Merano zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien79

Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:11

Hallo,

Ik weet dat er al heel veel gepraat werd over alle Merano zadels, zowel over het dressuurzadel Merano Toronto als over het springzadel Merano Swift.
Ik wil toch nog even laten weten dat niet iedereen enkel maar de negatieve commentaar moet lezen. Als je door de vele artikels leest en verder kijkt dan de eerste 2reacties, dan zie je ook dat er mensen zijn die tevreden zijn over de Merano zadels.
Zelf heb ik een dressuurzadel van Zadelmarkt, en een springzadel. Ik heb ook een Westernzadel van bij hen. Ik moet zeggen dat ik van alle 3 tevreden ben.
Natuurlijk heb je geen zadel waar je 5 keer per week mee moet trainen, en dan de zondag nog even een wedstrijdje mee moet rijden. Maar je hebt wel een super zadel om eens per week of 2x per week ofzo mee te rijden. Dit zijn echt zadels bedoel voor de recreatieve ruiter. Wat dacht je anders van een zadel van 300€ ... dat je dezelfde kwaliteit hebt dan een Kieffer ofzo? Al moet je wel weten, ik heb een vriendin die een winkel heeft in paardenmateriaal, die ook de grote merken verkoopt, en als je dan zou weten wat het verschil is tussen inkoop & verkoopprijs ... Ja, je hebt toch compassie met die sukkelaars die zoooo veel geld neerleggen omdat ze dan denken dat ze een zadel hebben die 10 keer beter is omdat het zogezegd ook zoveel meer kost.... Echt ongelooflijk hoeveel marge daartussen zit ...
Dit heb je ook minder met de Merano en Mustang zadels enzo, je vind niemand die deze zadels verkoopt in hoofdberoep... de marge is gewoon niet groot genoeg, mijn vriendin verkoopt deze niet, gewoon, omdat ze zot zou zijn om de marge van zo'n duur zadel te laten liggen...

En sites zoals deze hier, die doen haar winkel nog beter draaien, hoe meer negatieve commentaar, hoe beter voor de merken.

En dan nog 1 opmerking, iedereen zegt dat het beter is om een okkasie zadel te kopen, dan een nieuw passend zadel Merano ofzo ... Wel heeft er dan nog nooit niemand gehoord van het aanpassen van een zadel aan de rug van je paard??? Dus een okkasie zadel is niet altijd een goede oplossing hoor, tenzij je 2 identieke paarden vind natuurlijk ....

Waar ik sommigen wel gelijk in moet geven zijn Wintec zadels... de verstelbare boom is echt wel goed voor verschillende paarden.

Zo, nu ben ik toch even mijn mening kwijt, en wil ik de mensen vragen die interesse hebben in een Merano zadel, toch even je eigen profiel te bekijken, en als je een hobby ruiter bent en je wil toch een leuk zadel, dan zijn de Merano's niet altijd zo slecht als ze zeggen hoor...

Want wees nu eerlijk, zou jij graag toegeven aan anderen dat hun zadel van 300€ ook goed is, tenzij jij zo'n 1500€ neergelegd hebt voor een zadel.... Iemand die met een Mercedes rijd, zegt ook niet dat je met een Citroen even goed 120 kan rijden... er is verschil, maar je moet het uitmaken voor jezelf ;)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:13

Goh vast de eigenaar van zadelmarkt?
Laatst bijgewerkt door Wesco op 30-09-09 20:21, in het totaal 3 keer bewerkt

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:16

sorry hoor, maar heb je wel is de foto's gezien van een zadelmarkt zadel wat uit elkaar gehaald is..
Die zadel zitten niet goed in elkaar, ookal zou ik rereatief rijden, ik hoef de rug van mijn paard niet kapot te hebben.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:16

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 16-04-22 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:17

Ik heb zelf ook een merano toronto, en zal je eerlijk zekken heb nog nooit zo heerlijk gezeten, ook kwalitatief vind ik hem erg goed, in Amerika schijnt dit een Amerk te zijn en NIET zoals hier de B merk

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:18

Ik zou er nog niet opstappen al zou ik maar 5 minuten per maand rijden.
Heb inderdaad ook dat uit pluis topic gezien en ja, dan betaal ik inderdaad met alle liefde wat meer voor een goed zadel.

Cadaz

geen idee of t de iegenaar is zal wel niet

maar kern van waarheid zit er wel in :)

er zitten ook goede zadels tussen
wat het grootste probleem is bij zadelmarkt zadels is dat de boom scheef is

maar zoals ik al zei er zitten ook goeden bij en je moet mazzel hebben

overigens vind ik het geen lelijke zadels om te zien, ik heb er alleen geen ervaring mee hoe ze zitten enzo

Armani88

de reactie van Meissielief vind ik een beetje kinderachtig !

