Kwalitatiefvol dressuurzadel gezocht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Kwalitatiefvol dressuurzadel gezocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:32

Ik zoek dus een heel goed dressuurzadel, maar meer van de merken zoals devoucoux, Butet, Delgrange, Antares,....

Helaas heb ik enkel ervaring van Decouvoux type Makila, het mijne is 10jaar oud.
Maar ik had graag nu een 2de goed dressuurzadel gehad.
Omdat deze merken niet standaard bij een zadelmaker liggen, zal dit dus grotendeels via een bestelling moeten gaan... Vandaar dat ik de zadelmaker niet in de grote kosten wil stoppen en een enorme grote moeite wil laten doen om daar een 10tal paszadels bij elkaar te halen.
Zo kan ik me misschien beperken tot een 2tal merken om zo tot een goeie keuze te komen...
Ook wil ik voor het oog ook een mooi zadeltje hebben en vind ik een mono flap echt wel leuk om mee te rijden :)

Wat raden jullie aan? en wat zijn jullie ervaringen?
+ de prijs

Andere merken mogen ook, maar zoek dus echt een van de beste zadels...
Dus de hogere prijsklasse

aslo

Re: Kwalitatiefvol dressuurzadel gezocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:09

Je zou kunnen denken aan Albion (vanaf 1800,00 tot 3000,00) of Frank Baines (dito rond de 1800,00). Beiden topmerken uit Engeland. De Albion hebben we nu 3 jaar en ziet er nog steeds top uit ondanks dagelijks gebruik. De Frank Baines alleen nog gepast en geprobeerd, direct zeer tevreden over omdat het zadel zonder aanpassingen meteen 100% paste en heerlijk zat. Hebben er 1 besteld en die verwachten we half oktober.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:36

jJe kan ook voor een wow-zadel gaan. Volledig aanpasbaar dus ook voor een eventueel volgend paard vaak voor weinig passend te maken. Kosten = 2450€ , 35€ voor een andere boom (dat kan nog best wel gebeuren). Super drukverdeling, ze hebben op horse-event tests gedaan met een drukmat en zelfs met aan de zijkant hangen kregen ze de druk niet gevaarlijk hoog (met normale zadels is dat erboven), met een drukreductie tot 55%.

Is ook volledig te maken zoals jij wil. Wil je andere kleuren leer? Geen extra kosten. zadelboer op bokt doet ze o.a.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:02

Ik moet toegeven dat ik niet verkocht ben van het WOW zadel, heb er op Equitana naar zitten kijken en ook op Horse Event en het is net een bouwpakketje :) alles in elkaar sleutelen en het is klaar
Ik heb er precies niet zoveel vertrouwen in... Weet niet hoe het komt, maar is waarschijnlijk meer een voorgevoel

Over die engelse zadels heb ik nog niet gehoord, zal die ook eventjes opzoeken, iemand nog evaringen mee?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:08

Juist het gedeelte net een bouwpakketje is er zo goed aan. Iets dat een bouwpakket is kan aangepast worden, veel makkelijker en zonder het leer te belasten dan met naaien. Wel moet je er niet zelf aan gaan klussen, het zijn geen wintecs (en ook daar is over te discussieren of het wel slim is om er zelf aan te gaan).

Spreekt het flair je wel aan, maar het wow niet, dan kan je ook voor een prijsklasse duurder gaan. Ik dacht dat die zadels DK-zadels heten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:15

Nou zo'n vraag komt hier niet vaak voor, iemand die juist hogere prijsklasse wil... Ik heb mijn KN zadel nu 16 jaar, continu gebruikt, en die doet het nog steeds prima. Indertijd gekocht voor ongeveer 2750 gulden. Maar goed ik weet niet of je dit bedoelt met 'hogere prijsklasse'. Wel weet ik dat ik indertijd niet heb beknibbeld op mijn zadel, zeer veel zadels heb gepast op mijn toenmalige paard, en deze er met kop en schouders qua zit bovenuitstak. Ik zie KN's nu verkocht rond de 1700 euro.

Ik vraag me af hoe je een passend zadel voor je paard koopt als dat op bestelling gaat...?

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:40

niet hoofdzakelijk hogere prijs :) maar vrees ervoor hetgeen wat ik zoek, dat die niet goedkoop zijn...

Heb ook al een KN Tango gehad, Grand Gilbert van Passier en m'n Devoucoux had ik 2de hands gekocht.
Nu ben ik verliefd op dit type zadel en zoek dus iets in die trend...
Omdat die zadels nog dat ietsje beter zitten.

Via bestelling bedoel ik dat de zadelmaker geen 20 zadels moet inkopen voor mij om er maar 1 te kunnen verkopen...
Vandaar als ik met een paar modellen naar hem toe ga, zal hij in zijn winkel ook met minder overstock liggen en zullen die natuurlijk ook gepast worden ;) Want zo'n zadel verkoop je niet iedere dag... Vandaar dat ik een goeie beslissing wil maken.

Ik wil dus een Close-Contact (wat weinig te vinden is bij dressuurzadels en ik persoonlijk een echte aanrader vind!)
en Monoflap

Eventjes enkele voorbeeldjes zodat iedereen begrijpt welke richting ik wil opgaan :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus iemand ervaringen of kennissen die met zo'n type zadels rijden?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:44

Wij zijn weg van de Antares. En idd het enkele zweetblad is geweldig. Maar ook de ligging. En je kunt het helemaal zelf samenstellen vwb soort wrong, lengte zweetblad e.d. Echt een topzadel!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:49

StableEnable schreef:
Wij zijn weg van de Antares. En idd het enkele zweetblad is geweldig. Maar ook de ligging. En je kunt het helemaal zelf samenstellen vwb soort wrong, lengte zweetblad e.d. Echt een topzadel!

