Wintec of rossner?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Wintec of rossner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:44

Ik heb morgen 2 zadels die gepast komen worden, de ene is een rossner america en de ander een wintec pro.
Beide zijn 16,5 inch en dressuur.

Wat zijn de voor en tegen bij beide zadels?

EvelienH

Re: Wintec of rossner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:22

Wintec is technisch een goed zadel, wat heel erg belangrijk is.
Vaak kun je beter een kunstof zadel nemen dan een goedkoop leren zadel. Ik weet niet hoe Rossner technisch in elkaar zit dus daar durf ik niets over te zeggen. ;)
Ik heb zelf een Wintec Isbel Werth gehad en ben er erg tevreden over. Past op heel veel paarden door de verwisselbare boom, alleen niet geschikt voor paarden met een extreem hoge schoft.
Succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:24

wintec heb ik persoonlijk een hekel aan,
ze zitten niet fijn en dat werkt dus ook niet fijn.
ik zou voor een rossner gaan..
maar dit is mijn persoonlijke mening :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:25

Persoonlijk zou ik voor rossner gaan, ik vind het mooi zadel en van de wintecs zijn de kussens erg hard, eigenlijk te hard. Al is de wintec in onderhoud wel makkelijker denk ik.

En natuurlijk moet je gaan voor het zadel dat beter past!!!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:24

Overigens heb ik een oud topic gelezen over de rosner zadels, daar blijkt dat niet alle bomen even stabiel zijn. En daardoor kan deze verbuigen in de loop van de tijd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:26

Ik heb ook dezelfde keus gehad 2 jaar geleden: Of een Wintec... Of een Rossner.
Ik ben voor Rossner gegaan, omdat ik persoonlijk kunststof echt voor geen ene meter vind zitten. Ik heb m'n Rossnerzadel dus nu al 2 jaar, blijft er perfect uitzien en ben er nog steeds heel tevreden mee. Ik heb trouwens een Amerika +. Dus de versie met extra dikke keilkussens.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:28

ik zou ook voor rossner gaan ,
ik heb hiervoor een wintec gehad , die scheef is gaan liggen , paard liep kreupel door het zadel , heb nu een Rossner en alle problemen zijn opgelost , (wintec was wel op maat gemaakt voor hem ) , toch vind ik rossner de beste zadels! heb je ook meer stevigheid ,

@Focussed ik heb ook de Amerika , die licht net wat mooier op mn paard dan de Sidney

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:28

Ik heb nu ook (bijna) een Rossner,
ik vind um zelf heel fijn. ;)

Kunstof gaat denk ik minderlang mee. ;)
maar ik weet niet hoe beide zadels zitten, en wat jij fijner vind.
ik zou denk ik zelf kiezen voor Rossner. :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:29

JSCAA: Ja, ik had destijds ook de Sydney gepast, maar zat ook wat lekkerder op de Amerika. Dus ben destijds voor de Amerika gegaan :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:30

Ik heb zelf een Wintec waar ik juist supertevreden over ben..vind het fijner zitten dan de meeste leren zadels, hij ligt goed, makkelijk in onderhoud..

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:32

Ik vind een wintec echt keihard en ik vind ze snel lelijk worden. Heb nu een Rossner Sydney plus en die bevalt prima. Deze is me toen aangeraden door een zadelmaker omdat ik niet meer zo'n duur zadel aan wilde schaffen voor mijn oude merrie. Hij is me aangeraden omdat er door de dikke grote kussens veel aangepast kan worden en daardoor passend gemaakt kan worden op veel paarden.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:07

liefhelietje schreef:
Ik vind een wintec echt keihard en ik vind ze snel lelijk worden. Heb nu een Rossner Sydney plus en die bevalt prima. Deze is me toen aangeraden door een zadelmaker omdat ik niet meer zo'n duur zadel aan wilde schaffen voor mijn oude merrie. Hij is me aangeraden omdat er door de dikke grote kussens veel aangepast kan worden en daardoor passend gemaakt kan worden op veel paarden.

Ik heb ook de Sydney plus, geweldig zadel! :)
Behalve dan dat dit zadel heel makkelijk aangepast kan worden ligt het ook mooi stabiel. Mijn pony heeft een smalle voorhand, en ondanks dat ligt het zadel stevig en beweegt niet. Ik vind het zelf ook heerlijk rijden, ook de Amerika die ik op een andere pony heb gehad. Wintec heb ik zelf niet gehad, maar wel van stalgenoten gehoord dat het kunststof toch sneller slijt dan het leer. Als ik jou was zou ik dus voor de Rossner gaan. Succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:13