Precies wat biancavos zegt ook recreatief rijdende ruiters willen geen verkeerd liggend zadel hebben !

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:19

meissielief schreef:

Dat dacht ik ook direct _O-

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:19

Ik heb dat andere topic ook gezien en ik moet je zeggen dat ik er niet vrolijk van werd.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:21

_Daniella schreef:
er zitten ook goede zadels tussen

Maarjah je verwacht toch dat een nieuwe sowieso goed is?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:21

Ik heb dat topic ook gezien.. Om te huilen.. :\

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:22

ja zou je wel verwachten maar zoals ik eerder zij bij zadelmarkt is dat afwachten

want je hoort zoveel dat de boom scheef is

maar je hoort ook verhalen dat sommige tog wel goed liggen!
en idd fijn zitten

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:30

Ik wil best geloven dat er soms een goed zadel tussen zit.

Maar ik wil het risico niet lopen één van de zovele ***** zadels op mijn paard te leggen en dat zou m.i. iedereen ervan moeten weerhouden dit soort prul op zijn paard te leggen.

Heb je geen geld voor een goed, passend zadel, dan moet je met intensief rijden wachten tot je het wél hebt. Simpel zat.

Maar dat wil niet zeggen dat een goed, passend zadel altijd kapitalen hoeft te kosten of dat duurder altijd beter is. Een tweedehandsje in goede staat dat goed past is prima en hoeft niet duur te zijn. Da's beter dan je zuurverdiende centjes te spenderen aan een zadel dat een soort lot uit de loterij is: kost geen drol, maar dan heb je ook één op de honderd kans op een redelijk zadel....

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:33

Merano is geen B merk, Kentaur etc zijn B merken. Merano is eerder een E merk.

Afgezien van leer kwaliteit (waar je als recreatie ruiter inderdaad op kan besparen) zijn het vooral de kwaliteit van de vulling en boom die een zadel een goed zadel maken. En daar komen de meeste B merken al niet bij in de buurt, laat staan zadels van nog mindere kwaliteit.

Evelien79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:50

biancavos schreef:
sorry hoor, maar heb je wel is de foto's gezien van een zadelmarkt zadel wat uit elkaar gehaald is..
Die zadel zitten niet goed in elkaar, ookal zou ik rereatief rijden, ik hoef de rug van mijn paard niet kapot te hebben.

Ja, en heb je al eens iemand gevraagd om een Kieffer ofzo uit elkaar te halen???? dat wordt gewoon niet gedaan omdat iedereen ervan uitgaat dat dit een goed zadel is...

+ dat er bijkomt dat de meeste die commentaar geven, het van horen zeggen hebben ... wat ook wel jammer is natuurlijk.

Ik beweer zeker niet dat ze beter zijn hé, zelfs niet dat ze even goed zijn, maar wel dat ze niet zo slecht zijn zoals velen beweren en velen die het horen zeggen hebben.

Evelien79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:53

liefhelietje schreef:
meissielief schreef:

Dat dacht ik ook direct _O-

Neen hoor, zeker niet, daar hou ik me niet mee bezig, paardrijden is mijn hobby, en dat moet zo blijven ook.
Ik hou er gewoon niet van dat alleen de negatieve punten belicht worden, terwijl er zoveel vergelijkingen gemaakt worden met duurdere zadels, waar nog nooit niemand een test mee gedaan heeft ...
En zoals ik al zei, je zou eens moeten weten hoeveel marge er zit tussen de duurdere zadels, daar gaan je duur verdiende centen ... allemaal naar de marge, reclame, winkelinrichting, ...
Nogmaals, ik beweer niet dat de echte merk zadels niet beter zijn, ik wil er alleen maar de nadruk op leggen dat ze niet noodzakelijk 5 keer beter zijn omdat ze 5 keer meer kosten ...

Elise_K

Re: Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:56

Evelien79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:02

lieziej schreef:

Dit gaat dan ook om een Uncle Tom zadel, en niet om een Merano zadel.

Het is niet omdat ze bij Zadelmarkt de 2 merken verkopen, dat je daarom dezelfde producten over dezelfde kam moet scheren?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:10

Evelien79 schreef:
lieziej schreef:

Dit gaat dan ook om een Uncle Tom zadel, en niet om een Merano zadel.