Wat is de prijs van dat zadel?
En heb je dit via je ruitersportwinkel gekocht of via Antares zelf?
En hebben ze een goeie service?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:02

Ik heb een zo goed als nieuwe amerigo pinerolo alto te koop. Deze zijn nieuw rond de 3500 euro. Het leer is super kwaliteit en hij zit heerlijk. Alleen op mijn paard lag het niet zo goed. Het is niet een enkel zweetblad maar je hebt wel heel goed contact met je paard. Mocht je interesse hebben, doe gerust een bod.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:06

Ik heb een Morris&nolan met enkel zweetblad. Het zit echt zalig en mijn pony heeft er ook veel meer schoudervrijheid mee. Nieuwprijs was onegveer €1800 en hij is voor haar op maat gemaakt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:08

Misschien is Black Country ook een optie?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:00

Jeremy Rudge zadels. Daar kun je ook zelf aangeven hoe je je zadel wilt (leersoort, kleuren en sierstiksel) Ik heb zelf een normale uitvoering van het type FB (close contact) gekocht. zadels worden volledig op maat gemaakt voor ruiter en paard. Prijs van JR zadels ligt tussen de 2500-3000
Je hebt ook nog de Strada (ook een close contact zadel), prijs zo rond de 2300-2400

Bij het merk Black country kan je ook kiezen uit leersoorten (1900 - 3000) zij hebben ook een mono uitvoering.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 14:02

hmmm ik blijf momenteel nog tussen de 3 foto's twijfelen...

En vraag me eigenlijk af welke kleur ik zou nemen... Bruin vind ik echt geweldig, maar zou ik het durven wagen om eentje in het bruin te kopen, of wordt je bruin snel beu voor dressuur?
Ik het tot nu toe alles in het zwart gehad.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 09:44

Ik heb momenteel een afspraak met Antares om een uit te testen wat dit zegt qua gevoel, na dit zou ik de masterfitter laten komen en mss devoucoux, butet heeft naar het schijnt een platte zit, meer springgerichter dressuurzadeltje

en in de ruiterzaak zeiden ze dat ik de smaak had van een crossruiter :) dat dit de typische zadeltjes zijn om hun dressuurproeven mee te rijden met overschakeling van springzadel naar dressuurzadel telkens...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:56

Heeft Antares ook 2e hands?

Zadel komt Klumper weer met een ander demo zadel bij mij om een BC te proberen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:20

volgens mij heb ik ooit een Devoucoux uitgeprobeerd, zo een monoflap zadel. Voor mij zat het niet zo goed, en paste toen ook mn paard niet. Ik rijd af en toe met een Butet springzadel, mooie kwaliteitszadel, zitten goed en zacht, dus veronderstel dat de dressuurs ook zo zullen zitten. Eigelijk moet je ze kunnen uitproberen, want voor de een zit het goed, voor de ander minder, maar snap wel dat het niet makkelijk is om ze ergens te kunnen uitproberen. Ik kan wel even vragen waar ze de butet gekocht hebben, mss dat ze er daar liggen hebben om uit te proberen.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:32

Je kunt er altijd eentje vinden, maar voor een Antares 2de hands te vinden, zal je zoekgebied wat ruimer dan België-Nederland moeten zijn, ik kan het wel een keertje vragen als ze komen passen, ik had er wel eentje op internet gevonden in Frankrijk in het bruin.

Butet(2de hands in bruin) hebben ze er eentje van liggen in Ruitersweelde Zita, die zou ik eventueel dan samen laten passen met een Tolga als Franky komt proberen met enkele zadels.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:43

Wij hebben Antares zadels voor onze pony's , danwel springzadels maar niks zit zo ontzettend stevig en fijn . Kwalitatief zeer goed , en gewoonweg super! Wij hebben ze in het bruin , 2 zadels zijn met buffelleer en eentje met kalfsleer . Helemaal top , wij willen nooit meer anders! Hadden eerst Hulsebos maar dat lag echt k*t , zelfs na 10x opnieuw aanmeten.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:59

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:50

Wat een prachtig zadel Ibonn! Ken je het zadel zelf ook of alleen van de site? Ben benieuwd of het iets voor mijn paard zou kunnen zijn...

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:46

nog steeds op zoek :)
dat lijkt me idd wel een fijn zadeltje :p spijtig van dat wit lijntje erin
Heb je er ervaring mee?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:37

Dit zadel is ontwikkeld en wordt verkocht via de MSFC, voordeel van deze zadels is dat ze helemaal naar wens gemaakt kunnen worden. Alle zadels van de MSFC hebben goede kussens, een brede kamer en de kussens kunnen aangepast worden aan de rug. Je kan volgens mij diverse kleuren en sierdingetjes kiezen omdat de zadels op vraag gemaakt worden.

Ik verkoop deze zadels nog niet maar de ervaringen die ik van anderen gehoord heb, zijn positief :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:48

een BR dressuur zadel
475 euro ofzo, zit als een hemeltje!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 09:44

hehe ik denk dat een vriend van me hiermee rijdt, is van de master fitter ofzo?