Ik heb een NRPS pony, die eigelijk altijd het bit nooit durft aan te nemen.
Ze durft niet zelf aanleuning te zoeken, omdat ze vroeger nogal hardhandig is gereden.
In de les gaat het al wel een stuk beter, maar ik vroeg me af, zou voor dit paard
bitloos kunnen werken? Want ze loopt altijd ontzettend opgekropt, terwijl de teugels soms zelfs
in een boogje hangen, en dan rij ik naar voren, dan gaat het neusje vaak ook wel naar voren,
daar niet van, maar ik vroeg het me af, ik blijf wel zowiso dan in de les met een bit rijden, maar
misschien werkt bitloos wel heel goed voor op buitenrit, want als ze niet opgekropt loopt, dan gooit ze
d'r kop de lucht in, en drukt ze haar rug weg, en ik wil zelf ook op buitenrit niet altijd hoeven werken om te
zorgen dat ze niet zo 'bang' is voor het bit. En als ik haar lange teugel geef, dan loopt ze vaak wel gewoon met
uitgestrekte hals, maar als ik de teugels ook maar 1 strop strakker pak, dan hop! kop omhoog

En ja, ik weet het, dit kan ook met bit opgelost worden, maar misschien heeft een van jullie ook wel ervaring ermeee, want ik ben eigelijk wel benieuwd naar bitloos, het lijkt me vooral ook erg ontspannen rijden, en dat is juist wat ik wil

Groetjes,
Carina
al gedaan.