzig ( via mp kan je mischien goedkopere vinden
) heb even zitten zoeken en heb iets gevonden
http://link.marktplaats.nl/280670281
mooi! Ken alleen het merk Hubertus niet goed! Is dat een beetje ok? 
Misty_MMS schreef:even offtopic, maar ik vraag me al een tijdje af wat een ''rondgenaaid'' hoofdstel is??? Iedereen schijnt ze tegenwoordig te willen hebben...
Misty_MMS schreef:even offtopic, maar ik vraag me al een tijdje af wat een ''rondgenaaid'' hoofdstel is??? Iedereen schijnt ze tegenwoordig te willen hebben...

heb er zelf geen ervaringen mee

SusieQ87 schreef:_Lott schreef:qua kwaliteit raad ik HB af
heb zelf een hubertus. maar Harry's horse is ook erg mooi
Maar nu lees ik dat HH groot uitvalt ? Ik heb cob nodig, zou ik dan pony moeten hebben ? :s
Of is dat inmiddels aangepast bij de fabrikant ?

Alane schreef:Ik vind rondgenaaid wel mooi, maar niet bij ieder paard.. sommigen hebben dan zo'n blotekontenuitstraling.
Wat ik dan ook jammer vind is het gedeelte achter de oren dat dan zo breed wordt...
Ik houd van sysmetrisch.. zowel links als rechts evenveel gespen
Bij rondgenaaid, zouden dan alle gespen achter de oren moeten komen, ook die van de neusriem...
IS het hoofdstel wat ruim en je hebt rondgenaaid met de sluiting van de neusriem opzij, dan hangt daar zo'n flap over dat je het rondgenaaide niet meer ziet, en dat vind ik dan ook lelijk.
Net als de sperriem, zou dan ook rondgenaaid moeten zijn...
btw, we hebben wel een rondgenaaide, van de schumacher met lage neusriem, en die is echt fijn en soepel...
)