Boomloos zadel nemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Boomloos zadel nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 08:31

Hallo,

Ik heb al wat rond gezocht op bokt over boomloze zadels maar ik heb toch wat vraagjes.
Ik rijd erg recreatief met mijn paard, waaronder ook lange bosritten (circa 3 tot 4 uur).
Nu rijd ik altijd met een dressuurzadel maar een stalgenootje heeft nog een boomloos zadel liggen.
Een ander stalgenootje rijdt boomloos en toen ik het mocht proberen vond ik het echt heerlijk zitten.
Nu twijfel ik erover om het boomloze zadel over te nemen.

Ik heb het op mijn paard gelegd en voor zover ik kon zien lag het prima, maar goed; ik heb hier eigenlijk helemaal geen ervaring mee.
We hebben wat rondjes gereden (stap, draf, galop) en ik merkte absoluut niets aan haar. Ze liep erg soepel (voor mezelf wel even wennen natuurlijk).

Echter lijkt het pad wat eronder zit te klein. Het blad waar het lusje zit waar je de singelriem doorheen haalt krult om door het pad. En dit lijkt me niet de bedoeling...

Ik heb inmiddels gelezen dat het erg belangrijk is dat de ruggegraat van je paard vrij blijft liggen. Ik zal hier vandaag nog eens goed naar kijken.

Kan iemand mij advies geven d.m.v. foto's? Ik weet het merk van het zadel zo niet... hij lijkt het meest op een barefoot of een dartmoor...
De foto's heb ik nog niet, maar die zou ik vandaag kunnen maken.
Of is het slim om toch een zadelmaker (?) te laten komen?
Bedankt!

e_horse

Re: Boomloos zadel nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:09

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:18

Bedankt! Ik heb een berichtje geplaatst. Ik dacht het op deze manier te doen omdat ik vaak het overzicht kwijt ben in zo'n groot topic :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:46