Ik weet dat er al heel veel gepraat werd over alle Merano zadels, zowel over het dressuurzadel Merano Toronto als over het springzadel Merano Swift.
Ik wil toch nog even laten weten dat niet iedereen enkel maar de negatieve commentaar moet lezen. Als je door de vele artikels leest en verder kijkt dan de eerste 2reacties, dan zie je ook dat er mensen zijn die tevreden zijn over de Merano zadels.
Zelf heb ik een dressuurzadel van Zadelmarkt, en een springzadel. Ik heb ook een Westernzadel van bij hen. Ik moet zeggen dat ik van alle 3 tevreden ben.
Natuurlijk heb je geen zadel waar je 5 keer per week mee moet trainen, en dan de zondag nog even een wedstrijdje mee moet rijden. Maar je hebt wel een super zadel om eens per week of 2x per week ofzo mee te rijden. Dit zijn echt zadels bedoel voor de recreatieve ruiter. Wat dacht je anders van een zadel van 300€ ... dat je dezelfde kwaliteit hebt dan een Kieffer ofzo? Al moet je wel weten, ik heb een vriendin die een winkel heeft in paardenmateriaal, die ook de grote merken verkoopt, en als je dan zou weten wat het verschil is tussen inkoop & verkoopprijs ... Ja, je hebt toch compassie met die sukkelaars die zoooo veel geld neerleggen omdat ze dan denken dat ze een zadel hebben die 10 keer beter is omdat het zogezegd ook zoveel meer kost.... Echt ongelooflijk hoeveel marge daartussen zit ...
Dit heb je ook minder met de Merano en Mustang zadels enzo, je vind niemand die deze zadels verkoopt in hoofdberoep... de marge is gewoon niet groot genoeg, mijn vriendin verkoopt deze niet, gewoon, omdat ze zot zou zijn om de marge van zo'n duur zadel te laten liggen...
En sites zoals deze hier, die doen haar winkel nog beter draaien, hoe meer negatieve commentaar, hoe beter voor de merken.
En dan nog 1 opmerking, iedereen zegt dat het beter is om een okkasie zadel te kopen, dan een nieuw passend zadel Merano ofzo ... Wel heeft er dan nog nooit niemand gehoord van het aanpassen van een zadel aan de rug van je paard??? Dus een okkasie zadel is niet altijd een goede oplossing hoor, tenzij je 2 identieke paarden vind natuurlijk ....
Waar ik sommigen wel gelijk in moet geven zijn Wintec zadels... de verstelbare boom is echt wel goed voor verschillende paarden.
Zo, nu ben ik toch even mijn mening kwijt, en wil ik de mensen vragen die interesse hebben in een Merano zadel, toch even je eigen profiel te bekijken, en als je een hobby ruiter bent en je wil toch een leuk zadel, dan zijn de Merano's niet altijd zo slecht als ze zeggen hoor...
Want wees nu eerlijk, zou jij graag toegeven aan anderen dat hun zadel van 300€ ook goed is, tenzij jij zo'n 1500€ neergelegd hebt voor een zadel.... Iemand die met een Mercedes rijd, zegt ook niet dat je met een Citroen even goed 120 kan rijden... er is verschil, maar je moet het uitmaken voor jezelf

.