Het gaat om het volgende. Sinds een paar weken rijd ik een kwpn-er met veel tuigersbloed, Herman. Het is geen beeldschoon paard, ze loopt voornamelijk voor de koets dus veel dressuur is er nog niet uit te halen, en eigenlijk is dat ook niet mijn streven. Mijn streven is om gewoon ala lol met je knol te rijden. En dat gaat ook behoorlijk.
Nou is het zadel wat ik nu heb versleten, en komt er een nieuw zadel. De eigenaar is aan het kijken naar een veelzijdigheidszadel, maar ik zit met het volgende. Ik vind western zadels altijd vreselijk mooi om te zien, en de pads vind ik prachtig. Ik heb alleen nog nooit met een westernzadel gereden, dus dat moet ik sowieso eerst nog even zien te regelen. Maar wat vinden jullie: kan je met een paard dat gewoon gereden wordt, dus met dressuurhoofdstel, een westernzadel aanschaffen?
Het gaat er niet om dat het mooi staat, want Herman en ik zijn sowieso al een rare combinatie samen, maar het gaat puur om het comfort.
Dus mensen, voor en tegens van westernzadels graag

dat is voor de TS ook wel even handig: als je niet te lang bent ff de maat van de fenders checken, of gaatjes bij willen prikken.