Deken prijs ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Deken prijs ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 15:06

Zie soms mensen langs komen met de prachtigste dekens..maar die prijs! Daar schrik ik vaak van :o

Wat vind jij nou een normale prijs voor een deken? Zelf vind ik dekens van 100 euro toch wat te ver gaan (zover reikt mn budget niet :+ ) maximaal 50 euro is bij ons een beetje de normale prijs. Wat betalen jullie voor je dekens?

Ben benieuwd ;)

lausan

Re: Deken prijs ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:01

Ik heb alleen maar Horseware dekens en die kosten wel meer dan 100euro ;)
Maar die hebben wel een perfecte pasvorm en gaan jaren mee.

Ik geef liever 1x een boel geld uit aan een goede deken dan vaker een beetje aan een minder goede deken.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:02

100 euro vind ik ook vrij normaal hoor je hebt ze zelfs over de 200 euro.. dat vind ik dan weer iets overdreven want voor 100 euro heb je een prima deken :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:04

100 euro voor een regendeken en rond de 200 voor een dikke waterdichte winterdeken. Het is veel geld maar dan
heb je ook een goede deken die lang meegaat en een goede pasvorm heeft.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 20-09-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:04

Ik heb een eczeemdeken van 185 euro, dat is belachelijk duur vind ik, maarja ze moet hem wel hebben.
Winterdekens doe ik niet aan. :')
En ik heb net een zweetdeken aangeschaft voor 29 euro. :)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:06

Het ligt eraan, ikvind de horseware dekens super, maar die haal je niet onder de 100,- euro. Maar daarintegen zijn ze wel erg sterk en gaan ze lang mee :j

Het varieerd bij mij dus echt heel erg, want als ik een leuke winterdeken in de actie is of niet zo duur maar wel erg degelijk dan zou ik hem echt niet laten liggen omdat ik persee een dure deken van horseware wil.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:07

heb je het over staldekens of over buitendekens?
ik heb alleen maar buitendekens, voor een 0grams deken ga ik niet boven de 100euro, voor een 300grams deken ga ik niet boven de 150euro, voor die prijs heb je aardig goede dekens.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:10

Mijn dekens zijn over het algemeen veel duurder dan 100 euro.
Dat lijkt een hoop geld maar de meeste goedkopere dekens gaan veel minder lang mee, de waterdichtheid is niet al te best en de pasvorm is vaak ook minder. Ik scheer mijn paarden dus een goede deken is geen luxe maar nodig. Goedkoop is in het geval van dekens vaak duurkoop.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:13

Ik moet nu op zoek naar een 0 grams regendeken, maar ik ben echt niet van plan om meer dan 80 euro uit te geven.

De prijzen van sommige dekens zijn echt niet normaal!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:14

100 euro vind ik ook 'normaal' voor gevoerde waterdichte dekens.

Voor een zweetdeken ga ik ook geen €100 oid uitgeven, meestal zitten die rond euro'tje of 20 :)

Mizora

Ik zie mezelf dan wel de rambo duo kopen eigenlijk. Dat is wel een deken voor 400 euro maar die gaan superlang mee en met een aantal onderdekens (die er aan vast gaan, 1 zit al bij deze prijs inbegrepen) kan je van 100 tot 500 gram gaan.

bfsunshine

Ik heb eigenlijk alleen maar echt goede waterdichte dekens die ik gebruik, heb wel een aantal anderen, die ik erbij gekregen heb toen ik hem kocht, maar ik houd niet van dat gewissel, dus heb nu alles waterdicht. Maar een goede waterdichte deken kost al snel rond de 150.. Mijn 0grams was 60, dat was eigenlijk de goedkoopste. Eigenlijk wil ik nu een beetje afbouwen met dekens, dus elke winter steeds wat dunner, en zolang mogelijk zonder, want vind die dingen verschrikkelijk, en het is niet echt bepaald natuurlijk. En daarnaast vind ik een teddyvachtje leuk(A). Mijn paardje zweet toch niet snel en veel, en ik rijd veel buiten, dus een vachtje is wel nodig dan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:33

Mijn duurste deken is 180 euro en dat is een exceem deken, de andere dekens zijn regendekens en daar was de duurste 65 euro van.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:57

€170,- om precies te zijn :P alleen heb ik de mijne voor minder 2de hands gekocht of in een grote aanbieding en was ik per stuk €75,- ongeveer kwijt. Dit zijn de Pessoa dekens de dekens die ze in de winter bijna de hele tijd op hebben.

Voor regendekens(0gram) geef ik niet zoveel uit die koop ik 2de hands of in een grote uitverkoop of zo en geef ik afhankelijk van het merk geld uit. Ik heb een harry's horse voor €15,- gekocht maar komt er ook een bucas voor €50,- . Deze hebben ze vaak niet zoveel op.

Staldekens koop ik nieuw voor +/- €40,- . Dit zijn over het algemeen reserve dekens.

Fleecedekens kosten nieuw maar €10,- of zo dus die koop ik ook gewoon nieuw.

