Banaansingel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:13

Ik heb een nogal rondbuikige haf waardoor mn zadel dreigt naar voor te schuiven.
Het zadel past hem, maar na het rijden zit de singel tss zn oksels (bij wijze van spreken).

Ik wou eerst een staartriem proberen, maar dat raden velen me af.
Nu hebben er mij enkelen zo'n banaansingel aangeraden, zo'n anatomisch gevormde singel.
Ik ben nu al een aantal dagen mezelf aan t verdiepen in deze singels, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben die ene van Prestige aangeraden http://www.dragonflysaddlery.co.uk/larg ... /a42_L.jpg
Deze zou écht datgene zijn wat ik zoek, maar helaas, hij begint maar vanaf lengte 60. Ik heb er ene nodig van 50, max. 55.

Hier op bokt las ik ook enkele goede ervaringen met die van Mattes
http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... _1360.html

Kentaur blijken de meningen verdeeld, alsook Pfiff.

Ik ben naar eentje op zoek die ik het liefst ergens in BE kan halen of laten versturen. Deze singels zijn nie zozeer van de goekoopste, dus ja, tel daar dan nog es de verz.kosten bij vanuit NL :?

Wie kan me helpen met ervaringen, meningen, ...?
Welk merk singel hebben jullie en ben je er tevreden van of juist niet?

Liefst geen neopreen. Voorlopig heeft Amigo niet echt conditie meer waardoor zo'n neoprenen gaat glijden van de moment dat hij grof zweet.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:15

Ik heb een leren van Kieffer, super fijn ding. Mijn paard met zeer gevoelige huid en houdt haar huid zelfs heel als ze zweet met de singel. :)
Hij kostte €86,- en ze hadden hem in ontzettend veel verschillende maten.

Liselot

Re: Banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:51

ik heb er één van kentaur, in bruin leer en hij bevalt mij echt super. kwaliteit is helemaal perfect.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:07

Ik heb een WoW singel, die is ook leverbaar in maatje 50 :j
Super kwaliteit, ideaal met de rubbertjes bij de gespen (waardoor aansingelen een stuk gemakkelijker wordt) helaas alleen wel vrij prijzig :o
en daardoor ws niet echt in jou prijsklasse (180 euro.... maar dan wel in vrijwel exact de kleur die jij wil, mogelijk in heel veel kleuren combinaties)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:48

Oei, 180 is idd wel erg duur vor een recrearuiter en -paard als wij. Ik wil gerust wat meer geven, want ik wil dan ook kwaliteit. Maar ver 200 € vind ik wel teveel, ja :))

Bruin, ja zou wel mooi zijn :D Ik eb een bruin zadel.

Kieffer is een goed merk, maar heb nog zo geen anatomische singel gezien ervan. ......gaat es googlen......

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:17

anatomisch en een banaansingel is niet hetzelfde..
de 2 singels die jij laat zien zijn allbei anatomisch, een banaansingel loopt echt in een boog, dit zorgt ervoor dat je zadel op de goede plaats blijft liggen als de singelplek verder naar voren ligt als de zadelplek (wat vaak is bij paarden met een buikje).

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:20

Ow, ok. Thx :D Weet ik ook weer bij.
Er zijn lijk 1001 singels en soorten.... Tegen dat ik weet welke ideaal zal zijn voor mn paardje én mn zadel.

Dus, diegene die ik bovenstaande toonde, is niet tgeen wat ik nodig heb? Dan is het meer écht zo'n boog dat ik zoek?

_Nicky schreef:
Ik heb een leren van Kieffer, super fijn ding. Mijn paard met zeer gevoelige huid en houdt haar huid zelfs heel als ze zweet met de singel. :)

Is dat deze die je bedoelt: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=69 ... 20Anatomic
Hij begint maar vanaf 60 cm.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:31

Hoi, ik ben eigenlijk op zoek naar hetzelfde, want ik heb ook een rondbuikige Haf waar mijn zadel wat goed past ook op schuift, hoe strak ik hem ook aansingel !! Ik heb nu nog een gewone stoffen vzh singel zonder elastiek. Ik zoek een zwarte vzh singel van 120cm onder de €100,-. Hebben deze singels eigenlijk altijd elastiek of zijn ze ook zonder elastiek te krijgen ? Mijn ervaring met een thorrowgood singel van neoprene met elastiek is dat mijn zadel daardoor nog veel erger ging schuiven. Als iemand iets weet, wil die dan een pb-tje sturen ? Thnx !!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:39

Maxielover schreef:
Hoi, ik ben eigenlijk op zoek naar hetzelfde, want ik heb ook een rondbuikige Haf waar mijn zadel wat goed past ook op schuift, hoe strak ik hem ook aansingel !! Ik heb nu nog een gewone stoffen vzh singel zonder elastiek. Ik zoek een zwarte vzh singel van 120cm onder de €100,-. Hebben deze singels eigenlijk altijd elastiek of zijn ze ook zonder elastiek te krijgen ? Mijn ervaring met een thorrowgood singel van neoprene met elastiek is dat mijn zadel daardoor nog veel erger ging schuiven. Als iemand iets weet, wil die dan een pb-tje sturen ? Thnx !!