Ik heb zelf een wat ouder Rossner dressuurzadel. Geweldig zadel!
Ik heb zelfs de gehele vulling laatst laten vervangen, omdat dit zo'n goed zadel is.
Ook de zadelmaker Feike Bruinsma vindt het erg goede zadel. Goede middenklasse, dus zou echt voor de Rossner gaan.
In het verleden heb ik ook een Wintec gehad, vind het vreselijk harde zadels. De singelstoten slijten snel. En de toplaag is snel beschadigd.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:58

ik heb ook op een rossner america gereden vind het heerlijk en zacht mijn benen werden echt stiller en paard had ook veel bewegingsvrijheid van de schouders

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:09

ik heb een Rossner Amerika en een Rossner atlanta
van de atlanta is de boom idd heel erg snel verbogen wat erg vervelend is, ik vind de amerika wel erg lekker zitten!
niet gedwongen maar het geeft wel genoeg steun, zou gewoon voor de Rossner gaan, ik heb ook een wintec die ik ook lekker vind zitten maar de rossner zit toch net wat lekkerder en ik vind het mooier(A)

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:10

Ik vind wintecs erg goede zadels. Doe je lang mee en zitten na mijn mening ook fijn. Ik zou voor een wintec gaan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:19

ik heb een wintec 2000 vzh en een rossner amerika dressuur, ik rijd nu meestal met de rossner (ik heb overigens wel de boommaat 4 van de rossner en die is nog aangepast aan de bouw van mijn fries). de wintec vond ik tot mijn rossner ook altijd lekker rijden maar een leren zadel zit over het algemeen lekkerder omdat dat naar de ruiter vormt (en naar het paard)...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:31

Ik heb een tijdje een Rossner Amerika dressuur gehad, deze zat onwijs lekker. Nu heb ik een Wintec, maar ik vind dat ik er snel een warme kont in krijg. Dus een leren zadel lijkt mij wat meer ademend, dan een Wintec. Verder vind ik een Wintec tot nu toe goed zitten en fijn in het onderhoud. Wel moeten de singelstoten vervangen worden voor leren, omdat ze zijn gaan scheuren. Voordeel is wel weer dat de boom verwislbaar zijn.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:33

it_is_me schreef:
Ik heb een tijdje een Rossner Amerika dressuur gehad, deze zat onwijs lekker. Nu heb ik een Wintec, maar ik vind dat ik er snel een warme kont in krijg. Dus een leren zadel lijkt mij wat meer ademend, dan een Wintec. Verder vind ik een Wintec tot nu toe goed zitten en fijn in het onderhoud. Wel moeten de singelstoten vervangen worden voor leren, omdat ze zijn gaan scheuren. Voordeel is wel weer dat de boom verwisselbaar is.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:36

Ik heb een Rossner en dat bevalt me super, wil nooit meer wat anders.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:42

Rossner is prima, ik zou ook voor een lederen zadel gaan!

Rooosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:56

ik zou voor de rossner gaan! mijn zusje heeft een wintec, en die vind hem wel fijn, maar ik vind hem totaal niet fijn! ik heb het gevoel bij dat zadel dat m'n benen helemaal naar voren gaan zitten, te ver. ik had zelf bijna een rossner gekocht, want die zat erg fijn! alleen heb toch voor een stübben gekozen. maar omdat jij die niet opnoemt, zou ik voor een rossner gaan!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:11

sammie18 schreef:
Persoonlijk zou ik voor rossner gaan, ik vind het mooi zadel en van de wintecs zijn de kussens erg hard, eigenlijk te hard. Al is de wintec in onderhoud wel makkelijker denk ik.

En natuurlijk moet je gaan voor het zadel dat beter past!!!

Harde kussens? Vroeger ja tegenwoordig zijn ze allemaal met lucht gevuld en dus niet meer hard. Ik heb ook 2 wintec adels dressuur de pro en isabel beide zeer fijne zadels en ook voor gekozen vanwege het onderhoud, ik ga nog al eens naar het strand en leer krijg je nou niet echt goed zoutvrij van schonmaken en de straal erop werkt dan toch wel wat beter.

annamarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:46

Ik heb een wintec vzh en had een rossner (is verkocht gelijk met mijn paard mee!) Nu weer zoekende naar toch een rossenr, heerlijk zadel, fijne zit, en blijft erg mooi, lekker soepel leer. Kunstof zadel is praktisch... gemakkelijk schoon te houden, lichtgewicht, gemakkelijk aan te passen qua boommaat.

Maar mijn kont zit toch het lekkerst in de Rossner! :P

Beng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:07

Ik heb drie jaar geleden een Wintec Isabelle Werth pro cair gekocht. Was geen voorstander van kunststof, maar deze lag perfect op mijn Arabier. Ben nu geheel om en wil niet anders meer. Ik vind het zadel prima zitten en rijdt er ongeveer vier maal per week mee.