Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

liefhelietje schreef:Ik vind een wintec echt keihard en ik vind ze snel lelijk worden. Heb nu een Rossner Sydney plus en die bevalt prima. Deze is me toen aangeraden door een zadelmaker omdat ik niet meer zo'n duur zadel aan wilde schaffen voor mijn oude merrie. Hij is me aangeraden omdat er door de dikke grote kussens veel aangepast kan worden en daardoor passend gemaakt kan worden op veel paarden.
it_is_me schreef:Ik heb een tijdje een Rossner Amerika dressuur gehad, deze zat onwijs lekker. Nu heb ik een Wintec, maar ik vind dat ik er snel een warme kont in krijg. Dus een leren zadel lijkt mij wat meer ademend, dan een Wintec. Verder vind ik een Wintec tot nu toe goed zitten en fijn in het onderhoud. Wel moeten de singelstoten vervangen worden voor leren, omdat ze zijn gaan scheuren. Voordeel is wel weer dat de boom verwisselbaar is.
sammie18 schreef:Persoonlijk zou ik voor rossner gaan, ik vind het mooi zadel en van de wintecs zijn de kussens erg hard, eigenlijk te hard. Al is de wintec in onderhoud wel makkelijker denk ik.
En natuurlijk moet je gaan voor het zadel dat beter past!!!