bedoel je zijwaarts schuiven, of naar voren?
voor het naar voren schuiven kan een banaansingel helpen.
Als het het opzij schuiven is dan kan het zijn dat een singel van FRA helpt, deze is volledig van elastiek gemaakt.
Ik heb zelf ook een haflinger waarbij het zadel zijwaarts schoof, met deze singel heb ik dat niet meer.

amgo_tje, dit ziet er inderdaad uit als een singel die daarbij kan helpen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:42

Biancavos, je bedoelt mn link van de kieffersingel? Super :) dan weet ik ong. welk model. Maar deze Kieffer begint maar op 60 cm en ik heb er ene nodig van 50/55 cm.
Nu heb ik er ene van 50 cm (type thorowgood) en hij lijkt nu dat íetsje te kort, dus mss best dat ik ene zoek van 55 cm. 60 cm is dan al 10 cm langer, dus dat gaat em te lang worden, vrees ik.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:44

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:47

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:49

zo te zien ook ja :)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:31

Is die bovenstaande singel van Mattes dan ook niets voor ons?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:11

die kentaur die ik heb kost trouwens rond de 90 euro

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:22

ma_rie_tje schreef:
Ik heb een WoW singel, die is ook leverbaar in maatje 50 :j
Super kwaliteit, ideaal met de rubbertjes bij de gespen (waardoor aansingelen een stuk gemakkelijker wordt) helaas alleen wel vrij prijzig :o
en daardoor ws niet echt in jou prijsklasse (180 euro.... maar dan wel in vrijwel exact de kleur die jij wil, mogelijk in heel veel kleuren combinaties)

In UK staat deze singe voor 130 £ (omgerekend is dat iets van een 144 €) als het die singel is die jij bedoelt (curved girth)? Heb je soms een foto ervan, aub?

@ Lissy, heb jij soms ook een foto van je singel, aub?

Alvast bedankt iedereen :)

Groetjes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:40

Er lopen al een aantal topics over banaansingels. Ik gok zomaar dat je de zoekfunctie niet hebt gebruikt, he?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:22

hestejente schreef:
Er lopen al een aantal topics over banaansingels. Ik gok zomaar dat je de zoekfunctie niet hebt gebruikt, he?

Jawel, maar daar staat niet echt iets in waar ik écht iets mee kan :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:48

dit is die van mij (maar dan heb ik een bruine)
Afbeelding

en op het paard:
Afbeelding

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:59

Amigo_tje schreef:
Ow, ok. Thx :D Weet ik ook weer bij.
Er zijn lijk 1001 singels en soorten.... Tegen dat ik weet welke ideaal zal zijn voor mn paardje én mn zadel.

Dus, diegene die ik bovenstaande toonde, is niet tgeen wat ik nodig heb? Dan is het meer écht zo'n boog dat ik zoek?

_Nicky schreef:

Is dat deze die je bedoelt: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=69 ... 20Anatomic
Hij begint maar vanaf 60 cm.

Nee die is het niet. Hij heeft echt de vorm die LiSSy heeft, alleen zonder ringetje. Geloof dat het model Ulla Salzgeber heet. :j

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:57

ik heb ook een kieffer banaansingel (andere dan op hun site staat), die is er vanaf 50 cm. Ik weet niet zeker of deze ook in het bruin te krijgen is. Ik heb er EUR 89,00 voor betaald bij Heja in Garderen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:49

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:00

biancavos schreef:
Maxielover schreef:

bedoel je zijwaarts schuiven, of naar voren?
voor het naar voren schuiven kan een banaansingel helpen.
Als het het opzij schuiven is dan kan het zijn dat een singel van FRA helpt, deze is volledig van elastiek gemaakt.
Ik heb zelf ook een haflinger waarbij het zadel zijwaarts schoof, met deze singel heb ik dat niet meer.

amgo_tje, dit ziet er inderdaad uit als een singel die daarbij kan helpen.

Ik bedoel voor het schuiven van links naar rechts, naar voren of naar achteren schuift mijn zadel niet. Ik weet niet of een banaansingel ook helpt als mijn zadel alleen naar de zijkanten schuift, maar ik denk dat het wel meer stabiliseert dan een gewone singel en het wel beter zal zijn.... Van die FRA singel heb ik wel eens gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat het zadel daardoor stiller gaat liggen... Ik heb met ditzelfde zadel heel kort een thorowgood singel gehad, van neopreen met elastiek aan 1 kant. Hierdoor schoof mijn zadel nog véél erger dan met een singel zonder elastiek. Ik kan die singel wel eens proberen want de ruitershop hier heeft 'm ook, maar ik verwacht meer van een banaansingel... Ik wil iig erg graag van het geschuif af, want aan mijn zadel ligt het niet !!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:25

wat vaag zeg! ikzelf heb er geen ervaring mee. maar een bananensingel... hoe kom je erop xD

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:22

ik zoek nu al weken een banaan/ maan singel ik moet een 55-60 cm hebben
maar zie alleen maar anatomische echte banaan ben ik nog nergens tegen gekomen.
de linkjes hier heb ik er volgens mij 2 gezien maar de ene was van neopreen en de andere was veel te duur
pfff lastig hoor