Het is niet omdat ze bij Zadelmarkt de 2 merken verkopen, dat je daarom dezelfde producten over dezelfde kam moet scheren?

Het gaat wel over de goedkope(re) zadels. En je hebt zelf aangegeven dat de Merano zadels qualitatief minder zijn (Niet geschikt voor elke dag rijden)

Evelien79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:20

Het gaat wel over de goedkope(re) zadels. En je hebt zelf aangegeven dat de Merano zadels qualitatief minder zijn (Niet geschikt voor elke dag rijden)[/quote]

Het gaat inderdaad over 1 type goedkopere zadels... ik ben van mening dat je hierop niet je oordeel kunt vellen over alle goedkopere zadels, maar iedereen heeft zijn mening natuurijk.

Natuurlijk ben ik akkoord dat ze kwalitatief wel iets minder zijn, het zou nog maar dat tekort zijn dat je zoveel meer betaald, en zelfs geen beetje kwaliteitsverschil zou hebben ...
Dus inderdaad, ik heb mijn zadels nu al enkele jaren, en rij hier recreatief mee, ik ben er zeker van moest ik hier iedere dag intensief enkele uren mee rijden, dat mijn zadel al veel meer versleten zou zijn ... maar dat is logisch ook. Ik denk wel dat de mensen die een goedkoper zadel kopen zich er bewust van zijn dat dit voor recreatief gebruik is, en niet om dagelijks 3 uur mee te rijden. Daarom zoeken mensen ook een goedkoper zadel dacht ik (enfin, dat is toch waarom ik er 1 zocht).
En ik ben zoals vele anderen wel tevreden over de prijs kwaliteit van de zadels, alleen komt de negatieve kant altijd boven. Mensen zijn enkel geinteresseerd in negatieve zaken natuurlijk als het op zo iets aankomt. Toch, als je al de artikels leest die over een Merano zadel verschenen zijn, zie je ook tevreden mensen reageren hoor, alleen weegt dit niet op tussen de reacties van iedereen die negatieve dingen gehoord heeft van iemand.

Je zou de reacties moeten kunnen selecteren van mensen die effectief ervaring hebben met het zadel, en niet enkel dingen gehoord of gelezen hebben, ik denk niet dat er nog zoveel zouden overblijven. uiteraard zouden er nog zijn, maar toch zoveel niet hoor, wees daar maar zeker van ;)

liefhelietje

Re: Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:38

noujah de reden dat wij dus niet allemaal zelf ervaring hebben met een Merano zadel is omdat we zulke slechte ervaringen horen! En dan koop je zo'n zadel dus niet. Hoorden we die niet, dan zou ik misschien ook wel op een Merano rondrijden? En zeg nou zelf, het moet toch geen loterij worden of je wel of geen scheve/kromme boom hebt?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:40

wij hebben ook zn zadel ;)
en mij bevalt hij goed.
ligt heel fijn :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:47

Evelien79 schreef:
En dan nog 1 opmerking, iedereen zegt dat het beter is om een okkasie zadel te kopen, dan een nieuw passend zadel Merano ofzo ... Wel heeft er dan nog nooit niemand gehoord van het aanpassen van een zadel aan de rug van je paard??? Dus een okkasie zadel is niet altijd een goede oplossing hoor, tenzij je 2 identieke paarden vind natuurlijk ....

Dus? Een tweedehands Kieffer zadel kun je aan laten passen op je paard. Weet niet of dat voor een al dan nieuwe Merano ook het geval is, maar ik zou er niet aan gaan pulken. Bovendien kan dat Merano zadel bij de aanschaf goed liggen op je paard, dan daarna maar eens kijken hoe goed de wol houdt. En als je paard zijn bespiering verandert, ook maar eens kijken hoe goed je een Merano aan kan passen.

En zoals al eerder gezegd Merano is geen B merk maar inderdaad een E merk....

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:52

Een mercedes zit toch beter onder mijn kont dan een citroën, ondanks dat ze beide de 120 km per uur kunnen halen :D.

Heb ook eens gekeken naar zo'n zadel, het leer was duidelijk minder dan mijn merkzadel. Ook hoor je veel ervaringen met scheve bomen etc, iets wat je met een goed merk toch een kleine/geen kans op hebt. Een kennis van me had zo'n dressuurzadel (geen idee welk type of waar gekocht) maar als je zag hoe snel dat ding sleet, was het nog niet eens die €300 waard..Na 3 keer rijden waren er al slijtageplekken. Weet niet of dat normaal is voor dat merk, maar ik waag het er liever niet op :).