Goede kwaliteit staat bij mij voorop en alleen uitsparen waar het kan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:10

ligt aan de deken

maar 30/40 euro voor een GOEDE zweet deken

of 80/120 euro voor een regen winter stal of vliegen deken

daar moet je al een goede deken voor kunnen krijgen
sterk en met een gode pasvorm

heb momenteel een paar dekens in de aanbieding die normaal rond de 120 zijn
en dat zijn ze niet voor niks
en moet zeggen dat ik per mail biedingen krijg
die echt alles slaan ...

heb zelf een 85 euro fleece gevoerde deken in gebruik
al jaaaaaren nog steeds waterdicht en heel
ondanks 2 mee spelende paarden
die die kleine soms aan de deken optillen :')

heb zelf een goedkope fleecedeken
kreng is geen cent waard , echt zo'n doorkijk fleecje
aan de andere kant heb ik er ook 1 voor een tientje
die koopik in partijen in maar ja geen singels
das wel weer goede kwaliteit

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:24

zijn die dekens dan egt zo duur? :+ jeetje zeg.. dan weet ik ze wel goed te vinden,maar als de kwaliteit dan egt super is heb ik daar natuurlijk ook best een euro of 100 over. Nadeel is : mijn pony sloopt alles op onverklaarbare manier vandaar :Y)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:27

mijn regendekens waren allemaal niet zo duur. rond de 50 euro ongeveer, en zijn hele fijne dekens.
verder heb ik een 150 grams die koste ongeveer rond de 100 euro en een bucas 300 grams die koste me 190 euro. maar die gaat echt al jaren mee en is niet stuk te krijgen! dus die was zn geld dubbel en dwars waard.

juist als je pony alles sloopt kan je beter voor een goede kwaliteit deken gaan, je hebt van die dekens die niet verder kunnen scheuren als er een gaatje zit. maar deze dekens kosten wel vaak wat duurder.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:20

@ Mel: als je op zoek bent naar een goede regendeken 0 gram
moet je ff kijken bij de paardendrogist die heeft de horseware deken 0 gram voor 49.95 in de aanbieding
en ook Ooteman heeft die zelfde deken in de aanbieding.
sowieso is het goed om even te googelen als je een deken zoekt er zijn vaak hele goede aanbiedingen te vinden op internet

voor een goede winterdeken kom je vaak niet onder de € 100.-
met uitzondering van de horseware dekens die je voor minder dan € 100,- kunt vinden

maar als je niet zo veel te besteden hebt kun je ook een merkloze/eigenmerk deken kopen die zijn vaak goed van kwaliteit en niet zo duur als de andere

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:22

ik heb dekens vanaf 70,- van HH
een S&K van 139,- en een weatherbeeta 2de hands voor 60,- allemaal waterdicht

wat de meesten al zeggen als je een goede deken wilt kost deze ook wat ;) 600D zijn goede sterke dekens maar je hebt er ook van 1200D of meer deze zijn het beste maar ook een stuje duurder dan 100,- :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:26

Regendekens onder de €100,- Winterdekens onder de €150,-
Dan heb je meestal prima kwaliteit te pakken die ook gewoon lang genoeg meegaan. Al zijn sommige merken een beetje vergeten hoe het werkt, dure dekens die na 1 seizoen al kapot zijn terwijl mijn pony niet bepaald lomp met haar dekens omgaat.
BR ben ik het meest tevreden over, heerlijke deken en past perfect op mijn pony :j

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:28

Ik heb dekens van rond de €60,- meestal, soms zelfs goedkoper. Ik heb voornamelijk HH dekens, die zijn prima. Passen goed, zijn sterk en goed waterdicht. Mijn paard is geen dekensloper dus dat is wel prettig, dan gaat een goedkope deken ook lang mee. En áls ie 't dan een keer begeeft is het ook niet zo erg, want zo duur was ie dan toch niet.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:27

bedankt allemaal voor de reacties nu weet ik de gemiddelde bokker zo'n beetje betaald voor zijn dkens! hier heb ik wat aan! :D

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:29

ik heb deken van Qhp gekocht, was in de aanbieding..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:41

Heb vorig jaar een première-fleeceje in de aanbieding voor 20€ gekocht ; niks kwaliteit!
Heb een winterdeken van Harry's Horse, al 3 jaar elke winter dag in dag uit opgehad en nog helemaal mooi, kostte 60-70€.
Dan heb ik een zomerdeken van ook ongeveer 60€ fzo, súper kwaliteit, weet zo het merk niet..
En dit jaar heb ik er 2 nieuw gekocht :
een fleece van HH voor 32,50€ en een fleece-gevoerde regendeken voor 65€.
Ohja, afgelopen zomer een vliefendeken van QHP, dag en nacht, helemaal gesloopt..Was 60€.
Voor volgend jaar al een vliegendeken gekocht voor de helft van de prijs: 22€..
Die móet ze echt hebben omdat ze allergisch is,
maar we kopen liever elke zomer een nieuwe in de aanbieding dan één bucas voor 160(!)€,
die hebben andere bij ons op stal, maar ook die zijn helemaal gesloopt!

Kortom, geef ik dus aan een deken niet meer als 70-hooguit 80€ uit!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:53

Het licht er een beetje aan.
Want sommige dekens geef ik meer aan uit dan anderen.

Zo kostte mijn ongevoerde regendeken 90 euro. Maar ik vind dat je van regendekens een goede moet hebben. Anders heb je straks dat ze niet helemaal goed waterdicht zijn, of snel kapot gaan!
De ongevoerde regendeken gaat bij mij over alle dekens heen.

Fleecedekens verschilt. Ik heb ze in de prijsklasse's van 25 tot 45 euro. Goedkope zonder buiksingels, de duurdere met buiksingels, en 1 met hals!

Winterdekens verschilt ook. De mijne was niet zo duur. 40 euro. Maar als ze naar buiten gaat dan gaat de regendeken (ongevoerd) erover!

Ik vind het altijd wel belangrijk dat dekens van goede kwaliteit zijn.